Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Pedalpower under brettet = problem solved.

Pedal poweren er for stor for undersiden av brettet. Vurderer høyere gummiknotter på selve brettet for å få plass :)

Åssen får dere powern til å sitte fast ordentlig under brettet? Gaffa? Strikk? Min blir ikke holdt godt nok oppe av vanlig borrelås.

Borrelås funker bra nok det. Kan jo sikre med en strips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedal poweren er for stor for undersiden av brettet. Vurderer høyere gummiknotter på selve brettet for å få plass :)

Borrelås funker bra nok det. Kan jo sikre med en strips.

Ah, skjønner. Den vanlige borrelåsen som fulgte med brettet løsner jo med en gang. Vurderer å lime fast med epoxy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et brett jeg har satt sammen for gitaristen i et band jeg skrur lyd for:

IMG_1098.jpg

Signalkjede:

wah -> vreng 1 -> vreng 2 -> tremolo -> forsterker -> Volumpedal -> delay -> klang -> tilbake til forsterkeren igjen.

I tillegg har jeg en kanalswitcher til ampen og 2 tunere. En til elgitaren koblet til tuner-utgangen på volumpedalen og en til en eventuell akk-gitar

koblingen mellom brettet og ampen går via en multikabel jeg har laget med speakon 8 i brett-enden og jacker i amp-enden:

IMG_1099.jpg

En linje for gitar-amp, en linje for kanalswitcher og 2 linjer for send/retur

Strøm fra gode gamle pedal power 2+. den har en fiffig eurokabelutgang, så jeg laget en strømpadde med eurokabelstikk som plugger i der. slik får blackstaren strøm. Hat på blackstar som lager vanskelige strømløsninger, grrr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at selve limet løsner fra pedalen.

Samma her, har berre gitt opp å ha den under brettet med borrelås. Men det kan jo hende limet vil halde betre med dual lock, sidan du ikkje får så mykje slark som med borrelås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Read my lips: Limet på Dual Lock løsner ikke. Du kan feste mursteiner i taket med Dual Lock om du vil. :)

Indeed! Har pedaler hvor lakken har løsnet fra pedalen før limet på Dual Lock'en har gitt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.