Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk vs. image/live-prestasjon


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Det er jeg helt enig i, men å tro/mene at dette beror på faste enkeltheter som hårlengde o.l. mener jeg er rimelig på jordet.

Denne karen ser mer metal ut en de aller fleste med langt hår:

sq_kerry_king_live_050612.jpg

Det eneste som ikke er tradisjonell "trve metal" med Kerry King er jo skallen. Både gitaren, tatoveringene, skjegget og klesstilen skriker jo metal så det holder. :rolleyes:

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det eneste som ikke er tradisjonell "trve metal" med Kerry King er jo skallen. Både gitaren, tatoveringene, skjegget og klesstilen skriker jo metal så det holder. :rolleyes:

My point exactly - det beviser vel at en enkelt faktor som hårlengde ikke er avgjørende?

Edit - som kuriositet kan jeg jo nevne at jeg tok min første tatovering samme dag som jeg klippet håret kort. Hadde nok god del med å ville holde på en rocke identitet å gjøre ja.

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn mine 2 cents.

Spiller du råkka musikk skal du se råkka ut. Spiller du møkkete musikk skal du se møkkete ut. Sånn er det bare!

En langhåra råkker banker en korthåra en. Hver gang. Innlevelse på scenen er et absolutt pluss. Å stå helt statisk gjennom hele konserten blir fort veeeldig kjedelig, og det smitter over. Med mindre du har budsjettet til TOOL og kan kjøre på med lys, skjermer og laser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det du sier er at du heller ser en langhåra rocker stå pal stille, enn en korthåra en med total innlevelse på scenen?

fordi den langhåra slår den korthåra hver gang?

?

??

Haha, nei det er ikke det jeg sier, men det ser slik du tolker det. Men en gylden kombo er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig talt si jeg har trukket litt på smilebåndet når jeg har lest igjennom denne tråden.

Rock/metal er jo tydeligvis forbeholdt gutter med lange lokker og trange denim-bukser. I min mening så blir jo det knakende feil.

Men igjen, jeg sitter jo her og hører på The Allmann Brothers, så jeg skal vel kanskje holde kjeft. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på metalband fra 80 tallet og deres "look", så var den moteriktig på det tidspunktet. Og hard rock og metal har heller aldri vært så populært som på den tiden....

folk gikk jo til frisøren og tok permanent........og skinnjakke,hightops og åletrange jeans var inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på metalband fra 80 tallet og deres "look", så var den moteriktig på det tidspunktet. Og hard rock og metal har heller aldri vært så populært som på den tiden....

folk gikk jo til frisøren og tok permanent........og skinnjakke,hightops og åletrange jeans var inn.

Spør du meg, har rock og metal aldri handlet om å være moteriktig. Det er et opprørsuttrykk, en musikalsk bastion mot det etablerte. Et symbol på at man har egne tanker, egne meninger, og ønsker å uttrykke dem og tør å stå for dem. At man er seg selv og ikke bare en kvist i strømmen. Man kan - og skal - mene hva man vil; om det så er med langt og pistrete svartfarget hår eller kort renativokset vestkantsveis. Så lenge man står for det selv i motvind, er det dét som er ekte metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.