Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Ja! Ta gjerne kontakt, så kan vi prøve å få til et treff. Akkurat sted og dato kan vi bestemme når gitaren er i mine hender. For å være helt sikker er det nok best å legge det til uka som kommer. Kan fint ta turen inn til byen - her ute på bygda er det ikke stort å leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten bytur. Ble bare en kamerat og meg, så vi bestemte oss for å dra innom E11eve - sykkelbutikken med gitarverksted - for å høre hva Geir Falck hadde å si om gitaren. Det første han sa var "gn?". Kort oppsummert likte han hodet, det er funksjonelt. Vi tok av strengetreet uten at det hadde noen negativ effekt. Det er én eller to strenger som kan ha behov for strengetre, og det er kanskje greit for de som vil modde litt (type borre hull og feste kula fra en string i hver ende av en tråd. Den på forsiden av hodet får en streng tredd gjennom seg, kula på baksiden av hodet holder strengen nede. En enkel løsning som har blitt sett på bl.a. Vigier). For de som ikke vil bruke stolen annet enn som fast stol er det like greit å ta av strengetreet.

Ellers mente han stolen hadde potensialet, men at vibarma, den delen man stikker ned i gitaren, var for kort.

Trussroden virka treg.

Alt i alt en fornuftig gitar. Han sa veldig åpent at dette virket som en mye bedre gitar enn de billigste Squier - selvfølgelig uten lang og intensiv testing, men likevel noe å ha i bakhodet.

Selv har jeg testa gitaren såpass at jeg må erkjenne at jeg ikke legger den bort fordi den er håpløs, men jeg tar den heller ikke opp for å spille mer fordi den er uimotståelig.

Jeg er egentlig klar til å sende gitaren videre. Truckern har vel ymtet frempå om interesse. Hvem har tid til å ta imot den på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt en fornuftig gitar. Han sa veldig åpent at dette virket som en mye bedre gitar enn de billigste Squier - selvfølgelig uten lang og intensiv testing, men likevel noe å ha i bakhodet.

Det bør være en selvfølge at den utklasser Squier Bullet til under tusenlappen... bør iallfall matche en Classic Vibe som ligger i samme prisklasse.

Sa han noe om båndproblemene Debris påpekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være en selvfølge at den utklasser Squier Bullet til under tusenlappen... bør iallfall matche en Classic Vibe som ligger i samme prisklasse.

Sa han noe om båndproblemene Debris påpekte?

Nja, angående Classic Vibe-gitarene er jo dette gitarer som danker ut samtlige MIM-Fender'e jeg har spilt på, så såpass høyt bør man vel ikke sikte for 3000 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være en selvfølge at den utklasser Squier Bullet til under tusenlappen... bør iallfall matche en Classic Vibe som ligger i samme prisklasse.

Sa han noe om båndproblemene Debris påpekte?

Han sa at bånda måtte ha litt jobb. Og det var ett bånd som satt høyt. Dette er riktignok ting som vil variere på gitarer i dette prisleie. Basert på det han så var det ingenting som ikke kunne fikses.

Endelig pris er heller ikke satt, ikke kan jeg si at jeg har prøvd de billigste modellene til Squier heller, men denne prototypen er spillbar, og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Flyttar inlägget hit]

Hej, kanske det är skrivet om förut, beklagar i så fall, men finns det någon tidsplan på det här projektet? När (ungefär såklart) kan det tänkas vara dags för beställning och levering? Väntas det ännu en prototyp eller är det här den sista? Spännande projekt alltså. Synd bara att det inte är en Les Paul, men man kan ju inte pleasa alla :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal jeg sende gtaren til når jeg er ferdig med den? Hvis det er Truckstop som står for tur trenger jeg en pm med adresse.. Eller om noen av de ansvarlige ønsker den sendt et annet sted, si fra! Regner med å sende den på mandag, 12. august altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se her. Det er ikke noe selvfølge at den skal til meg, bare så det er sagt. Kona mi har doktorgradsdisputas førstkommende torsdag, så det blir lite tid til spilling neste uke...., men jeg har spillejobb på Indianerøen-festivalen ute for Risør lørdag 17. august, og det kunne jo vært en mulighet for å teste ut gitaren live.

Som sagt, om noen skulle ønske å ta den i mot før meg, så hyl ut. Den kan godt ta seg en tur til Oslo til uka, men andre enn meg kan like gjerne være den som tar den i mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.