Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk vs. image/live-prestasjon


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Er det mulig å være så stuck? Dette blir som religion. Du kan mene og tro hva du vil,

Godt poeng - så lenge du selv tror på det du gjør, spiller det ingen rolle hva andre måtte mene. Det som ikke gjør dette som religion likevel ligger i:

men ikke prøv å prakke det på andre.

:ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du fikk vel frem meningene dine for ca. fem sider siden nå. Hakk i plata. Tråden omhandler, som tittelen sier, musikk vs. image/liveprestasjon - ikke hvorvidt kort hår eller et bestemt hårprodukt er gay/trendy/hipster osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer to fra venstre skriker jo metall. :)

Er vel et godt eksempel på at man kan skape en kontrast mellom visuelt image og musikk.

Edit: Ellers likte jeg musikken godt (kjapp prøvelytt på Spotify). Takk for tipset, Randy Rocket. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå at jeg har hørt musikken. Men regner med han spiller en god del mykere enn resten av bandet, ettersom han ikke har den rette looken.

Regner med at han er trommeslager og gjemmes bort bak tom-toms og cymbaler når de står på scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ferd med å skifte mening, tror jeg. Det er klart at langt hår er hovedkriterium for at et band skal fremstå som seriøst i rock- og metallsjangeren. Og som det er påpekt, så må man ha litt skjeggvekst dersom håret ikke er langt nok.

wigwam.jpg

For å være litt seriøs, så skal man ikke underslå at hvordan man fremstår visuelt kan ha en del å si for hvordan man oppfattes, men er man i tvil, så tror jeg at det viktigste er å finne en stil man trives med selv. Er man komfortabel med sin stil, så gir det en trygghet som sikkert vises på scenen også.

Og motsatt tror jeg det vil synes dersom man har et påtatt sceneimage som man egentlig ikke identifiserer seg med.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt seriøs, så skal man ikke underslå at hvordan man fremstår visuelt kan ha en del å si for hvordan man oppfattes...

Det er jeg helt enig i, men å tro/mene at dette beror på faste enkeltheter som hårlengde o.l. mener jeg er rimelig på jordet.

Denne karen ser mer metal ut en de aller fleste med langt hår:

sq_kerry_king_live_050612.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.