Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson skrur opp prisene


Affen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri eid en Gibson selv, men det har vært nære på mange ganger. Har lyst på en SG og har testet en hel bråte siste årene, både Special og Standard. Hver gang jeg står med en i hånden merker jeg at jeg synes kvaliteten virker kjip eller at halsen ikke passer for meg. Lakkeringen har ofte vært et drawback og på Standardutgavene synes jeg bindingen virker usannsynlig kjip. Ender alltid opp med at jeg synes at den gamle Epi Korea SGen min føles mye bedre. Etter at jeg fikk en Yamaha SG har lysten på en Gibson blitt enda mindre.

Som noen nevner over har det nok vært et problem for Gibson at de har konkurrert med seg selv ved at kvaliteten på Epiphonene blir bedre, samtidig som de kutter så mye som mulig på USA gitarene for å senke prisen. Om de nå velger å kutte ned på antall modeller og heve kvaliteten tror jeg det riktig vei å gå. En Gibson skal koste litt, men til gjengjeld skal det være lov å forvente at gitaren er av topp kvalitet og hvor risikoen for mandagsprodukter er liten.

Med hensyn til nye modeller og modifikasjoner på standardmodeller synes jeg det er morsomt å følge debatten. Virker som om det er utrolig liten aksept for at Gibson endrer på noe som helst. Blir en kjedelig jobb for produktuviklerne der i gården hvis de lager samme gitarene år etter år uten noen endringer. Det kan jo tenkes at det en eller annen gang klarer å komme opp med noe som fungerer og de tingene som ikke fungerer blir nok faset ut om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, forsåvidt enig med forrige taler hva gjelder produktutvikling, men; jeg mener man kjøper en Gibson for å kjøpe en Gibson. Det er liksom litt av greia slik jeg ser på det. Vil jeg ha reversed headstock og 14 pickuper med pumpeorgel og forgreiningsrør, samtidig som herligheten strenger om seg selv, så går jeg til en luthier som bygger en sånn.

Er bare glad for at de kutter ned på utvalget og forhåpentligvis heller legger mer fokus på en mer konsis kvalitet på produktene de lager. Håper Fender følger i samme spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.