Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anmeldelse: Fractal Audio Axe-FX Standard


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Ja den står av. Skal den stå på? Får forsatt ikke lyd i FX loop pedalen..

Jeg tror vi sliter med å hjelpe deg uten mer info. Jeg regner med at du prøver begge deler, dersom du er i tvil om noe skal være "av eller på"...

Jeg foreslår at du tar bilder av greia og poster, så vi kan se nærmere på det. Ta bilde av kablene, pedalen, axen osv slik at det er helt tydelig for oss hvordan ting er koblet sammen. Deretter tar du bilder av grid'en, div. innstillinger osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått aktivert loopen, dvs at jeg kunne skru av og på pedalen i loopen og jeg fikk også lyd. MEN jeg måtte skru både input 1 og 2 veldig høyt opp. Er det noe som er automatisk stil på stereo, etc her?

I tillegg var volumet utrolig mye lavere enn når jeg fjernet loopen fra griden.. Det var også veldig rar innestengt lyd. Noen som vet hvilke innstillinger som ikke er riktige? Er forsatt koblet fra input 2 og output 2 left inn i pedalen slik som beskrevet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå skrudd opp input 2 på fullt, men fremdeles får jeg ikke glimtvis lys i det røde slik inputen skal stilles inn. Jeg måtte også kompensere med 9 dB på level på Mix-pagen under fx loop valget. Håper dette er rett.

Men hvordan vet jeg at jeg ikke har for høy input inn i pedalen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tusen takk for en grundig og lett forståelig gjennomgang av Axe-Fx!!!

Har selv fått den varmt anbefalt av en proff norsk gitarist i et internasjonalt kjent band. Han har vært gjennom det meste av amper og var forbløffet over Axe-Fx'en, selv etter å blindtestet den mot flere røramper.

Lukter på en ny "verktøykasse på boks" etter å ha levd lykkelig med en Roland VG88 i mange år, etter min mening nok en "misforstått" boks (mange tror fortsatt VG-systemet er "gitarsynth"), hvor man oppnår fantastiske resultater først når man tar seg god tid til å bruke ørene og skrur. Har nå et kombioppsett med VG88 gjennom et lite P.A., og en Tonelab gjennom en Dr.Z. Men det hadde vært deilig å kun ha med EN boks i tillegg til "fela".... Her spørs det om ikke en Axe-Fx Ultra er tingen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.