Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Crunchbox OCD og TS9? Overlapper ikke disse en del?

Nja, jeg opplever Crunch Box som en distorion pedal med massevis av gain, mens TS9en (keeley) er mer i overdrive land. Hvis noen overlapper så tenker jeg kanskje mer på OCD og TS9, selv om OCDen har noe mer "drive" og er mer transperent enn TS9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt nåværende brett. Meget allsidig:)

Kan sitt litt mer om signalgang og andre komponenter når jeg først har lagt det ut:

Brett: Pedaltrain jr

Strøm: Voodoo Lab ISO5

Kabler: George L

Amp: Suhr Badger30

Kab: Marshall 1922

Signalgang:

Gitar -> TC Electronics Polytune - Keeley Compr - Keeley TS9 - Fulltone OCD - MI Audio Crunch Box - MI Audio Boost'n Buff -> amp

Effektsløyfe: Demeter Tremulator - Voodoo Lab Analog Chorus - TC Elec Flashback Delay - Boss RV5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt brett :) For tiden er ikke Keeler Designs Kick-pedalen (Fuzzpedal jeg kjøpte i Las Vegas) festet, siden den har tatt kvelden og må fikses :( Har også kastet av en Marshall JH-1 i ren frustrasjon, og ser etter ny vrengpedal, dersom noen har forslag :) Loopen er også sjelden med i brettet, siden jeg ikke looper så ofte i bandsammenheng. Brettet er et pedaltrain PT-1 (samme som PT-2).

EDIT: Glemte å legge ved bilde, jævlig smart.

post-7194-0-99502200-1316434345_thumb.jp

Endret av Eurodude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesiell og spesiell. Er egentlig bare laget plass for videre utvidelse fremover. Har ikke tenkt noe særlig over det og det plager meg ikke nevneverdig heller. Hviler ofte beina på brettet, spesielt om jeg sitter og spiller. :)

Akkurat. Ble bare litt forundret over plasseringen og nysgjerrig på årsaken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nja, jeg opplever Crunch Box som en distorion pedal med massevis av gain, mens TS9en (keeley) er mer i overdrive land. Hvis noen overlapper så tenker jeg kanskje mer på OCD og TS9, selv om OCDen har noe mer "drive" og er mer transperent enn TS9.

Jeg gjør noe liknende som deg, jeg brukker TS og OCD IV (i denne rekkefølge) fordi de er veldig forskjelige pedalene men går sammen veldig bra. I tilleg bruker jeg Mad Professor MRD for en mer "Marshall" sound,.......selv om jeg kunne klare meg godt uten MP MRD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her er mitt brett! Oktaver hentes i posten i morgen. Skal ha inn en tremolo og en god vrengpedal der med tiden også :)

IMG_1180.JPG

IMG_1190.JPG

Som dere kanskje ser mangler det kabel fra Voodoo Lab -> Big Muff og fra Reverb - volumpedal.

Volumpedalen skal ikke stå på brettet til vanlig, men skulle ha med brettet til øving, så måtte pakke den på.

Hvor bør jeg plassere Oktaveren i signalkjeden? (den som kommer)

Arion Stage Tuner

Denne har jeg hatt en stund, vet ikke helt hvor jeg har den fra, men den funker.

-Voodoo Lab Sparkle Drive

Utrolig kul vrengpedal som jeg kan splitte clean og vrengsignalet med.

- EXH Big Muff

Fuzzpedal som jeg elsker!

-Joyo Vintage Phase

Fra budsjettseri en som godlyd kjører. God pedal, hvertfall i forhold til pris.

-Joyo Classic Chorus

Fra budsjettserien som godlyd kjører. Ikke kjempefornøyd med denne, men den holder for en stund.

-Joyo Digital Delay

Budsjettserien til godlyd. Utroolig kul pedal, digger denne! Hvertfall i forhold til pris. Kan lage mye syke effekter, høres forsåvidt ganske så analog ut også. Artig pedal og leke med, får til og med til å årna Phaseraktig lyd med den.

-Rocktron Cyborg Delay

Meget kul delaypedal fra Rocktron med mulighet for midistyring, baklengsreverb osv. Veldig fornøyd med denne! Trenger ikke 2 delaypedaler egentlig, men jeg måtte vente på Joyo delayen i 3 uker. Så jeg bydde på denne i en auksjon.

- Marshall Reflector

Reverb pedal som er utrolig fin. Veldig varm lyd i denne.

-Leem A/B boks

Bruker denne til å bytte kanaler på forsterkeren.

Alt er plassert på et Alctron EPC-100 pedalbrett. Utrolig kult brett med smarte løsninger (meget billig var det og). Strømforsyninga er Voodoo Lab Pedal Power 2 plus.

Endret av Stiankarlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.