Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ptb

Medlem
  • Innholdsteller

    162
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    6

ptb vant dagen sist Januar 13

ptb hadde mest likt innhold!

Nettsamfunnsomdømme

146 Excellent

Om ptb

  • Rang
    Viderekommen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Vanskelig å identifisere fabrikat på elektronikken, og pot’s og kobberbaner på switch kan være sterkt oksidert og/eller slitt. Det ser ut til å ha vært «hobbyloddet» litt til/fra også. Ny elektronikk, om behov, koster jo ikke mange kroner hos f.eks gitarist.no. Tviler sterkt på at det er noe feil med pickupene.
  2. Kom inn et par her også forrige dagen: Litt missvisende info i web.shop´n førte til feilbest av MIJ. Det var ikke den re-master jeg egentlig skulle ha, men, men. Om ikke annet er det en imitert utgave (2850 pressede ex totalt).
  3. En liten oppdatering. Fikk lånt en annen mic - og konstatert at min mic ikke er helt frisk.
  4. ^ Det er riktig ja. Fender Fuse (som det het) kom på X2
  5. Mht XD, så avviklet vel Fender sitt engasjement med online software til disse for en stund siden.
  6. Eneste mulighet for å komme videre nå er nok å prøve med en annen kondensator mic. Lydkortet fungerer fint med gitar rett inn - og da vil jeg anta at en dynamisk mic også fungerer - om det ikke skulle være en feil med xlr inngangene på begge kanaler som reduserer nivået. Det anser jeg som lite trolig. Andre kabler er prøvd uten resultat. Tviler også på feil i setup i DRW da lavt nivå og støy/sus er akkurat det samme gjennom hodelelefonutgangen på lydkortet. Får høre litt rundt om noen i nærheten har en som kan lånes. I ytterste konsekvens - kjøpe en fra butikk som har x antall
  7. Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen. Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra k
  8. Mye var det vel ikke. Går ut fra at det var omtrent samme "pakka" som på tidligere US Strats, som verkttøysettet, tørkeklut, spec/set-up guide og QC-tag. En del verdsetter at slikt er med - og det kan også indikere noe om eier(e) og hvordan gitaren kan ha blitt tatt vare på.
  9. Og, om all case candy, tags osv fortsatt finnes er det med på å løfte prisen.
  10. Denne fikk jeg inn i samlingen forrige dagen. Plateselskapets opprinnelige idé med Nobody´s Perfect var at den på sett og vis skulle bli en "Made In Japan II". Det ble den aldri, og den solgte ikke veldig bra heller. Selv om det er ei ok live-skive, er kanskje det mest interessante at 5 spor er fra Valle Hovin i 1987. Om ikke annet, litt moro for oss som var tilstede:
  11. I mine øyne en bedre løsning. Jeg synes de fleste av disse gitarspesifikke settene har høy pris i forhold til det man "får". Sett opp en liste over ønsker/behov. For en del av det verktøyet man trenger har Biltema tilstrekkelig kvalitet. For andre ting (eks tenger/avbiter) bør man kanskje legge lista litt høyere. Det samme gjelder bits der både passform og at de er i hardt nok stål er viktig. Gitarist.no har jo litt forskjellig "spesialverktøy" man ikke finner i verktøybutikken, til greie priser.
  12. Her er hva Celestion selv skriver på sin hjemmeside: Break in a speaker with a fat, clean tone: turn up the power amp volume to full, and control the level with the preamp gain. Use a level that will be quite loud, but not painful in a normal size room. Have the bass and mid up full, and the treble at least half. On your guitar, use the middle pick up position (if your guitar has more than one pick up) and play for at least an hour, using lots of open chords, and chunky percussive playing. This will get the cone moving, and should excite all the cone modes and get everything to settle in
  13. Konseptet Gibson Les Paul Junior var/er vel i utgangspunktet basert på single P-90 i bridge. Jeg synes det er "tøft" og låter bra, men det er jo ikke Humbucker. Epiphone har jo også det som modell. Det som kanskje hadde vært midt i blinken for deg er denne: https://www.speakon.no/index.php/catalog/product/view/id/25858/?kk=a4c6361-1767f4cd435-fbfeb&gclid=EAIaIQobChMI-_6kmpjc7QIV3hV7Ch3ClQcqEAQYASABEgJfePD_BwE&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Gibson+Billie+Joe+Armstrong+Les+Paul+Jun Ta en prat med gutta der, og spør hvilken
  14. Har nå én Strat med "Bill Lawrence" L-45S i neck og bridge. Skriver Bill Lawrence i "-" da L45-S (twin blade) på sett og vis er etterfølgeren til OBL-450 (som Blackmore brukte/bruker), som nå produseres av enken og datteren til Bill. En av de andre har SD SSL-4 i neck og bridge. Skal i helgen lodde opp et brett m/Schecter F500T (som SD SSL-4 er mer, eller mindre "kopi" av) i neck og bridge, hvilket Blackmore brukte i flere år - og Knopfler en kortere periode. Langt fra "fislete" høneklukking i noen av de😉, men det skal bli interessant å sammenlikne F500T mot SSL-4. Pickup i
  15. ^ Du har jo hatt den gamle 60W modellen. Den hadde en helt annen krets- og forsterkerløsning - og jeg antar at den da trolig låt noe ulikt det 25´n gjør. Fireball 25 virker på meg å være mer en "direkte" effektmessig nedskalert versjon av 100´n m/4x12AT7 og 2x6L6GC og "kun" 25W. Trolig er de voicet likt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.