Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Veldig pene gitarer Audun!! Liker spesielt godt grecobirden og LP specialen. Hollowbody sier du? Duesenberg Carl Carlton? ;)

Har sett den ja. Utvilsomt en tøff gitar, men likevel ikke helt det jeg har tenkt meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett den ja. Utvilsomt en tøff gitar, men likevel ikke helt det jeg har tenkt meg. :)

Tar en råsjans og tipper Gibson es335 av no slag? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar en råsjans og tipper Gibson es335 av no slag? :)

Trenger ikke absolutt være Gibson, men tipset er nok ikke helt dumt. ;) Jeg har faktisk også sniffet litt på ES 339. Den får man jo relativt billig ny for tida. Sendte også forespørsel på en Yamaha SA 700, men den var dessverre (eller heldigvis?) solgt, så da blir det vel til at jeg sitter på gjerdet en stund til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audun, vi trenger flere i ES335-klubben!

En CS ES 335 er vel egentlig det som står øverst på ønskelisten, men pr. i dag har jeg dessverre ikke økonomi til det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig at du sikler mer på f.eks. Gunnarpåmos utstyrspark, men jeg takker likevel! :)

Gunnar har for mye. Jeg hadde brukt mer tid på å velge utstyr å spille på enn jeg hadde brukt på å faktisk spille. Selv om han har enkelte gullkorn jeg kunne tenkt meg så er det du som i mine øyne har den helhetlig beste utstyrsparken slik jeg ser det. Godt mulig ingen andre ser det sånn da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert med ferskt bilde av pedalbrettet i første innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CS Special has taken on a life of its own...

DSC_2531.jpg

DSC_2543.jpg

DSC_2536.jpg

DSC_2534.jpg

DSC_2539.jpg

DSC_2538.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser specialen har standard tailpiece, hvordan er den å spille med intonasjonsmessig?

Blir det ikke litt mye småsure toner, eller har den en slik kompensert tp uten at jeg klarer å se det på bildene?

Må si den har en slik less is more kul ting greie over seg... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser specialen har standard tailpiece, hvordan er den å spille med intonasjonsmessig?

Blir det ikke litt mye småsure toner, eller har den en slik kompensert tp uten at jeg klarer å se det på bildene?

Må si den har en slik less is more kul ting greie over seg... :)

Den er ikke kompensert, nei, og intonasjonen er ikke noe problem. I hvert fall ikke i mine ører. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se hva katta drog inn! (Dessuten på høy tid at det skjedde noe her.... )

IMG_0789_zps1a0502c2.jpg

IMG_0791_zps802f0fdb.jpg

IMG_0796_zpsd964252a.jpg

IMG_0802_zps8975fde1.jpg

IMG_0806_zps4e4b9675.jpg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med nydelig gitar, og bra at flere joiner cherry 335 klubben:).

Takk! Ventet lenge på det nå! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en lekker gitar!

Takker! Hr vært høy Berry-faktor på gutterommet i kveld! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av blaamann
      Den nye serien heter Vintera og erstatter Classic serien. Made in Mexico.
      Bummer: I den gamle Classic serien kunne en velge en Stratocaster (og Telecaster?) med nitro for et par tusenlapper ekstra, men nå ser jeg bare polyester finish på alle Stratocasterene (det gjelder sannsynligvis også de andre modellene).
      Baja lever videre: Til dere som savner den super populære Baja telecaster så er den nå viderutviklet til "Vintera Series '50s Telecaster Modified"
      Les mer her: https://www.musicradar.com/news/fender-unveils-21-strong-vintera-guitar-and-bass-range
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Konrad
      Hei
      Ny mann på forumet.
      Har kommet over ett kabinett som heter 2053, i denne sitter det 1 stk 12tommer element i.
      2054 har 1stk 15tommer.
      Disse ble bare produsert i 73-74,såvidt jeg kan se.
      Noen som vet noe mere om denne/disse?

• Av Audun
      Synes faktisk de ser og høres spennende ut. Liker spesielt Powercasteren.

• Av Audun
      Denne hadde jeg for en god del år tilbake. Angret egentlig litt på at jeg solgte den. Vel, nå er den tilbake. En av de bedre Marshall-ampene på clean lyd, og tar pedaler godt. Vreng-kanalen er heller ikke ille. Forrige gang jeg hadde den, monterte jeg en pc-vifte under utgangsrør da de er montert horisontalt rett under printkort, og serien er kjent for problemer med overoppheting. Vifta er der fortsatt, og ampen funker helt strålende. Nå har jeg dog sett at noen anbefaler å heller montere en blikkplate over utgangsrørene, da det skjermer for varme som stiger opp til printkort, og samtidig lar røra jobbe seg gode og varme. Jeg vet ikke om det har noe for seg, men mulig jeg prøver det.
      Denne er en '95-modell. Som indikert er ampen på 60W, med 12ax7 preamprør og EL34 sluttrinnsrør. Høyttaleren er en G12 Celestion Heritage.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.