Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Rottenikken skrev:

Jeg bare forbedrer mer og mer inntil alle delene er byttet ut. Delene jeg bytter ut selger jeg.

Ehh,... hvem kjøper disse delene du har funnet for ubrukbare da? Nabolaget, bosameiet, daglige kontakter,...... er disse delene bra nok for de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, skela skrev:

Nå er vi Off Topic her, men i følge norske regler så er det fortsatt det samme. Skal en totalrestaurere et uthus må du la én original vegg stå igjen mens du bytter ut alt det andre. Så avslutter du med å bytte ut den siste originale veggen. River du alle veggene på en gang må du søke om å sette opp nytt uthus, og det er absolutt ikke gitt at du får lov, ut fra dagens regler. En nabo av mine foreldre endte opp med en fin betongplatting å parkere bilen på da han ikke fikk lov til å bygge opp igjen garasjen etter den gamle garasjen var helt revet.

Men altså Affinity tele? En gitar hvor du ikke kan gjenbruke et eneste komponent, er et forferdelig utgangspunkt, uansett planer. Jeg mener Affinity-halser ikke passer godt med andre kropper heller, så nei. Ikke start med en Affinity.

(Kjøp Germaniumkids Tokai-tele. Den er LEKKER og relativt rimelig.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skela skrev:

Det er en fordel om utgangspunktet har samme mål og dimensjoner.

Det er jo det.

Jeg skal kjøpe kropp og hals og selvdesignet Telecaster halsplate med navnet mitt risset inn og så skal jeg kjøpe inn en USA stol. Når jeg får råd vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rottenikken skrev:

Mer om dette temaet fortsette i tråden "Planlegger å bygge Telecaster".

For tips og råd finn en profesjonell gitarist der du bor (mange slike i Nederland), be han prøvespille instrumentene og komme med tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, skela skrev:

For tips og råd finn en profesjonell gitarist der du bor (mange slike i Nederland), be han prøvespille instrumentene og komme med tilbakemeldinger. 

Jeg vet om en kar i Belgia 20 km hjemmefra

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå over til stratocasteren: Jeg har kjøpt oversadel. De hadde mange billige til 1,5euro men jeg tenkte at man får hva man betaler for så jeg kjøpte en til drøye 10 euro som hadde 5 stjerner i tilbakemeldinger i kvalitet. (5 av 5 mulige) Da blir høyden mer riktig. Jeg må nemlig bytte nut under oppsett. Han i Belgia kunne lage en men en ferdig og god til 10 euro fra butikk mot en fra han til 50 euro....

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.