Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

10 timer siden, strikes skrev:

At du har byggedilla har jeg skjønt. Kjør på! 

Selv om jeg heller hadde brukt de 15 løka (ganger over 2 med telecastern som venter) og kjøpt da Fender CS, og heller kjøpt noe billig ræl og bygd og styra med det. 

Det er nettopp det som er meningen - jeg vil bygge noe som er bra og dyrt. Bra fordi det låter bedre og dyrt fo da må jeg spare lengre tid og får ikke huset overfyllt av gitarer og jeg setter mer pris på gitaren jeg bygger. Jeg skal byge Telecasteren på en Squire. Ha komplett gitar hele tiden og gradvis bytte ut alle delene til jeg har en ny en som er proff. 

Jeg må si meg enig i at så god lyd som jeg har i utgangspunktet med den gitarkroppen og atpåtil slenger på Texas special plus alt det adre av proffe saker på den så vil jeg faktisk si at denne er en proff gitar som feks USA standard med CS pickups. (jeg regner det som en proff gitar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rottenikken skrev:

 

Jeg må si meg enig i at så god lyd som jeg har i utgangspunktet med den gitarkroppen og atpåtil slenger på Texas special plus alt det adre av proffe saker på den så vil jeg faktisk si at denne er en proff gitar som feks USA standard med CS pickups. (jeg regner det som en proff gitar)

Du sier deg enig med hvem? 

Vel jeg er uenig, det er ikke en proff gitar. Men det spiller da liten rolle hvis du er fornøyd med den. Og det bør du være til 15000 spjong. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, strikes skrev:

Du sier deg enig med hvem? 

Vel jeg er uenig, det er ikke en proff gitar. Men det spiller da liten rolle hvis du er fornøyd med den. Og det bør du være til 15000 spjong. 

Hva er dette - proff gitar? når blir en gitar proff? 

En god gitarist kan få en dårlig gitar til å låte bra(bruk bart), men en dårlig gitarist låter bare dårlig selv på dyrt instrument.

Endret av Erik-M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Erik-M skrev:

En god gitarist kan få en dårlig gitar til å låte bra(bruk bart), men en dårlig gitarist låter bare dårlig selv på dyrt instrument.

En god gitarist vil låte veldig mye bedre på en veldig bra gitar, mens en middelmådig gitarist vil høyst sannsynlig låte bedre på en bra gitar enn en veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hyrcanian skrev:

En god gitarist vil låte veldig mye bedre på en veldig bra gitar, mens en middelmådig gitarist vil høyst sannsynlig låte bedre på en bra gitar enn en veldig dårlig.

Du har helt rett.

Poenet mitt var gitaren låter mye bedre når du har lært deg å spile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Erik-M skrev:

Hva er dette - proff gitar? når blir en gitar proff? 

En god gitarist kan få en dårlig gitar til å låte bra(bruk bart), men en dårlig gitarist låter bare dårlig selv på dyrt instrument.

En gitar blir for meg proff når jeg ikke vet om mer oppgraderinger som jeg kan gjøre og jeg er 100% fornøyd med den. Der er min gitar nå. (mangler selve oppsettet men det kommer)  Nå føler jeg at personlig at gitaren min er proffgitar, og den er uten tvil det råeste instrumentet jeg har hatt i mitt liv. (bortsett fra keyboardet som er toppmodellen til Yamaha. ) 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rottenikken skrev:

En gitar blir for meg proff når jeg ikke vet om mer oppgraderinger som jeg kan gjøre og jeg er 100% fornøyd med den. Der er min gitar nå. (mangler selve oppsettet men det kommer)  Nå føler jeg at personlig at gitaren min er proffgitar, og den er uten tvil det råeste instrumentet jeg har hatt i mitt liv. (bortsett fra keyboardet som er toppmodellen til Yamaha. ) 

Stå på - kos deg med dine bygg :guitar::guitar::guitar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg koser meg. Jeg gleder meg til Telecasteren. Jeg kjøper først inn en komplett Squire Affinity Tele og bytter ut alle delene gradvis fordelt over flere år, kanskje 5-6 år. Teleastren får to ganger dyrere kropp enn Straten og en halv gang dyrere hals en straten. Husker ikke treverket. Grunnen til så dyre kropper er at jeg båre vil ha kvalitet og Candy apple red farge med binding. Da er det ikke mye å velge i.

JEG ELSKER Å BYGGE!!!!!! 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at da har jeg bestandig en spillbar komplett Telecaster som jeg kan bruke hele tiden. Jeg bare forbedrer mer og mer inntil alle delene er byttet ut. Delene jeg bytter ut selger jeg.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rottenikken skrev:

Poenget er at da har jeg bestandig en spillbar komplett Telecaster som jeg kan bruke hele tiden. Jeg bare forbedrer mer og mer inntil alle delene er byttet ut.

Finurlig underlig greie. Dette skjønner jeg strengt talt ikke hensikten med, men det får tydeligvis være mitt eget problem.
Dette er vel strengt talt en oppskrift på å bruke penger på noe som stadig og underveis nødvendigvis ikke blir spesiellt bedre.
Som å slå sammen to dårlige fotballklubber i håp om å få EN veldig bra? Historiebøkene forteller ikke mye om den slags fixe ideer.
Men din lommebok bestemmer. Stusser litt på alle oppmuntringer du får. Spiller du noe særlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rottenikken skrev:

Poenget er at da har jeg bestandig en spillbar komplett Telecaster som jeg kan bruke hele tiden. Jeg bare forbedrer mer og mer inntil alle delene er byttet ut. Delene jeg bytter ut selger jeg.

 

Har du ikke det ved at du har den andre gitaren?

synes det morro av noen velger å bygge selv - ikke min greie. Og når det er bygging som er viktig, hvorfor ikke bygge modeller. Men jeg ser ikke logikken i dette prosjekt, uten om at det blir mye dyrere. 

16 minutter siden, Hyrcanian skrev:


Men din lommebok bestemmer. 

Ut fra andre tråder til rottenikken er det litt uklart hvilken lommebok du mener............ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottenikken... Ikke kjøp det kjipeste av det kjipe. Affinity er den billigste modellen som billigmerket squier lager.. Billig trenger ikke nødvendigvis være dårlig, men affinity er caset volummodell og dårlig material. Skal du ha noe som gir bang for the buck, classic vibe serien bra..

 

kudos for å kjøpe et pedalbyggesett, det er rimelig og du får øvd deg på bygging og lodding som du liker så godt. 

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.