Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Har hatt denne gitaren siden torsdag nå, og jeg og andre har sett og prøvd. Jeg vil si at heldigvis har jeg fått testet den...... Dessverre ble nok ikke utfallet helt som jeg hadde håpet på!

Positivt:

  • Fargen på kroppen og halsen er helt topp! Jeg synes den ser veldig bra ut! (bortsett fra en ting... hodet...)
  • Ideen med 4+2 stemmeskruer er bra, men....
  • Virker godt skrudd sammen, lite å utsette på det, bortsett fra noe skurr i et par bånd, men det lar seg nok fikse!
  • Pickups og elektronikk er helt kurant, ikke noe man MÅ bytte. Lyden er helt akseptabel!
Negativt:
  • Kul umulig at den holder tuningen i mer enn to minutter! Har lest at andre er så fornøyd med at den holder tuningen, men det må ha vært en annen gitar! Ved bruk av vib-armen er det helt katastrofe! Tykk E opp en tone, de andre strengene random opp eller ned en halvtone, skal jo ikke være sånn! Og selv uten bruk av vib-armen går den ut av tune veldig fort, ca en halv sang varer den!
  • Headstocken gjør at gitaren ser helt feilproporsjonert ut. Skjønner at en issue med Musicman gjorde at hodet måtte krympes litt i forhold til dem, men det ble feil. Skulle heller gjort det litt større mener jeg....
  • Halsen er veldig tykk, for tykk for meg.
Ellers er tonekontrollene byttet om i forhold til 'standard', men det er jo en bagatell...

Ellers var innspill fra kona dette: Flott farge på kroppen, men det passer ikke med det kritthvite plekterbrettet, og heller ikke krom hardware! Hun ville hatt et mahogni-lignende plekterbrett og gull hardware.... Vel, hun om det, og det er ting den enkelte kan gjøre noe med!

Et par av disse tingene er ikke modifiserbare for meg, så da ble de dessverre en dealbreaker! Men tydeligvis er det mange som ikke er enige med meg!

Jeg sier takk for lånet, og sender den videre til Truckstop Chuckie i morgen.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nutsauce/filing av nuta så tipper jeg man kan få bukt med tuninga siden stemmeskruene virket OK.

Har et par gitarer med vintage trem her som holder stemminga utmerket ved litt hard bruk av vibarm .

Selv om dette er gitarer av en helt annen kvalitet så lar det seg som regel gjøre.

Halsen er jo en smakssak.

Jeg syntes denne var akurat passe, selv om jeg kunne tenkt meg den enda et par hakk tykkere..Få de til å kopiere Tyler`s 59` :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har prøvd gitaren mens den var i Kristiansand. Kommer ikke til å skrive noen lang avhandling siden jeg bare spilte på den ca 30 minutter.

Må nok si meg enig med ASKRET om at utfallet ikke helt som jeg hadde håpet på!

Fargen på kroppen og halsen er veldig fin (grunn i seg selv til å ville ha denne)

Pickups og elektronikk virker OK og gir akseptabel lyd.

Når det gjelder tuningen så måtte jeg nok stemme den opp ca 4-5 ganger i løpet av mine 30 minutter. Selv om jeg ikke brukte vib-arm.

Vib-arm ligger for nær kroppen. Fingrene kommer i klem, men det er jo en bagatell.

Jeg liker 4+2 hodet – men stod ikke foran speilet og har derfor ikke noen formening om proposjoner.

Halsen ble for tykk for meg, men det er jo som kjent en smakssak.

GN inlays på 12 bånd er sikkert gøy for Gunnar Nilsen (eller andre med samme initialer), jeg ville nok foretrukket noe annet (prikker eller logo).

Var i utgangspunktet interessert i å kjøpe en sånn, men halsen blir nok for tykk for meg. Lurer også på om dette er mer kvalitet (eller samme) enn en Squier til ca samme prisen, men det får noen andre bedømme.

Endret av Jowasv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det virker som inntrykkene spriker i alle retninger? Spesielt dette med tuning synes jeg er rart. Kan ha med aklimatisering eller at brua er litt feiljustert? Kan noe ha fått seg en smell et sted på veien (spesielt siden vibarmen nå tydeligvis er for lav)?

Håper jeg får sjansen til å opp prøve den når den kommer tilbake til Østfold.

Jeg er litt enig i fargen på kroppen vs plekterbrettet, men det er en billig modifikasjon. Jeg tror et mørkt plekterbrett er kult på denne. Kanske med noe mønster eller noe.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ikke, da GPM gjorde det, og de var helt ferske og fine da jeg fikk den. Etter å ha spilt på den, og ikke minst hatt den med til debris, skal jeg love de var skikkelig strekt.

Det jeg kan si noe om er at jeg tror gitaren kunne ha hatt godt av en liten nutfilejobb, da jeg synes å merke et og annet "ping" under stemming. Det er ikke noe godt tegn.

Ellers er det locking tuners på den, så det skal godt gjøres at en "sloppy" strengefestejobb skal spille inn. Ikke det at jeg tror Audun ikke er ræser på strengeskift.

Forøvrig er det vel kanskje på sin plass å minne om det dette er "Proto#2". Skulle det vise seg at svaret på originalspørsmålet en gang i tidenes morgen skulle være "nei, det er ikke mulig for en gjeng privatpersoner å bestille en god gitar til en vettug pris fra en fabrikk i Kina", så tviler jeg på at det blir noen gitar til salgs. Skal det selges gitar, så skal den i hvert fall holde stemmingen. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så tenkte jeg ikke på nye strenger siden den var spillt på i noen timer før jeg kom og testet den. Tok allikevel og strakk strengene godt før de siste to stemmingene uten at jeg synes det hjalp nevneverdig. Men er ikke sikker på om det var nok.

Vet ikke om noen har prøvd den etter meg, hadde i så fall vært interesant å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.