Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikset Partsocasteren min. Nå er den rå. Kan ikke sammenlignes


Rottenikken

Anbefalte innlegg

8 timer siden, space skrev:

"bøye halsen" er å justere trussrod. Standard prosedyre i oppsett. Synes forøvrig prisen hans høres fornuftig ut.

Jeg ville ventet med oppsett til du har ny oversadel, da høyden og justering av denne er en stor del av setupen. En beinsadel koster jo ikke stort.

Bruktverdien, om du skulle finne på å selge, vil jeg tippe er dine kostnader / 2. Altså ca halvparten av hva delene har kostet deg. Kanskje litt mer. Enda mer om du skrur den fra hverandre og selger den del for del.

Dvs 7500kr hvis det er halvparten, men hvis jg noengang får inkassokrav så får de ta huset mitt før gitaren. Jeg har innstallert Texas specials i den nå. Den låter 12 ganger bedre nå.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Rottenikken skrev:

Dvs 7500kr hvis det er halvparten, men hvis jg noengang får inkassokrav så får de ta huset mitt før gitaren. Jeg har innstallert Texas specials i den nå. Den låter 12 ganger bedre nå.

 

12 ganger bedre enn hva og hvordan måler du deg frem til det tallet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lest hele tråden? jeg hadde andre pickups før. 

Angående tallet 12 så kan jeg forklare det på en annen måte - vanligvis går skalaen på hvor bra ting er fra 1-10 men min gitar låter 12 nå. Superfornøyd. Og det var på den lille pappforsterkeren min. Den store er til service. (Garantisak) Jeg tør ikke tenke på hvor bra den vil låte på min Frontman 65

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Rottenikken skrev:

Dvs 7500kr hvis det er halvparten, men hvis jg noengang får inkassokrav så får de ta huset mitt før gitaren. Jeg har innstallert Texas specials i den nå. Den låter 12 ganger bedre nå.

 

Hjelpe meg... 

 

Så altså 15000 da! Da får du faktisk en brukt Fender Stratocaster fra customshopen, hvis du følger med litt. 

Siden du er så opptatt at alt skal være Fender deler, hadde det ikke vært bedre å klinka til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rottenikken skrev:

vanligvis går skalaen på hvor bra ting er fra 1-10 men min gitar låter 12 nå. Superfornøyd. Og det var på den lille pappforsterkeren min. Den store er til service. (Garantisak) Jeg tør ikke tenke på hvor bra den vil låte på min Frontman 65

Dette blir nesten i overkant spennende.
Går den til 13 når gromforsterkern er på plass ?????????

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa" Så altså 15000 da! Da får du faktisk en brukt Fender Stratocaster fra customshopen, hvis du følger med litt. "

 

Jeg vet alt dette. Men jeg har byggedilla. Nå har jeg Custom shop pickups da. Telecasteren som jeg planlegger skal bli enda dyrere. Jeg vet hva jeg kan få for disse summene men men gitarbygging er nesten som røyking for meg - man blir avhengig. (selv om jeg ikke røyker)

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har fått anderledes design nå. Hvite pickup cover. De jeg hadde i cream passet ikke. Egentlig ble det drit stilig med cream knapper og hvite pickups med den fargen på kroppen. Knotten på venderen er aged white men skal byttes til cream. Kjøpte feil. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rottenikken skrev:

Du sa" Så altså 15000 da! Da får du faktisk en brukt Fender Stratocaster fra customshopen, hvis du følger med litt. "

 

Jeg vet alt dette. Men jeg har byggedilla. Nå har jeg Custom shop pickups da. Telecasteren som jeg planlegger skal bli enda dyrere. Jeg vet hva jeg kan få for disse summene men men gitarbygging er nesten som røyking for meg - man blir avhengig. (selv om jeg ikke røyker)

 

At du har byggedilla har jeg skjønt. Kjør på! 

Selv om jeg heller hadde brukt de 15 løka (ganger over 2 med telecastern som venter) og kjøpt da Fender CS, og heller kjøpt noe billig ræl og bygd og styra med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri syntes det er pent å ha forskjellig farge på knotter og puickups - før nå. Denne gitaren er unntaket. Det kommer selvfølgelig av fargen på kroppen fordi  det likevel blir harmoni siden knotter og kropp har samme farge. 

Men Cream knott på venderen må jeg kjøpe. Pickups skal vær hvite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.