Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Her er mitt foreløpig, har nettopp solgt Pod x3Live, så har "såvidt" begynt. Alt ligger (dessverre) på en BCB60 jeg fikk av en kompis, men denne ryker fort ut. Litt mye ledningsrot, menmen

t_PTM_3_1000000193.jpg

EDIT: Hvordan i all verden har bildet rotert seg opp-ned? Lastet bildet opp til media.gitarnorge.no

Endret av iNystad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressoren behandler jo volumet, så etter mine erfaringer, kan du ende opp med å 'lure' den om du driver å justerer volumet før den.

Fungerer bedre i mine ører å ha volumpedalen etter kompressoren så den behandler et 'renere' signal.

På denne måten så oppfører kompressoren seg likt uavhengig av volumpedalen, da den alltid får det samme signalet inn, med mindre du bruker volumpot. (Flåsete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener)

Jeg sjøl kjører kompressor -> volumpedal -> vreng, som du kan se på bildet litt lengre oppe på sida. På den måten så øker mengden gain sammen med volumet.

Om du liker det eller ikke er jo smak og behag, men jeg synes det låter finere til swells at mengden vreng øker med volumet, at det ikke låter vepsebol fra minimum volum...

Men husk at det er smak og behag, bruk den rekkefølga du synes låter best :)

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tipset, skal fikse det med en gang! :D

Vurderer å kjøpe Pedaltrain jr., men det kommer til å bli stappet med en gang, og jeg planlegger å kjøpe flere pedaler ganske snart. Vil Pedaltrain 2 være et smart valg istedetfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tipset, skal fikse det med en gang! :D

Vurderer å kjøpe Pedaltrain jr., men det kommer til å bli stappet med en gang, og jeg planlegger å kjøpe flere pedaler ganske snart. Vil Pedaltrain 2 være et smart valg istedetfor?

Hvor mye pedalerskal du ha da?

Jeg klinka til med pedaltrain pro.Det jeg har på brettet kan jeg styre Mars Pathfinder med.

Ellers kan du sjekke ut bretta til T-Rex og Emma...Bra pris på de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra! Tar ikke Tonetrunken feks PP2 under brettet? Da er jeg omtrent solgt på Pedaltrain 2.

Du får plasert strømforsyning under begge. Pedaltrain har derimot en løsning for montering av strømkabel fra siden og festebraketter til PP2. Jeg er veldig fornøyd med mitt Pedaltrain!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.