Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Korg pitchblack-> Boss NS-2-> Retro-sonic 808->Xotic AC+ ->Mojohand Copperhead->EHX Little bigmuff ->EHX Clone chorus ->EHX memoryman w/Hazarai(lånes), T-rex fueltank classic, T-rex tonetrunk 55

post-9561-0-55738500-1311909933_thumb.pn

Godt å se at Retro-Sonic'en havnet i et godt hjem, med gode naboer :lol:

Justerte forresten bias-potene på Fuzzface'n som kom fra deg, og nå låter den fett (måtte pille ut noe silkon-guff som Dunlop-gutta hadde klæsjet oppå trimpotene for å hindre eksperimentering...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt bidrag til pedalbrett-tråden :) Er rimelig fornøyd for tiden, men er ikke helt i mål enda. (Noe man vel aldri blir når det gjelder pedaler?)

RMC WOF -> Korg PB -> Keeley Comp -> Ibanez TS-9 ->Suhr Shiba Drive / VoodooLab Tremolo -> TC Elec. FlashBack

pedalbrett2011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst til venstre: Roto-Machine, Liqua Flange. Under til venstre: Boss RC-2 looper, Echo Park. I midten, Space Chorus, Tap Tremolo, Otto Filter. Oppe til høyre: OC-3 octaver, CO2 compressor og til slutt juvelen i krona: Blackstar HT Dual! Har også et par bokser som det ikke ble plass til/bruk for: Boss CE-20, Behringer Space-C og Blues Overdrive.

Uber Metal kjøpte jeg brukt for 150kr, bare for å få kabinett til Roto machine er ikke med på bildet :-)

Boss RC-2 kjøpte jeg brukt og fikk den helt ubrukte OC-3'n på kjøpet!

Blackstar'n hadde jeg siklet på et år eller to, og fant en brukt (ikke synlig slitt) oppe i Snåsa på finn.no for en tusenlapp

I tillegg har jeg skaffet meg en Vox Tonelab LE som jeg tenker ha i effekt-loopen på min nye Laney Cub Stack (3k på sound1.no - VELDIG mye for pengene! imho! :-) - Tonelab har mange gode effekter som jo passer i loopen min:-)

Hva står for utskrifting/oppgradering? Ikke så mye. Kanskje en bedre kompressor? Denne gjør jobben - fant den på musikklink.no for 190 kronasjer. Heller egentlig mot en EBS Multicomp... Andre forslag?

Tenkte også kjøpe romklang, men er fornøyd med klangen i Laney'en egentlig. Kan jo omså sette min TC Electronic M350 i effektloopen om nødvendig :-)

(har bestillt en TC Toneprint Hall of Fame klangpedal men har ikke hentet den ut (ennå))

Brettet er btw et Gator Mega-bone: http://tinyurl.com/3hzrreb - ca. 80juro på Thomann.

Nå gjenstår det bare å lære seg å spille gitar!

post-9782-0-40905000-1312843854_thumb.jp

Endret av wossname
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår :)

Du er fornøyd med L6-effektene eller?

Ja, til den prisen jeg har betalt er jeg strålende fornøyd - litt mer usikker på om de hadde vært verdt de ~1.4K som var opprinnelig pris pr boks...

(dette gjelder forøvrig de fleste stomp-bokser - jeg syns de er sykt overpriset)

Jeg har hørt/prøvd en god del bokser opp gjennom årene, og Line6 virker ikke noe dårligere, men ei heller spesielt bedre enn noen andre.

...Med unntak av fuzz/distortion - den faller ikke i smak hos meg.

Echo Park er veldig bra, Space Chorus top-notch (da spesielt i "Tri" mode, som jeg ikke vet hva er men som låter kule!:-)

De andre gjør det de skal gjøre uten noen nykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er pedalbrettet mitt, det er fortsatt "under utvikling" så dette er prototype 1.

Mitt pedalbrett blei til etter en helt grei spillejobb men der jeg bommet litt med den ønskede lyden min pga koblingsfeil.

Jeg hadde fått pedalene mine i posten samme dag, og skulle koble dem opp for første gang en halv time før vi skulle på scenen. Jeg hadde jo såklart glemt batterier til flere av dem og noen koblet jeg feil fordi noen av dem skulle i effektloopen og andre rett i input på ampen osv, så dere kan jo sikkert tenke dere åssen resultatet blei på den jobben... ;-) Spilling med halvparten av de ønskede effektene og lyd som ikke var helt som den skulle være. Konserten gikk fint for det den men det er jo surt når ting ikke går som planlagt, for ikke å snakke om hvor stressa man blir i sånne tilfeller og man er litt fersk i gamet med å stå på scenen. ;-)

Sånn jeg tenkte at for å gjøre det enkelt for meg selv måtte jeg ha noe HELT enkelt og som er så enkelt å koble at selv ei bestemor på nitti kunne gjort det i en håndvending...

Flere av pedalbrettene jeg har sett på nettet må fortsatt kobles mellom brett og amp med tanke på hvilken pedal som skal i den og den sløyfa, den skal etter den og tunga rett i munnen for å si det sånn. I pedalbrettet mitt er ALT som skal rutes ferdig koblet opp, samt at strømforsyning er lagt inn i brettet.

Det eneste jeg trenger å gjøre på scenen er å koble opp ferdig merkede kabler (har gått over til en multikabel med åtte stereojack koblinger nå) mellom brettet og forsterkeren, koble gitaren til brettet, og så koble til strøm så vips. Ferdig på 40 sek, smack-smack. ;-)

Ser nok litt kjedelig ut ennå men prototype 2 er under utvikling og vil bli ferdig i løpet av høsten/vinteren avhengig av hvor mye jeg har å gjøre. MT-2'n skal erstattes med en god delaypedal, noen som har tips til en god en? Kofferten er også under utvikling, blir nok ferdig til brett nr 2 er ferdig.

post-8043-0-10417200-1314560617_thumb.jp

post-8043-0-51064700-1314560791_thumb.jp

post-8043-0-43305600-1314561307_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.