Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard


GummiTZ

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

Haha, fett! Spennende ide... :P

Har du mulighet til å oppdrive noen bilder av løsningen forresten?

Tok tid før svaret kom her.. Har ikke sett dette. Kan ta noen bilder på øvinga snart...

Tatt fra facebook, så det er ikke topp kvalitet. Tror han endra farge her om dagen..

Varierer litt om han bruker gummi symbaler eller metall

post-6807-126688956338_thumb.jpg

post-6807-126688957379_thumb.jpg

Endret av Kriig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå brukt Axe-Fx siden august 2009. Er enda mer fornøyd enn jeg var da. Kjenner uniten veldig godt, samt at oppdateringer med enda bedre lyd og nye amper, effekter. BB preamp og CarolAnn ampen er helt konge(fw 9.02) Liker noen av higain lyden bedre i 9.00, men det retter seg i 9.03.

Uansett: Kjører fortsatt Axe´n i Mesa 50/50 og 2x12 V30 + 2x12 G25. Mister sikkert flexibilitet, men jeg får den lyden jeg vil ha. Har heller ikke så slapp kropp at jeg ikke klarer å bære litt utstyr. Ampeg 8x10 kassa er tyngre, men vi har med den også. Jeg prøver å få med 2 stk 8x10 kasser. Det ser kult ut, og det låter bombefly. Vi har snakka om å ta med 2 stk 2x12 ekstra til riggen min :wub: Hadde jeg spelt ute flere ganger i uka,noe jeg ikke gjør, så hadde jeg nok ikke gasset på sånn med utstyr. Så de som reiser rundt og speller mye, uten roadies får ha min entusiasme unnskyldt :blush:

Drit i om det er lekkasje fra scenen, så lenge det låter fett for meg og de andre som speller. Vi får skryt for lyd, og folk(kalles publikum) blir jo så jævla drita i allefall. Så om du spiller Postmann Pat på en vaskemaskin kl 0200, får du stående applaus. Det er vi som speller + noen få lydhøre (av og til) som hører og bryr seg.

Snickers og tvist at lydmannen vil ha mer kontroll, men vi må da for faen levere med baller.Og han/hun får betalt for å gjøre en jobb for oss.. Av oss... Prøver ikke å gi mannen en umulig jobb, men det er rart. Han skrur bra lyd, selv om han gnåla fælt i starten. Skal være så lett vettu. Lars Klokkerhaug skrudde lyd for Rammstein. Bassisten spilte så høyt, at han begynte å blø ut av øra. Det er vel å dra´n litt langt, og de speller sikker lavere nå(håper jeg). De kan spella høyt, mye fordi de er grisetighte. Samme beskjeden fra lydmannen til Whitesnake. Aldrich speller drithøyt... Og det låter :D

Stå og fisle på scenen, det kan pop-gjengen gjøre.. :D No balls to the walls... Funker det for andre, så for all del..

Kjører FXL i PA når vi speller ute. Låter bra, men jeg hører stort sett bare kabinettene og det låter bombefly. Så min bruk av Axe´n er.. Vel.. En jævli bra preamp med en feit effektdel, som låter dritbra rett i bordet. Savner ikke Road King´n, JSX´n eller Rivera´n i allefall. Axe´n gjør de lydene bedre + mer til. Samme kabinettene og nesten samme sluttrinn. Veit det er forskjeller. Likte sluttrinns-lyden fra cleankanalene på RK´n bedre enn Vrengkanalene. Reinere i lyden og finere punch. Har den gamle trem-o-verb´n til Müller på lokalet. Får lett samme lyden fra Axe´n(bruker de samme kassene)

Fractal kommer snart med Axe-Fx i software versjon(mest sannsynlig) Samme lyd og muigheter, etter det jeg har lest.

Endret av Kriig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noe jeg har tenkt litt på... Hvorfor lages ikke Axe'n i pedalformat? Det må vel være mulig å lage?

Ikke umulig, men uniten mister proffpreget den har ved å være rackmonterbar i såfall, og det er visst litt av hensikten til hjernen bak produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.