Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Hyrcanian skrev:

Mal?
Hver enkelt gitar må settes opp maksimalt som passer det gjeldene instr.

Jeg mener at har skal bruke en sånn Ekte USA med Texas specials til å sammenligne lyden med og min skal ha maken lyd. I den forstand som en mal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, space skrev:

Du fant ikke disse på finn?

Synes prisene har gått opp betraktelig i det siste. Ser ut som Mexico til 5000,- og USA til minimum 8000,- er den nye standaren på finn nå.

Jeg har hatt 2 mexicostrater jeg har kjøpt for under 3000,- og begge var helt nydelige å spille på.

 

Ang elektronikk, så er det vel CTS potmeter og switchcraft vender og jack som er "bransjestandard".

Jo fant vel alle på Finn.no....de var litt "skjulte " annonser med dårlige bilde(r) og lite forklaring hva de er .

Mex Stratter til 3500 er det fremdeles ..og får de ikke solgt kan en ofte få prutet 300-500.

Jeg fikk 2 for under 3k , og en dyrere Limited edition  ( 8k+ ny)  for 3k .

5000 for en Mex Strat er nær umulig å få solgt ,  selv om de er ny stand og dyrere modeller som koster godt over 8k nye .

Men Mex Stratter har kanskje gått opp ca 500- lapp mer , og USA 500-1000 mer enn for et halv år siden ?

  

 

USA Strat var for et par uker siden - 2013 modell American Special Stratocaster® HSS godt under 6k .

Dette er kanskje en "billig" modell  ? Ser det er noen like min på Ebay med nypris $1000 .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Håper du blir fornøyd med den nå Rottenikken ! :)

Ja det håper jeg også. Om en drøy uke blir det 3 Fender 250k nye pots og caps og custom shop vender. Jeg gleder meg til å ta fram loddebolten da. Så gjenstår det bare pickups før oppsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fredag kjøper jeg helt ny elekrtonikk som jeg bygger opp selv. Jeg kjøper selvfølgelig gode ledninger og tre stk modifiserte CTS på 275k med +/-10% toleranse for mer vintage lyd. Det stod at det var hørbart bedre. (og bare 2 euro mer en Fender 250k) Det blir også en RS-kondensator og Fender customshop vender. Jeg har lenge hatt lyst på gammalrocklyd i min også, og da passer disse pots bra. Leste at de var vintagemodifisert. Så blir det senere tre Fat 50's. Så til lørdag tar jeg fram loddebolten.

 

Disse pots skal jeg bruke: 

 

Noname.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg også ekte Fender USA 50's lyd i gitaren selv om jeg har USA Standard deluxe stol når jeg tar denne elektronikken og Fat50's pickups?

Vil min gitar låte skikkelig gammalrock, eller???

(dere vet jo allerede alt av hardware og treverk er sikkelige saker)

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått bort i fra designgalskap, som feks humbucker i bridge bare fordi det set tøft ut på gitaren etc. Nå er jeg ute etter skikkelig lyd. Nå som jeg har skikkelig forsterker så skal lyden være 100%. Før med den pappforsterkeren som kona sådvidt tillater i stua så spiller ikke pickups og annet så mye inn på lyden. Nå med min Frontman 65r derimot... Jeg trodde breadcasteren min var hadde like god som min stratocaster lydmessig - inntil jeg fikk skikkelig forsterker. Nå er jeg ute etter å ha gitaren som er verktøy for god lyd. Pen er den jo allerede men ingen humbucker etc bare for å få kulere design. Her fortsetter jeg med SSS fordi da vet jeg hva slags lyd jeg får og jeg har sett meg ut hva jeg vil ha. Jeg har hørt på mange forskjellige gitarer og pickups og har endelig tatt en avgjørelse om hvordan den skal LÅTE - ikke SE UT...

Jeg kan nevne noe: modifiserte CTS på 275k med 10% toleranse, og RS kondenstor, skikkelige kabler (og god lodding) samt Fat 50's. Resten av gitaren er meget lik en USA Strat. Ikke noe av elektronikken blir Fender men det blir USA deler. Man kan på en måte si at jeg får en oppgradert USA Stratocaster etter at den blir godt satt opp profesjonellt. Skal sammenligne med en Ekte Fender Mexico standard strat i butikken med samme gitarist, rom, forsterker og kabel og se. Så skal jeg sammenligne med en ekte Fender USA strat. (For moro.) Det blir spennende. Jeg kjøper all elektronikken på fredag.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skela skrev:

Heller en dårlig (uperfekt) original enn en god/kjedelig kopi.. er det mange som mener. Du får æren for logoen om ikke annet. Men neppe for gitardesignet. 

Nei, ikke designet. Jeg har jo bygget en Strat med samme fasong som fender. Du misforstår. Å ha bygget den selv/komponert deler og satt sammen. Det er det jeg får æren for med mitt navn på. Og min skal bli perfekt. Det blir mer som når man kjøper fra en gitarmaker - det er også en kopi. (Bare at han lager hele kroppen/halsen ut at to trestykker mens jeg har kjøpt dem ferdige.)

Så mange ville aldri kjøpt en kopistrat fra gitarmaker? Bare fordi det er en god kopigitar?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.