Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk vs. image/live-prestasjon


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Det der er jeg totalt uenig med, for enkelte personer (som f.eks. meg) passer ikke med langt hår, jeg har prøvd, og det ser faktisk forjævelig ut, virkelig forjævelig. Så det at det er "tvang" om at man skal ha langt hår for å spille metal og rock synes jeg er litt trangsynt. Må man virkelig se ut som et visst ideale for å "få lov" til å spille hard musikk så blir metallverdenen like kjip i klesveien som alle andre, for å "innføre" normer og kleskoder er i mine øyne teit. For hvis jeg vil så kan jeg enten spille metall i knæsj oransje OnePiece eller kjøre kilt, lilla skjorte og Waffen SS hjelm samt kort hår, for man burde få lov til å være den man er, ikke alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der er jeg totalt uenig med, for enkelte personer (som f.eks. meg) passer ikke med langt hår, jeg har prøvd, og det ser faktisk forjævelig ut, virkelig forjævelig. Så det at det er "tvang" om at man skal ha langt hår for å spille metal og rock synes jeg er litt trangsynt. Må man virkelig se ut som et visst ideale for å "få lov" til å spille hard musikk så blir metallverdenen like kjip i klesveien som alle andre, for å "innføre" normer og kleskoder er i mine øyne teit. For hvis jeg vil så kan jeg enten spille metall i knæsj oransje OnePiece eller kjøre kilt, lilla skjorte og Waffen SS hjelm samt kort hår, for man burde få lov til å være den man er, ikke alle andre.

Mohawk da? :P Langt skjegg hvis du har muligheten til å gro et? :P

Personlig synes jeg at de som ikke har muligheten til å gro langt hår eller ikke passer det/har en god grunn kan slippe, men de kan da ha en litt tøff sveis istedenfor? :D Bare kort hår ser kjeeeedeliiiig ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt til å ha en spesiell hårsveis bare fordi andre synes det er kjedelig :P Jeg liker sveisen min ATM, og skjegg skal jeg gro når jeg kan, men for øyeblikket er det bare kinnskjegg som jeg får til å gro :blush:

Men jeg mener fortsatt man kan få se ut som man vil, for live er fortsatt showet og musikken viktigst. Det spiller vel ingen trille om man ser ut som en 70 år gammel krigsfange så lenge man er fornøyd med seg og lager et helvetes show samt god musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randy rocket, jeg forstår ikke helt denne besettelsen du har av langt hår? Skal være enig at headbanging med langt hår ser fetere ut, men at du dømmer folk etter om de har langt hår eller ikke, ja, det er ganske så sært. Enkelte er ganske mer opptatt av hårfrisyren enn musikken, men du går nok glipp av mye bra om du skal gå fra konserter bare fordi gitaristen ikke har langt nok hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randy rocket, jeg forstår ikke helt denne besettelsen du har av langt hår? Skal være enig at headbanging med langt hår ser fetere ut, men at du dømmer folk etter om de har langt hår eller ikke, ja, det er ganske så sært. Enkelte er ganske mer opptatt av hårfrisyren enn musikken, men du går nok glipp av mye bra om du skal gå fra konserter bare fordi gitaristen ikke har langt nok hår.

Du trenger da ikke forstå det, men å ha langt hår har vært en del av metallen i mange, mange år :D Hvorfor endre på det som er så rått?

Vil tro at man kan skylde litt på grungen, og noen av de metallsjangrene som dukket opp etter dette.

Sært? Neida. Det er slik smaken min er.

Jeg går vanligvis ikke på konserter med band som har kort hår, med mindre det er småkonserter med et eller annet ukjent band som spiller på en eller annen ungdomsklubb eller det er konserter med band som ikke har så mye hår pga. alderen (at de begynner å bli tynne i toppen og gamle, går i hvert fall ikke på konserter med unger!). Korthårede, unge band som kler seg i "vanlige klær" er kjedelige imagemessig. Jeg synes at det ikke er ekte nok.

Endret av Randy Rocket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de som er unge i hvert fall. Er man litt tynn i toppen og begynner å miste håret så er det greit å ha kort hår.

Er man ung og spiller metall bør man ha langt hår. Slikt var det i mange år, men i de siste årene har det blitt slik at mange unge som spiller metall har kort hår. Atter en gang, hva feiler det folk?

Jeg synes at hvis de sparer til langt hår og kommer til å få seg langt hår etterhvert så er det greit. Men ikke ellers.

James Hetfield hadde langt hår da han var yngre. Ian Gillan også. Og Kerry King, bare for å nevne noen.

Mange rockere og metallheads kjører på med langt hår enda, og det digger jeg. Korthårede metallheads som kan ha langt hår hvis de vil, men som har kort hår, er jeg ikke så begeistret for. Men det er da min mening.

okei, så fordi jeg bruker et lass med renati for å ordne håret og går i hvite t-skjorter og handler på brandstad så får jeg ikke lov av deg å spille metal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randy Rocket, jeg håper du tuller. For å være helt ærlig høres det ut som du er boyband-fanatiker. Jeg trodde rocken handlet om å være "rebelsk" og "fri" jeg. Så feil kan man ta :ninja:

Haha, boyband-fanatiker? Tvert imot. Jeg er fan av old school metal og hard rock. Rocken kan være rebelsk og fri den. Men hva er så rebelsk og fritt ved å ha kort hår og se kjedelig ut når man er "metalhead", for eksempel? Mange av dagens korthårede "metalheads" er ikke mye rebelske når de ser akkurat like ut med piggsveis, Diesel-bukser og Wesc-gensre og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.