Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Nei si det.

Det er kanskje like mye psykisk som hva jeg faktisk hører, men jeg får ikke følelsen av å spille på en gitarforsterker. Lyden er heller ikke akkuratt slik jeg vil ha den. Hjemme har jeg selv en Carr Raleigh (3w), og både vreng kanalen og spesielt cleankanalen på min forsterker låter vesentlig bedre. Axe-FX skal imidlertidig ha skryt for å lage noe som låter bedre en alt annet. Skulle jeg hatt noe i den duren, måtte det har blitt denne, men en ordentlig forsterker er en gang en ORDENTLIG forsterker for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje like mye psykisk som hva jeg faktisk hører, men jeg får ikke følelsen av å spille på en gitarforsterker.

Det har du nok rett i, og det er mest sannsynlig fordi sammenligningsgrunnlaget er forskjellig antar jeg (du lytter på gitarampen direkte)? Hvis du setter gitarampen din i et annet rom, mikker den opp, og hører på den igjennom studiomonitorer, så vil grunnlaget for sammenligning være mye bedre, da AxeFX vanligvis ikke gir deg den der "står forran en gitaramp"-lyden, men som en oppmikket amp (ya know, studio style :P ). Og i en slik situasjon, så vil du kanskje ha andre preferanser. Men smaken er som baken både innenfor gitartone, og hvordan man vanligvis foretrekker å høre på ampen sin (direkte eller oppmikket). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok rett i, og det er mest sannsynlig fordi sammenligningsgrunnlaget er forskjellig antar jeg (du lytter på gitarampen direkte)? Hvis du setter gitarampen din i et annet rom, mikker den opp, og hører på den igjennom studiomonitorer, så vil grunnlaget for sammenligning være mye bedre, da AxeFX vanligvis ikke gir deg den der "står forran en gitaramp"-lyden, men som en oppmikket amp (ya know, studio style :P ). Og i en slik situasjon, så vil du kanskje ha andre preferanser. Men smaken er som baken både innenfor gitartone, og hvordan man vanligvis foretrekker å høre på ampen sin (direkte eller oppmikket). :)

Meget interessant poeng.

I studio liker jeg imidlertidig min lille Raleigh utrolig godt.

Jeg synes lyden jeg får i den, gjennspeiler seg autentisk og korrekt på tape.

Dette gjelder selvfølgelig den oppmikkede lyden.Jeg bruker jo stortsett bare clean

og vreng uansett. Litt delay og reverb, av og til. En sån boks blir litt kanskje litt overkill?

Uansett ser jeg helt klart fordelene med en sån boks, hvis du er aktiv i studio,

bruker mye effekter og mange forskjellige lyder.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om! Fractalen sitter på hylla og ser på meg med sørgmodig display. :( Den vil leke den også! :wub: Vi blir pent nødt til å smøre oss med tålmodighet. :unsure:

Hvorfor får du ikke prøvd den før 23 desember? :P

må få prøvd en sånn engang, noen som stiller hus, stol, en øl, godt humør og en axe-FX til disposisjon? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen store gitarister som bruker dette?

Eller er det bare den gjengse soveromsgitarist?

Jeg har forøvrig en kamerat som har dette

og har hatt det en stund. Han klarer ikke å overbevise

meg.

Hvis noen her var på zappa plays Zappa på sentrum scene så brukte Dweezil Zappa en Axe FX Ultra rett i bordet der :)

Petrucci har også nettopp kjøpt en Ultra og digger den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i publikum vil høyra skilnaden, og jammen vil det vel høyrast betre ut i mange situasjonar.

Eg har merka at det beste med Axe-FX'en er at det kjennest som ny amp-dag kvar dag! Har aldri spelt så mykje gitar før, og no treng eg heller ikkje tenkja på at eg har ein amp som ikkje taklar den og den musikken.

Boksen er rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.