Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson skrur opp prisene


Affen

Anbefalte innlegg

Finnes gode og dårlige gitarer fra Gibson som hos alle andre merker. Den R8'en jeg har nå er den beste gitaren jeg har eid (ca 25 gitarer av forskjellige merker). Måtte jeg rangert mine barn, så havner vel min ESP M-I og Telecaster'n på Topp 3 også. Whatever floats your boat.

Men sikkert lurt av Gibson å stramme litt inn, og fokusere på kvalitet (går ut i fra at det er en del av planen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenkes de kjører Ferraristrategien. Etter det jeg har forstått kom Ferrari frem til at det var for mange som kjørte deres biler og at de dermed ikke var eksklusive nok. Resultatet ble at de kuttet i produksjonen og økte prisene på bilene. Tror egentlig det er en lur måte å opprettholde et merkenavn på.

Ferrari lanserte vel også en modell for en tid tilbake hvor det ble satt som krav til kjøp at man måtte eie et visst antall (6 tror jeg) Ferrarier fra tidligere. Endte vel opp i Saudi-Arabia alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ Det gjør gitaren min mer verdifull, merkenavnet får større prestisje.

- Svært usannsynlig at jeg vil kjøpe en ny Gibson. Bruktprisene vil også stige. Du vil ikke få en pent brukt SG standard for 6000,- mer.

Kvaliteten? Vi får vente og se.

for ca halvt år siden kjøpte jeg en pent brukt Gibson SG standard for 4000,-

Syns bruktprisene på les Paulen stiger hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.