Web Analytics
Jump to content

Strandet på en øde øy, hva ville du hatt med.

AkE
 Share

Recommended Posts

I nysgjerrighetens navn hvis du måtte velge 1 gitar, 1 forsterker og 5 pedaler for ett opphold på en øde øy, (ja, jeg ser for mye på youtube) hva ville du ha valgt og hvorfor? (og ja dette er for å få tips til hva mer jeg  kjøpe) 

• Like 1

Det går ikke an å spille elektrisk på en ekte øde øy da vel... 

Siden det heller ikke spesifiseres hvilken type øy, tropisk, arktisk eller et sted midt i mellom, ville jeg tatt med en akkert i karbon fra produsenten Rainsong for å være sikker på at den tålte klimaet       ???

• Like 2

6 minutter siden, germaniumkid skrev:

Det går ikke an å spille elektrisk på en ekte øde øy da vel... 

Siden det heller ikke spesifiseres hvilken type øy, tropisk, arktisk eller et sted midt i mellom, ville jeg tatt med en akkert i karbon fra produsenten Rainsong for å være sikker på at den tålte klimaet       1f918.png1f608.png1f918.png

Passe temperert med strøm og wifi er ett krav! 

• Like 1

En god HSS eller HSH strat, en enkanals røramp med tremolo og reverb og følgende pedaler: analog delay, overdrive, volume, wah og en phaser. Og en headstock tuner :-)

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • By Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • By Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
    • By WelhavenT
      Lett å gå seg vill i pedaljungelen, så mye kult der ute. De fleste pedalene jeg kjøper nå om dagen er til hjemmebruk, siden i bandet er det stort sett de tre favoritt-pedalene mine jeg bruker:
      Tuner - egentlig ikke så nøye med merke så lenge den funker, men liker PolyTune. Mer en nødvendighet enn en effekt. 
      OCD - vært en favoritt i ti år. Har prøvd mye annet de siste par årene, men ender alltid opp med OCDen igjen. Låter så bra med stratten min, at jeg ikke gidder å teste noe annet med det første. 
      Small Stone Nano - har elsket denne siden jeg tråkka på den første gang. En pedal som låt nøyaktig slik jeg ville. 
      Hva er dine favoritter? KoT? TS? Big Muff? Miku?

• By Gitarcowboy
      Her er et motstykke til de stygge og fæle pedalene:
      SolidGoldFX - If 6 Was 9 BC183CC – Silicon Fuzz Pedal (2016)

• Siste aktive tråder

• Tom Bukovac spilte en litt nydelig versjon av sin Planet TD1 i en av sine leksjoner… så jeg tabba den og la over videoen til Hr. Bukovac… og håper han ikke kjører en Don Henley på rompa mi… usikker på legaliteten. Har ikke fått no claim, brukes til educational purpose, kreditert opphavsmannen og sendt ham flere meldinger om at han bare må si ifra om han synes det er ugreit… 🤷🏼  
    • Jeg hadde den gamle passive EHX Switchblade og var ikke fornøyd med den, det var for mye "switchpop". Jeg tror denne nye aktive er mye bedre. Forresten, Palmer Triage er en flott switcher, og jeg har sett på YouTube at Slash også bruker den,...eller har brukt den. Den har fasejustering, liten gainjustering, tre separate transformatorer, alle mulige koblingskombinasjoner , og alt skjer helt stille.
    • VOX AC15 eller VOX NT er god løsning for det meste. 
    • Jeg kan jo legge til at jeg faktisk har kjøpt en Boss Katana siden jeg postet siste innlegg i denne tråden, og jeg må si at jeg er meget godt fornøyd. Til hjemmebruk, er den helt glimrende, og jeg har til og med brukt den live i litt "nedpå", små pub-anledninger. I de anledninger, har jeg brukt den i "panel mode" med pedalbrett foran, og det har fungert utmerket. Hvis man gidder å bruke litt tid på software som hører til, kan man få veldig fine settinger skreddersydd for et hvert bruk også.
    • Tar opp en gammel tråd. "Øvingsrommet" ble til soverom, og "barneforsterker" ble dermed aldri innkjøpt. Nå er det igjen gryende bandinteresse blandt ungdommen, og dermed står igjen forsterkerinnkjøp på lista. Er det fortsatt Boss Kantana, Roland Blues Cube, Marshall Valvestate og Blackstar HT20 som gjelder, eller er det kommet andre alternativer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.