Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard


GummiTZ

Anbefalte innlegg

går igjennom presetsene på axen nå.. effektene er jo imponerende og cleanlydene greie, men vrenglydene har ikke imponert til nå.. hva var deres inntrykk av presetsene og husker dere evn nummer på noen dere likte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri testet en eneste en av presetsene. Første jeg gjorde når jeg fikk Axe'n var å slette alle presets, og lage en grunnpatch med kun amp og kabinett, og jobbe videre derfra. Sett opp en patch med en "Brit 800"-amp med sånn noenlunde standard innstillinger, og scroll igjennom kabinettene til du finner noe som funker. Deretter scroller du igjennom ampene og leker deg litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går igjennom presetsene på axen nå.. effektene er jo imponerende og cleanlydene greie, men vrenglydene har ikke imponert til nå.. hva var deres inntrykk av presetsene og husker dere evn nummer på noen dere likte?

Du må nok skru lyder sjøl gitt!

Ingen andre har dine fingre, din touch og måte å spille på osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok skru lyder sjøl gitt!

Ingen andre har dine fingre, din touch og måte å spille på osv

selvsagt skal jeg skru.. jeg er bare ute etter andre folk sitt inntrykk... var jo det samme med pod xt.. elendige presets (bortsett fra noen av effektene), men jeg har fått lyder jeg er veldig fornøyd med på den.

hva med den andre posten min ang å koble opp gjennom studiomonitoren..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen av presetsa er i nærheten, blir jeg skep....

blir ikke skeptisk hvis de ikke er bra, men jeg lurer på hvorfor.. greit nok at de har andre fingre, amper, gitarer, etc men det burde da gå an å låte ok i det minste.. mye låter jo helt elendig...

godt folk ikke dømmer disse tingene på førsteinntrykket for å si det sånn, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen av presetsa er i nærheten, blir jeg skep....

Presets har en tendens til å skulle vise for mye på en gang. Når det gjelder preamper bruker jeg å starte helt clean uten noen effekter (om det er effekter i uniten) og setter alt på kl. 12. Deretter prøver jeg litt etter litt å lokke godlyden ut av den. Nå skal det sies at jeg har veldig dårlig tålmodighet da - synes det skal låte bra med eq på kl. 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presets har en tendens til å skulle vise for mye på en gang. Når det gjelder preamper bruker jeg å starte helt clean uten noen effekter (om det er effekter i uniten) og setter alt på kl. 12. Deretter prøver jeg litt etter litt å lokke godlyden ut av den. Nå skal det sies at jeg har veldig dårlig tålmodighet da - synes det skal låte bra med eq på kl. 12.

Amp som låter dritfett uten EQ, gain og volum hadde vært det beste! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På s. 11 i manualen står det:

- under pk 1 "if using the Axe FX as an effect processor, etc set I/O to analog rear". Hva menes med effektprosessor i denne sammenheng? Jeg bruker den jo nå med Ampen, dvs gitar-axe-output axe til return på amp. Bruker jeg den da som effektprosessor? Hvis jeg går output axe til input amp gjør jeg det da?

Noen som også kan svare på dette:

Jeg forsøkte først gitar-axe-return til jcm 800 (med global cab off). Kjørte gjennom 4x12 marshall kab..

Så kjørte jeg gitar-axe-studiomonitor (m-audio BX5a) og det låt først veldig dårlig.. kom kjapt på at det nok var cabsimuleringen.. aktiverte den men det låt forsatt veldig kjipt..

det kan jo ha med å gjøre at den kabinettsimuleringen som stod på ikke passer til studiohøytaleren.. eller er det heller studiohøytaleren som ikke egner seg til å bruke med axen?

evn andre instillinger jeg må justere på I/O? på pod xt er det slik at man må justere "what are you connected to" sette til power amp, direct, etc..

kan jeg bruke studiomonitoren til å lage klar lyder til et oppsett live hvor jeg kobler axen rett i PA-anlegg? dvs jeg forutsetter at lyden vil bli noe ala det samme som på et PA selv om jeg bruker studiohøytalere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.