Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken reverb-pedal burde jeg gå for?


Troll

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.

Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 

Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overtar en Electro Harmonix Holy Grail i dag, brukt ligger de på rundt 6-800. Den har ikke shimmer da, men en veldig populær "Flerb" mode (i tillegg til room og hall). Den er også mer basic enn de du nevner. Hvis du er ute etter en god all around reverb med brukbar shimmer som ikke ligger i Strymon-prisklasse, kunne du gått for Hall of Fame 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, germaniumkid skrev:

Etter å ha sett Pete Thorns demo, har jeg litt lyst på NUX Atlantic. 

Hørtes spennende ut! Både delay og reverb i en boks, to fluer i ett smekk 😊 

Skal sjekkes ut. Heller litt mot NUX eller HOF2. Men fortsatt åpen for forslag. Virker som det kryr av gode reverbpedaler på markedet. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kjøpte jeg nettopp TC Fluorescence fra billigserien til TC. Imponerende pedal, men man får ikke skrudd av shimmeren, selv om man kan skru den ned til et minimum, ergo en ren shimmer-reverb. 

Koster vel en femhundrelapp ny så da kan du jo evt kjøpe noe annet snacks derfra i tillegg. ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MXR på listen også helt til jeg såg prisen. Låt absolutt ikke feil! Syns også den låt litt bedre enn andre pedaler i samme klasse. 

Mulig jeg kjører på med Flourescence og satser på en rimeligere reverb uten shimmer i tillegg. Kunne vært greit å skru de av og på separat 😊 ser at det dukker opp greie deals på både Hof1 og RV5 på finn iblant. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Troll skrev:

Mulig jeg kjører på med Flourescence og satser på en rimeligere reverb uten shimmer i tillegg. 

Da kan jeg feks foreslå Skysurfer fra TC. Den likte jeg såpass at den havner på brettet mitt ;) 350ish..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MXR M300 var fin ja, men kan vel hardt gjøres å finne den rundt tusenlappen enda 😋  
Neunaber Wet kanskje? Er min favoritt av romklanger i den størrelsen. Enkel, men låter fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser meg som et svakt menneske akkurat nå, da jeg fik kveldig lyst på Strymon Blue Sky eller MXR M300. Fikk også lyst på en ny delay.. Og en chorus. Da lurer jeg litt på å selge Preamp Live og gå til anskaffelse av Atomic Amplifier for å dempe pedal-GASn litt.. Det ser ut til at jeg må kjøpe meg et nytt pedalbrett og PS. 

Takker for mange gode forslag! Gir en lyd med hva det ender opp på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.