Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Å nei... er utrolig mange lydmann som muter monitoren når de sjekker noe annet og så glemmer å skru den på igjen... eller noen gjør det kanskje med vilje?

Ja, jeg tipper lydmenn egentlig er mislykkede gitarister som er bitre, og er ute etter hevn på de som står på scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller at cliff bruker tiden sin på å forbedre firmwaren i stedet for å lage samme boksen på nytt i brettformat

Den er så jævla bra at folk hadde kjøpt den selv om den så var på størrelse med en vaskemaskin og måtte fraktes med sekkehjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte å koble en pedal til axen i dag men fikk ikke lyd.. ble ikke klokere av manualen heller.. kan noen forklare konkret hvordan jeg får pedalen inn i loopen?

noe annet.. jeg har en studiomonitor fra M-audio. Kan jeg koble denne til outputen på Axen og bare droppe kab og amp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare brukt uniten et par timer og er generelt veldig dårlig på tekniske ting.. Kan du gi en litt mer detaljert beskrivelse.. Hvor skal kabler gå inn og fra hva?

Og hva må IO stå på? Må jeg ikke også hente frem boksen inne på Layout et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha en pedal i loopen right?

da tar du en kabel fra output 2 inn i pedalen og en kabel fra pedalen til input 2

så går du til layout og setter inn effektblokken FX loop der du vil ha den

burde funke det

pass på at volumet ut og inn er skrudd opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forsøkte nå først gitar-axen-return til jcm 800 (med global cab off) og det låt ganske bra. kjørte gjennom 4x12 marshall kab..

så kjørte jeg inn gitar-axe-studiomonitor (m-audio BX5a) og det låt først veldig dårlig.. kom kjapt på at det nok var cabsimuleringen.. aktiverte den men det låt forsatt veldig kjipt..

det kan jo ha med å gjøre at den kabinettsimuleringen som stod på ikke passer til studiohøytaleren.. eller er det heller studiohøytaleren som ikke egner seg til å bruke med axen?

evn andre instillinger jeg må justere?

spørsmålet er i grunn om jeg kan bruke studiomonitore til å lage klar lyder til et oppsett live hvor jeg kobler axen rett i PA-anlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.