Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk vs. image/live-prestasjon


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Er vel like mye image å være opphengt i å skulle ha kort hår og gå med hettegenser som det er med langt hår, skinnjakke og nagler, for å ta et eksempel. :rolleyes:

Det å ikke ha et image, er vel ensbetydende med å gi fullstendig blaffen i hva man har på seg, og kle seg i hva som helst. Dette kan nok ikke sies om mange!

Kan forresten nevne at selv går jeg med norsk strikkegenser hele vinteren, og det er vel bare om sommeren at jeg har noenlunde metallstil (bortsett fra langt hår, da).

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor har du piercing? Har ikke det noe med image å gjøre?

Gratulerer! Her er vi i ferd med å gjøre framskritt.

drphil.jpg

Ja, jeg har piercinger, øreringer og langt hår som mest sannsynlig er et resultat av at jeg hører og driver med metal, men på samme er jeg også glad i drum 'n' bass, venke knutson og spillmusikk og jeg er i gang med elektronisk musikk og jeg har lenge hatt lyst til å skrive noe poppy høstmusikk med damevokal. Så hvordan jeg ser ut definerer ikke hva jeg gjør og det gjør i hvert fall ikke musikken min mindreverdig, annet enn at det suger. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du gjorde ikke det du fikk servert det stikk motsatte, men du har vel overbevist deg selv om at jeg bekrefta poenget ditt.

Samma for meg, ikke jeg som går rundt med helt-på-trynet-meninger, men jeg har iallfall prøvdt å fått deg til å se ting fra et annet perspektiv enn ditt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er så rebelsk og fritt ved å ha kort hår og se kjedelig ut når man er "metalhead", for eksempel?

Dersom langt hår er normen, så er kort hår det rebelske. Dersom 90% av alle rockere har langt hår, så er det de 10% som velger noe annet som føler seg fri fra stilpresset innen sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du gjorde ikke det du fikk servert det stikk motsatte, men du har vel overbevist deg selv om at jeg bekrefta poenget ditt.

Samma for meg, ikke jeg som går rundt med helt-på-trynet-meninger, men jeg har iallfall prøvdt å fått deg til å se ting fra et annet perspektiv enn ditt eget.

Også så sint? Er du sint nå gutt? Er du så sint at du gurgler homselatten din?

Kommentaren var ironi, hvis du ikke skjønte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, så fordi jeg bruker et lass med renati for å ordne håret og går i hvite t-skjorter og handler på brandstad så får jeg ikke lov av deg å spille metal?

Nei, da blir du stempla som gaycore og alt mulig drit av Aphelion og ErlendB. Jeg har gitt opp denne diskusjonen for lenge siden, kos dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud Erlend, hvor gammel er du, egentlig?

18.. Enn du? Jeg er bare i køddehumør. Sorry for den kommentaren, den var ekstremt useriøs. Var bare litt pissed fra før..

Nei, da blir du stempla som gaycore og alt mulig drit av Aphelion og ErlendB. Jeg har gitt opp denne diskusjonen for lenge siden, kos dere :P

Det stemmer! Neida.. Jeg bare synes det er så stygg med lugg over ene øyet. Tom Stian er en kul kar, og langt fra bøg! Nå er det ikke snakk om at man ikke får LOV til å spille metall. Nå snakker vi om image og hvorvidt det PASSER seg å ha de ulike stilene.

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det meste passer seg vel så lenge det er gjennomført og ikke tilgjort. Føler at i og med at metal er en rebelsk sjanger, så burde man få gjøre hva man enn vil, så lenge man gjør det ordentlig og fra hjertet, og ikke bli dømt av enkelte personer med sinnsvakt "elitist" holdning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Leser så øyet blir stort og vått og samler stoff til en tråd som skal handle om "gitarfundamentalister". Blir sprengstoff det, der man er minst like smalsporet som diverse andre religiøse grupper jeg kan se for meg. smile.gif

Rock er reaksjonært!

Gammelt slagord... laugh.gif

Skal man være rebell idag nytter det ikke med langt hår, svarte/tighte/skumle klær, gitar fra 59' og røramp.

Kanskje en tråd der også, om "rebeller eller ei".

(jeg liker både rock og rebellion og mye annet rart, det er ikke det...)

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.