Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Takker for tips @Furch .

Her er ønskelisten min rangert: 
- Strymon Blue Sky, hvisdet dukker opp en til OK pris (2k ish)
- MXR M300 reverb, men blir desverre for dyr 
- En helt ny HOF2, de koster rett over tusenlappen. likegreit å kjøpe ny siden de ligger på 1200kr ny, 1000kr brukt 

Sjekket ut reviews på Lovepedal Reverb 3 som @blaamann anbefalte, de låter jo helt sinnsykt bra. 

Vanskelig valg. Ønsker jeg å investere i en god kvalitetspedal, eller skal jeg kjøpe noe som gir mest value for the money. 
Skal jeg ha mange valgmuligheter i en pedal, eller kjøpe meg noe som gjør jobben begrensen, men svært bra.

Eller skal jeg være sparsom og gå for en Digitech Digiverb eller TC Skysurfer til 200kr og nøye meg med det, de få gangene jeg trenger reverb. Akkurat nå bruker jeg en Mooer Preamp Live med sluttrinn avslått, inn i lydkort - der jeg bruker et Marshall eller Orange sluttrinn med en Digitech Supernatural eller Boss RV5 simulering. 

Liker veldig godt "Shine" funksjonen i Supernatural, men syns Hall, Plate og Room låter bedre på andre pedaler.. 

Endret av Troll
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Heelvede, 2 mot 1. Da kjøper jeg den! 
Kontaktet selgeren, satser på å lande den. Likte veldig godt demoene på nettet, veldig naturlig og fin reverb :)

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 hours ago, Troll said:

Heelvede, 2 mot 1. Da kjøper jeg den! 
Kontaktet selgeren, satser på å lande den. Likte veldig godt demoene på nettet, veldig naturlig og fin reverb :)

Lykke til. Bør kunne selges videre lett til den prisen om den ikke faller i smak.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, blaamann skrev:

Lykke til. Bør kunne selges videre lett til den prisen om den ikke faller i smak.

Gikk for den, fikk avtalt med kjøper og alt. Glad jeg ventet noen dager før jeg vurderte den, da prisen ble redigert fuweer kraftig 😊

Tenker å kjøre på med en HOF2 eller noe annet hvis det dukker opp mulighet på finn. Men nå haster det ikke. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers ser jeg at det ligger et par T-Rex Roommate versjon 1 på Finn. Rørdrevne, og har en utrolig varm og fin reverb. Den har alle de vanlige typer av reverb. Den nye versjonen koster visstnok ca 2700 fra butikk, de jeg fant er rundt tusenlappen.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Konrad
      Hei
      Ny mann på forumet.
      Har kommet over ett kabinett som heter 2053, i denne sitter det 1 stk 12tommer element i.
      2054 har 1stk 15tommer.
      Disse ble bare produsert i 73-74,såvidt jeg kan se.
      Noen som vet noe mere om denne/disse?

• Av Rokamy
      Noen som kan hjelpe med en verdivurdering av denne gitaren som jeg kjøpte i begynnelsen av 80?
      Meget lite brukt og i meget godt stand.

• Av Affen
      Vis oss Bosset ditt, because Boss is sjef

• Av Audun
      Denne hadde jeg for en god del år tilbake. Angret egentlig litt på at jeg solgte den. Vel, nå er den tilbake. En av de bedre Marshall-ampene på clean lyd, og tar pedaler godt. Vreng-kanalen er heller ikke ille. Forrige gang jeg hadde den, monterte jeg en pc-vifte under utgangsrør da de er montert horisontalt rett under printkort, og serien er kjent for problemer med overoppheting. Vifta er der fortsatt, og ampen funker helt strålende. Nå har jeg dog sett at noen anbefaler å heller montere en blikkplate over utgangsrørene, da det skjermer for varme som stiger opp til printkort, og samtidig lar røra jobbe seg gode og varme. Jeg vet ikke om det har noe for seg, men mulig jeg prøver det.
      Denne er en '95-modell. Som indikert er ampen på 60W, med 12ax7 preamprør og EL34 sluttrinnsrør. Høyttaleren er en G12 Celestion Heritage.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.