Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det rett å slett er litt for mange kokker nå.

Noen bør rett og slett bestemme hvordan den skal være å kjøre på. Folk har så forskjellige interesse på hva som er "pent", så noen vil misslike gitaren uansett.

Og det er vel akkurat det som vil bli gjort. Det har bare ikke kommet så langt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig alt for mange ingrediensforslag i denne tråden til at man kan inkludere alt i en smakfull og harmonisk designet gitar. Hvis alle som deltar i tråden skulle være kokker, så hadde det neppe blitt noen gitar. Heldigvis er alt i tråden bare forslag. Jeg og andre rives med, er entusiastiske, bastante og kravstore. Men kokkene vil gjøre et utvalg. Jeg tror det blir bra til slutt. Min eneste betingelse for å bestille en GNG (om det blir navnet) er at den ikke er en blåkopi av den aller vanligste konfigurasjonen av hhv tele og strat. Hva som er lurt å velge overlater jeg til de 6 kokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er for mange kokker. Det er viktig å samle så mange synspunkter som mulig for så å ekstraktere ut hva som vil være den blandingen av "looks & features" som tiltaler flest.

For min del - om det skal være tele, så må det være en slags supertele, minimum med humbucker og helst med trem. Og uansett må gitaren ha en ganske sterk identitet. Om det blir "just another tele" eller "just another strat" så er det for min del uinteresant - uansett hvor mye "bang for the bucks" det blir.

En slik tele jeg foreslo kan jeg glatt se for meg at jeg rocker ut på. En standard tele...... "not gonna happen" (man skal aldri si aldri, men det er i alle fall der jeg er nå).

Beklager for all bruken av engelsk - that's the way I am B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange fler som skal innom denne tråden for å true med å ikke kjøpe, samt hvor mange ganger de som allerede har truet med ikke å kjøpe skal gjenta de samme truslene.

Det er vel ingen som er her for å true med noe som helst. Her er det snakk om å gjøre det mulig å kartlegge sånn ca. hva som evt. kan være interesant for folk å være med på - å da må det vel være lov å gi uttrykk for hva man er interesert i? Eller er det bedre å komme med useriøse innspill om gitarer med innebygd webcam og autotune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...For min del - om det skal være tele, så må det være en slags supertele, minimum med humbucker og helst med trem. Og uansett må gitaren ha en ganske sterk identitet....

Supertelen din kunne jeg vært interessert i. Digger forresten de designene du har slengt på bordet, Mr. Rocktrond. B)

Eksempelet ditt, bare med ibenholt gripebrett uten inlays, headstock som matcher kroppen og uten relicing er en gitar jeg trolig hadde kjøpt tvert hvis jeg hadde sett en til salgs...

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gjennomsiktig akrylglass plekterbrett med sort et tynt lag sort eller hvit plast under, så kan man evt sette inn bilde av hva man vil under plekterbrettet (f.eks. Gitarist i zebratights om man ønsker).

;):ninja:

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke dette vært et lettere konsept og enes om hvis den var myntet på best mulige løsninger for nybegynneren og med tanke på en gitar som hentet det beste fra forskjellige modeller og som kan følge begynneren i flere år. Slik jeg ser det er de fleste av folka inne på forumet såpass klare på hva de liker at få vil vel bli helt fornøyd uansett.

Hva med en poll for de ulike bestanddelene gitaren skal ha og utforming.

Kunne om resultatet ble bra vært en trygg gitar og anbefalt elever f.eks, samt at det kunne vært en fin arbeidsgitar om den ble allsidig og behagelig.

Ville f.eks ikke hatt flytende bro på den med tanke på omstemming, samt bladebucker og singelcoil i samme pickuphull kunne vært en ide (Så det på en Framus, og det virket genialt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke dette vært et lettere konsept og enes om hvis den var myntet på best mulige løsninger for nybegynneren og med tanke på en gitar som hentet det beste fra forskjellige modeller og som kan følge begynneren i flere år. Slik jeg ser det er de fleste av folka inne på forumet såpass klare på hva de liker at få vil vel bli helt fornøyd uansett.

Hva med en poll for de ulike bestanddelene gitaren skal ha og utforming.

Kunne om resultatet ble bra vært en trygg gitar og anbefalt elever f.eks, samt at det kunne vært en fin arbeidsgitar om den ble allsidig og behagelig.

Ville f.eks ikke hatt flytende bro på den med tanke på omstemming, samt bladebucker og singelcoil i samme pickuphull kunne vært en ide (Så det på en Framus, og det virket genialt)

Her ligger nok essensen. En gitar blir ikke per definisjon bedre av å ha vibsystem kontra fast stol. Det er helt klart mange som foretrekker det ene fremfor det andre, men ingen av delene gjør gitaren bedre. Kostnadsmessig derimot kan det være en forskjell. Det har aldri vært snakk om å bygge en drømmegitar, så der må nok alle fire litt på kravene.

Slik jeg ser det er det viktigst å fokusere på ting som er viktig. Rent praktisk, hvordan kan man sikre seg at bra treverk blir brukt? Hva slags tre? Der vil nok igjen pris og egenskaper spille inn. Hvilke plukkopper, materiale i gripebrett, stemmeskruer, plekterbrett, oversadel osv. Dette synes jeg er mye viktigere enn hvilken farge man skal ha på kroppen, eller mekanikken. Det er sannsynligvis noen kroner å spare inn der også. Vi har ingen Eric Johnson på forumet enda, så ingen av oss hører forskjell på svart og gull mekanikk. Dog kan prisforskjellen være såpass liten at det kan være ønskelig å ta på seg de spandable buksene - dersom det visuelt sett utgjør en stor forskjell. Altfor tidlig å si noe om det.

Hadde vært knall med en liste mulige valg med tilhørende priser. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som er her for å true med noe som helst. Her er det snakk om å gjøre det mulig å kartlegge sånn ca. hva som evt. kan være interesant for folk å være med på - å da må det vel være lov å gi uttrykk for hva man er interesert i? Eller er det bedre å komme med useriøse innspill om gitarer med innebygd webcam og autotune?

Jeg har både seriøse og useriøse bidrag i denne tråden, men jeg er iallfall med på leken uten å gjøre meg kostbar.

Hva med deg - er du med eller ikke? (y/n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både seriøse og useriøse bidrag i denne tråden, men jeg er iallfall med på leken uten å gjøre meg kostbar.

Hva med deg - er du med eller ikke? (y/n)

Om kravet for å være med i denne tråden er å uforbeholdent si ja til å kjøpe gitaren uansett hva det måtte bli, så melder jeg meg av. Beklager forstyrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe "krav" om å være med på denne tråden. Eller noe "krav" om at men skal garantert kjøpe den. Det er det da heller ingen som har ment. Kan jeg oppfattes dit, så beklager jeg.

Men det er jo ikke så dumt å være nogenlunde konstruktiv, og det er for tidlig å la tråden gå offtopic, synes jeg. Nå skal jeg snekre skap, men så setter jeg muligens opp en poll senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.