Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Du misforstår. Jeg skal ha noe å se på mens bygger, på den måten at jeg sturerer mitt arbeid og koser meg med det jeg har mens jeg sparer til flere deler. Ja, en gitar er et verktøy for musikk, ikke en pyntegjenstand. Det er for å kose meg med at jeg bygger den sakte at jeg se mye på den for ikke å gå lei mens jeg venter en mnd eller to på en ny del som kanskje koster litt. Det er å se på for å nyte prosjektet. Når den blir ferdig om noen år så blir den bare et musikkverktøy som jeg er meget stolt av og da tenker jeg bare lyd.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Rottenikken skrev:

Det er for å kose meg med at jeg bygger den sakte at jeg se mye på den for ikke å gå lei mens jeg venter en mnd eller to på en ny del som kanskje koster litt.

Her blir man nødt til å gå fra  :lol:.......... til  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rottenikken skrev:

 på den måten at jeg sturerer mitt arbeid og koser meg med det jeg har mens jeg sparer til flere deler....... Det er for å kose meg med at jeg bygger den sakte at jeg se mye på den for ikke å gå lei mens jeg venter en mnd eller to på en ny ........... Når den blir ferdig om noen år så .......

I alle dine tråder, snakker du om hvor lang tid du sparer. Mnd går tydelig fort i Nederland. Tipper at du har resten i løpet av en uke. Da du er så tålmodig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har regnet ut at det vil ta litt under 2 år å bygge den. Jeg vet eksakt hvilke deler jeg vil ha nå og har på den måten satt opp en gitar og da vet jeg også totalpris og det blir rundt 700 euro. Det tar litt under 2 år for meg. Den blir nok ca 30% ferdig i år.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Erik-M skrev:

I alle dine tråder, snakker du om hvor lang tid du sparer. Mnd går tydelig fort i Nederland. Tipper at du har resten i løpet av en uke. Da du er så tålmodig?

For å få rød kropp med dette designet så måte jeg låne. Det tar litt tid å betale tilbake det. Du vet, rød gitar er det som er mest populært og blir fortest utsolgt. (tror jeg) Hadde jeg feks skulle hatt grønn kropp så hadde jeg ikke bestillt den enda men jeg vet ikke om rød er på lager lenger når jeg kan betale så jeg fikk låne midlertidig. Jeg kan ikke begynne på gitar-bygging før om 5 mnd. 

Egentlig er gitarbygging en hobby jeg ikke egentlig har råd til hvis jeg skal noe annet men jeg er avhengig.

Det er også en grunn til at jeg tok GFS-kropp - prisen. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rottenikken skrev:

Du vet, rød gitar er det som er mest populært og blir fortest utsolgt. (tror jeg) 

OK denne var logisk........

13 minutter siden, Rottenikken skrev:

Egentlig er gitarbygging en hobby jeg ikke egentlig har råd til hvis jeg skal noe annet men jeg er avhengig.

Burde ikke du da prøve avvenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Erik-M skrev:

OK denne var logisk........

Burde ikke du da prøve avvenning?

Jo. Jeg skal antagelig det etter denne gitaren. I alle fall en pause. En ting er sikkert. En gitar til 700 euro som denne på to år har jeg fint råd til men da blir det ikke mye modelljernbane. Det er vel mer prioritering. Jeg har for mange hobbyer og vil for mye. Det er vel den egentlige grunnen. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for jeg kjører den minste storskala modelljernbane som ikke er noe særlig utbredt og lokene mine er selvkonstruerte så ingen vil kjøpe dem og de er heller ikke digitale noe som også trekker ned og sist men ikke minst - jeg vil ikke ofre dem . 

Nei jeg tar tiden til hjelp.

Både rød kropp og Texas Specials har jeg allerede. (Vel venter på Rød kropp i posten)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.