Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Som eier av G-Force i mange år tørr jeg påstå at det knapt kan sammenlignes.

Cliff kommer med bugfixer så og si på dagen etter at det er oppdaget.

tc var drit trege og folk måtte mase mye.

Den boksen ga meg endel frustrasjon og den låt aldri så bra som en 1210 eller 2290, glad jeg er ferdig med den.

Det var langt mellom oppdateringene, og de var ikke i nærheten av så omfattende som så og si hver Fractal update er!

tc tok forresten betalt for FX kortet til G-Force (som jeg kjøpte)

Fractal har bøttevis av oppgraderinger tilsvarende det gratis!

Dette har du sikkert helt rett i, men du må huska på at dette var mange år siden,

og sett i tidens perspektiv prøvde TC faktisk å gjøre det samme.

Lagringskortet kostet en del, men siden jeg ikke ville ha noe lagringskort,

fikk jeg tilsendt lagringskort med programvare, og returnerte det uten noen kostnader.

Når det gjaldt TC tror jeg det handlet om å treffe de rette folka.

Axe Fx er bare et godt eksempel på hva som har skjedd i den digitale verden.

Datakraft ellers dobbles ca. hver 18. mnd., og det gjelder selvfølgelig også digitale gitareffekter.

Å sammenlikne noe som er mer enn to år gammelt blir derfor litt rart.

Produksjonskostnadene for å produsere en Fractal Axe er antakeligvis minimale,

og når andre får til det samme, vil prisene falle drastisk.

Det mest hippe og nye koster alltid mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du sikkert helt rett i, men du må huska på at dette var mange år siden,

og sett i tidens perspektiv prøvde TC faktisk å gjøre det samme.

Lagringskortet kostet en del, men siden jeg ikke ville ha noe lagringskort,

fikk jeg tilsendt lagringskort med programvare, og returnerte det uten noen kostnader.

Når det gjaldt TC tror jeg det handlet om å treffe de rette folka.

Axe Fx er bare et godt eksempel på hva som har skjedd i den digitale verden.

Datakraft ellers dobbles ca. hver 18. mnd., og det gjelder selvfølgelig også digitale gitareffekter.

Å sammenlikne noe som er mer enn to år gammelt blir derfor litt rart.

Produksjonskostnadene for å produsere en Fractal Axe er antakeligvis minimale,

og når andre får til det samme, vil prisene falle drastisk.

Det mest hippe og nye koster alltid mest.

Enig i at det er en urettferdig sammenligning.

Men bedre teknologi er langt fra en garanti for bedre lyd siden både 1210 og 2290 låter bedre enn G-Force.

Ifølge Cliff på Fractal er ikke produksjonskostnadene på Axe`n så lave som folk tror pga av at han bruker veldig bra hardware i den,

(convertere osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det som er så synd, er jo at han har rett. Lyden du hører i den videoen der låter rett og slett DRIT i forhold til hva boksen duger til. Fatter ikke hva som har gått galt der... <_<

Det er vel som du skrev i anmeldelsen, at denne boksen ikke er for alle...

Når det gjelder regnekraften som han skryter av, så er den ikke veldig imponerende i seg selv, omtrent som et skjermkort fra 90-tallet (3 GFLOPS, ca dobbelt så mye som Pod X3). For lyd er det riktignok mye, ca 60 000 matematiske operasjoner pr sample i sanntid, men jeg har følelsen av at god reverb aldri kan få nok DSP-kraft. Med tanke på at man i dag får et lo-end skjermkort med over 300 GFLOPS regnekraft, 1 GB minne og passiv kjøling for 5-600 kr, som også kan brukes til andre regneoppgaver (f.eks folding@home), så skjønner jeg ikke hvorfor DSP-kraft stadig er en begrensende faktor i digitale lydprosessorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det som er så synd, er jo at han har rett. Lyden du hører i den videoen der låter rett og slett DRIT i forhold til hva boksen duger til. Fatter ikke hva som har gått galt der... <_<

Den låter dritt på den videoen ja, men det er vel ikke Epi'en sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låter dritt på den videoen ja, men det er vel ikke Epi'en sin skyld.

Nei, det har du nok rett i. Men den låter fislete og skarpt. Høres nesten ut som han overstyrer inngang, utgang eller NOE ihvertfall...

Lekte forresten med amp-simmen som heter "SOLO 100" i går. På "please sue me"-språket heter den "Soldano SLO100", og fytte rakkern den ampen låt fett... Spytta 5150 midt i trynet... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har du nok rett i. Men den låter fislete og skarpt. Høres nesten ut som han overstyrer inngang, utgang eller NOE ihvertfall...

Lekte forresten med amp-simmen som heter "SOLO 100" i går. På "please sue me"-språket heter den "Soldano SLO100", og fytte rakkern den ampen låt fett... Spytta 5150 midt i trynet... :D

High on Fire!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har du nok rett i. Men den låter fislete og skarpt. Høres nesten ut som han overstyrer inngang, utgang eller NOE ihvertfall...

Lekte forresten med amp-simmen som heter "SOLO 100" i går. På "please sue me"-språket heter den "Soldano SLO100", og fytte rakkern den ampen låt fett... Spytta 5150 midt i trynet... :D

åååååååå jeg er for blakk!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fortelle litt om supporten til fractal audio:

Hadde problemer med axen. Sendte en epost til support og fikk svar etter 7 (!!) minutter. Et par problemløsninger ble foreslått og utprøvd, men vi fant fort ut at jeg trengte en ny EPROM. 5 dager senere kom den i posten, free of charge.

Raskt og effektivt og ikke minst - gratis. Ikke noe krav om kvittering eller mas om garantier, bare gratis reservedel i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.