Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53

GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Det med stemmingen kjenner ikke jeg helt igjen heller, annet enn ved veldig heavy bruk av vibarma. Jeg hadde bla,a, gitaren på en tretimers bandøving, hadde ikke problemer med stemmingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Jeg hadde den også med på øving... Stemte den helt 100% og vi startet.. Etter ett minutt roper bassisten til meg, stemte du ikke akkurat den gitaren?

Jeg byttet ikke strenger på den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet ikke, da GPM gjorde det, og de var helt ferske og fine da jeg fikk den. Etter å ha spilt på den, og ikke minst hatt den med til debris, skal jeg love de var skikkelig strekt.

Det jeg kan si noe om er at jeg tror gitaren kunne ha hatt godt av en liten nutfilejobb, da jeg synes å merke et og annet "ping" under stemming. Det er ikke noe godt tegn.

Ellers er det locking tuners på den, så det skal godt gjøres at en "sloppy" strengefestejobb skal spille inn. Ikke det at jeg tror Audun ikke er ræser på strengeskift.

Forøvrig er det vel kanskje på sin plass å minne om det dette er "Proto#2". Skulle det vise seg at svaret på originalspørsmålet en gang i tidenes morgen skulle være "nei, det er ikke mulig for en gjeng privatpersoner å bestille en god gitar til en vettug pris fra en fabrikk i Kina", så tviler jeg på at det blir noen gitar til salgs. Skal det selges gitar, så skal den i hvert fall holde stemmingen. Synes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet så tenkte jeg ikke på nye strenger siden den var spillt på i noen timer før jeg kom og testet den. Tok allikevel og strakk strengene godt før de siste to stemmingene uten at jeg synes det hjalp nevneverdig. Men er ikke sikker på om det var nok.

Vet ikke om noen har prøvd den etter meg, hadde i så fall vært interesant å høre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste som skjedde før gitaren ble pakket ned og sendt var noe med strengetreet. Enten ble det satt på igjen, eller det ble ikke satt på igjen. Jeg mener det ble satt på igjen. Det er godt mulig at det ikke ble satt på slik det burde. Altså for høyt eller for lavt. Den holdt stemminga veldig godt uten strengetreet, men et høyt strengetre med vil gi et "ledd" med friksjon som vil påvirke. Likevel kan jeg ikke helt se at opplevelsene skal være så forskjellige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.