Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Tok opp noen lydklipp bare for moro skyld. Egentlig kan man ikke "lese" veldig mye ut av det, men men...

Det er tre klipp. Et med mye gain, et med en mer crunchy lyd, og et med ren lyd. Jeg switcher meg også gjennom pu-konfigurasjonene på hvert klipp. Starter med bru og går suksessivt oppover.

Gn proto 2 gain.mp3

Gn proto 2 crunch.mp3

Gn proto 2 clean.mp3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg faktisk synes den headstocken er ganske så kül c: Litt sånn music man/fender mix. Tremoloen ser grei nok ut selv om jeg (så og si) aldri bruker trem. Fargen er elegant også. Mulig jeg kunne tenkt meg et humbucker-cover og bytta ut litt av plastikken med en litt mer "light vintage cream" farge, men det skulle være greit å fikse selv. Ellers synes jeg logoen og inlaysene ser ganske så snacksy ut. Generelt positiv til gitaren :D

Hørtes ut som ganske middels til "hot" humbucker i lytteeksemplene. Litt vanskelig å "lese" som du sier, Audun, men det gir ihvertfall en liten idé på hva man kan få ut av de. Jeg likte det jeg hørte ihvertfall. Dette er kule saker (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette med en klype salt, for jeg har ikke gått tilbake til gamle tråder og sjekket, men hvis jeg husker rett, så er det slik:

- Vi må bestille over 30 gitarer for at de skal lage.

- Det er veldig vanskelig å si noe nøyaktig om pris, fordi. Det er meningen at dette skal selges uten noe fortjeneste å snakke om, men det er ingen som har snakket om kostnader etter at gitaren er i Norge. Er det for eksempel rimelig at de som setter opp gitarene før de ble sendt ut blir belønnet med en liten sum per gitar? Dvs utpakking, kontroll, skifting av strenger, en intonering, justering av hals, pakking frakt til postkontor og sending. Jeg synes det, selv om det ikke skal være noen lukrativ aktivitet.

- Vår Kineser ha fortjent noen kroner for sin innsats. Dette er heller ikke ment å bli beregnet som vanlig norsk timelønn.

- Det kommer på en par runder med porto til transportør, og litt innpakkingsutgifter.

- Sist men ikke minst, så er frakt fra produsent og til Norge vanskelig å beregne. Blir dette "med på lasset med andre varer", kan det bli veldig billig, blir antallet slik at det blir ugunstig frakt i forhold til antall gitarer, blir det mye dyrere. Derfor er det slik at det egentlig er vanskelig å sette en eksakt pris før vi har gitarene her. Da er det vel ingen som vil bestille, så vi blir nok nødt til å sette prisen så høyt at vi er sikre på å få utgiftene dekket.

Det vi vet i dag, er at gitaren blir billigere enn 3000, med tweed case. Kvaliteten på proto#2 er det ikke stort å utsette på bortsett fra et par detaljer som kan rettes opp.

Det vanlige er jo at man selger en vare for det folk er villige til å betale for den. Forhåpentligvis er det en del mer enn det det har kostet å anskaffe varen. Siden dette prosjektet mangler den "fortjenestebiten", blir det som sagt vanskeligere å komme med en eksakt pris, også.

Som et rent tankeeksperiment kan jo si at den koster 2999.- ferdig levert til kjøper, og så beholde mellomlegget selv. Da har vi gitt en pris, men også brutt en av forutsetningene for "dugnaden". Skal jeg vurdere denne gitaren, er det fortsatt mye gitar for pengene, slik jeg opplever den. Det er jo ikke noen dyr og fin gitar, og det har det da aldri ment at det skal være. Den skal fungere greit slik den er, og også være en god plattform for de som vil skifte noen deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at eides forslag er helt innafor. Jeg har alltid hatt 3000kr i hodet når det gjelder denne gitaren, så om den reelle prisen er 2600 og de resterende 400 går med på å betale en slant til de som har gjort og kommer til å gjøre hovedinnsatsen rundt utvikling, kvalitetskontroll, handel og setup synes jeg i høyeste grad at det bare er rett og rimelig. Greit at det skal være en dugnad, men det blir jo uansett ikke helt dugnad om noen få skal sitte mangfoldige timer med arbeid på andres gitarer for at de skal få et bra billiginstrument!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo sendt den en tur til Sørlandet i sommer da? Flere her nede om kunne samles og sjekke den ut.

Tar gjerne på meg de praktiske oppgavene med dette!

God idé og flott initiativ! Jeg er en av de som nok kunne tenke seg å prøve ut denne gitaren. Digger headstocken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.