Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken reverb-pedal burde jeg gå for?


Troll

Anbefalte innlegg

Takker for tips @Furch .

Her er ønskelisten min rangert: 
- Strymon Blue Sky, hvisdet dukker opp en til OK pris (2k ish)
- MXR M300 reverb, men blir desverre for dyr 
- En helt ny HOF2, de koster rett over tusenlappen. likegreit å kjøpe ny siden de ligger på 1200kr ny, 1000kr brukt 

Sjekket ut reviews på Lovepedal Reverb 3 som @blaamann anbefalte, de låter jo helt sinnsykt bra. 

Vanskelig valg. Ønsker jeg å investere i en god kvalitetspedal, eller skal jeg kjøpe noe som gir mest value for the money. 
Skal jeg ha mange valgmuligheter i en pedal, eller kjøpe meg noe som gjør jobben begrensen, men svært bra.

Eller skal jeg være sparsom og gå for en Digitech Digiverb eller TC Skysurfer til 200kr og nøye meg med det, de få gangene jeg trenger reverb. Akkurat nå bruker jeg en Mooer Preamp Live med sluttrinn avslått, inn i lydkort - der jeg bruker et Marshall eller Orange sluttrinn med en Digitech Supernatural eller Boss RV5 simulering. 

Liker veldig godt "Shine" funksjonen i Supernatural, men syns Hall, Plate og Room låter bedre på andre pedaler.. 

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Troll said:

Heelvede, 2 mot 1. Da kjøper jeg den! 
Kontaktet selgeren, satser på å lande den. Likte veldig godt demoene på nettet, veldig naturlig og fin reverb :)

Lykke til. Bør kunne selges videre lett til den prisen om den ikke faller i smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, blaamann skrev:

Lykke til. Bør kunne selges videre lett til den prisen om den ikke faller i smak.

Gikk for den, fikk avtalt med kjøper og alt. Glad jeg ventet noen dager før jeg vurderte den, da prisen ble redigert fuweer kraftig 😊

Tenker å kjøre på med en HOF2 eller noe annet hvis det dukker opp mulighet på finn. Men nå haster det ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ser jeg at det ligger et par T-Rex Roommate versjon 1 på Finn. Rørdrevne, og har en utrolig varm og fin reverb. Den har alle de vanlige typer av reverb. Den nye versjonen koster visstnok ca 2700 fra butikk, de jeg fant er rundt tusenlappen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Kom tilfeldigvis over denne tråden igjen.. Jeg kjøpte Lovepedal. Den låt helt fantastisk! Varm og klar lyd, veldig "vakkert". Men følte jeg manglet noe. Det dukket opp en MXR M300 på finn som jeg kjøpte. 

For å oppsummere så gjør Lovepedal den ene tingen best, latterlig bra saker og spesielt til cleans. Men for allsidighet og forskjellig typer reverb så er MXR M300 helt suveren. Meget bra reverb med nok muligheter, i en kompakt og liten chassis. 

Syns shimmer mode låter bra, men det finnes sikkert pedaler som gjør akkurat den delen noe bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.