Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Jeg har jo ikke vært delaktig i prosjektet verken før eller siden, men jeg må basert på de siste hands-on postene og bilder få lov til å si at dette virker som et dødfødt opplegg. All ære til dem som har jobbet frem prototypen, men alvorlig talt, dette holder ikke. Jeg skrur glatt sammen en lignende gitar basert på kina og gfs-deler for 2000,-, og den holder garantert stemninga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hva som skjedde med gitaren i posten ned til Kristiansand, siden alle før det har sagt at det er en (til prisen) god gitar og at den holder stemminga godt, men så fort den kommer til sørpå så er det på nivå med Louder-straten min den dagen den var ny.

Ellers er vel stemmeproblematikk i Kristiansand det eneste som det har vært klaget på, og dette er jo noe som det i høyeste grad bør gå an å gjøre noe med. Dette med hals er jo en smakssak, og er det jo umulig å tilfredsstille alle 100%. Det at en del synes halsen er for bred ser jeg på som positivt for min del, da jeg liker feite halser. Det at elektronikk og pickups ikke er helt top notch kommer vel av at det er noe man regner med at de fleste bytter ut, og dermed har man gått for noe billig og akseptabelt, i stedet for noe dyrere og "bra". Det som er viktig for min del er hvor godt gitaren er skrudd sammen, båndjobb på halsen og den generelle kvalitetsfeelingen, for det er gjerne det som skorter på billigere gitarer, i tillegg til stemmeskruer. Om gitaren føles bra i henda så er alt annet ting man kan gjøre noe med.

Ellers er det vel satt et tenkt pristak på 3000kr på gitaren. Det som kunne vært morsomt hadde vært å A/B teste den mot en Squier Classic Vibe, som vel går for å være det beste man kan kjøpe i en butikk for 3000kr, og se hvordan folk synes den kommer ut da, om det fortsatt er mye gitar for pengene eller om det ikke er det helt store likevel.

Uansett er jeg spent på å følge prosjektet videre, og jeg gleder meg til den kan kjøpes. For min del handler dette mest om å ta del i et morsomt fellesprosjekt enn å kjøpe en fantastisk strat. 4+2-hode hjelper også veldig på, for jeg synes det er drittøft, og MusicMan er altfor dyrt. Er dog enig i at GM i perlemor på gripebrettet ikke er helt min kopp te, og jeg ville heller foretrukket prikker der, og heller en GN-logo på headstocken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig. Flere som har slitt med selv dyre og vanligvis stabile gitarer. Gitaristen i bandet jeg spilte med forrige helg sleit som pokker med Fender Tele'n sin også. Måtte stemme mellom hver låt, i stedet for mellom hvert sett som han pleier. Dette var riktignok utendørs, men allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er jeg spent på å følge prosjektet videre, og jeg gleder meg til den kan kjøpes. For min del handler dette mest om å ta del i et morsomt fellesprosjekt enn å kjøpe en fantastisk strat. 4+2-hode hjelper også veldig på, for jeg synes det er drittøft, og MusicMan er altfor dyrt. Er dog enig i at GM i perlemor på gripebrettet ikke er helt min kopp te, og jeg ville heller foretrukket prikker der, og heller en GN-logo på headstocken!

Dette er jeg helt enig i. Jeg har fulgt dette prosjektet fra starten, og den gitaren som nå foreligger er resultat av mange innspill og preferanser som spriket i alle retninger. Jeg er enig i noen valg og mindre enig i andre. Men jeg er veldig entusiastisk for prosjektet. :)

Det er litt synd at det gjøres så mye med gitaren underveis, for da blir gitaren etterhvert noe annet enn den var som ny fra produsent, og de siste som tester vet ikke hva de kan forvente.

Jeg for min del tror at det med stemmingen som ikke holder er et resultat av "noe" som er skjedd underveis, og at dette ikke er representativt for gitaren. Jeg synes prosjektet er i høy grad levende, og selv om prosjektet har vart enda lenger enn jeg trodde, så er jeg fortsatt klar for en slik gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykk hals kan pusses ned. Humbucker fjernes, på samme måte som humbucker kunne blitt lagt til. Hodet er det vanskelig å gjøre noe med. Det er ingen som forlanger at alle skal kjøpe en, vil du ikke er det jo fullt lovlig å ikke være interessert.

Uavhengig av hvordan gitaren er i sin endelige form - noe vi ikke kan si noe om før vi eventuelt er ved det punktet - så er det mulighetene i etterkant som for min del er mest interessante. Å se hva noen kan gjøre med en gitar jeg har akkurat maken til er et godt grunnlag for å lære seg normalt vedlikehold, i tillegg til litt større oppgaver som båndarbeid. Det krever selvfølgelig at ikke alle stuer gitaren i skapet eller under senga. Alle i dag har tilgang til kamera, alle har tilgang til nettlinje som holder for å laste opp en liten snutt, alle kan gjøre noe, noen kan gjøre mye.

Den store verdien kan komme i form av erfaring i etterkant, og ligger ikke i selve gitaren - men som sagt, det krever en viss aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg hvordan gitaren hadde sett ut hvis alle skulle ha vært fornøyde, og ingen hadde noe å utsette på den.

Jeg har laget løsningen på dette simple problemet..

bare lag gitaren omtrent slik:

gion.jpg

Kan nok dessverre bli et problem med frakt pga størrelse og vekt men det lar seg sikkert løse..

Samt det må følge med en skulderreim av god kvalitet

Endret av Concker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.