Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Hva man liker å spille på er en smaksak.

Men svææære kontraster, så som mørk gitar og lys hals, eller motsatt, er bare så inn i gampen smakløst og uharmonisk ... :ninja:

Lyse farger, pastell, blondies osv = lønnehals.

SB, og mørke farger = RW

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men svææære kontraster, så som mørk gitar og lys hals, eller motsatt, er bare så inn i gampen smakløst og uharmonisk ... :ninja:

Prøver du å påstå at strat´en min er stygg, bamblinger asså :P

Fra spøk til alvor - jeg liker begge deler jeg. Og mørkt mot lyst synes jeg bare er stilig:

ying_yang.jpg

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å påstå at strat´en min er stygg, bamblinger asså :P

Fra spøk til alvor - jeg liker begge deler jeg. Og mørkt mot lyst synes jeg bare er stilig:

ying_yang.jpg

Nei, da må jeg vel be så meget om unskyldning .... de er jo alt annet enn stygge...

Men hadde de vært mine, så hadde jeg switcha halser på dem, så hadde de vært enda finere, begge to .... ;)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at lønnehals på helsvart kropp er lekkert i mine øyne. Ebony, RW eller lignende blir nesten kjedelig i sammenligning.

Jeg var også skeptisk til å spille på lønnehals før, siden jeg var vant til rosewood, men etter å ha skaffet meg en tele med lønnehals som er mattet ned litt på baksiden, så har jeg kommet til at for meg spiller gripebrettet mindre rolle. Jeg klemmer uansett ikke så hardt på strengene at jeg er mye nedpå gripebrettet.

Utseendemessig synes jeg RW ofte blir mer rotete av utseende fordi det ofte er slik at da har kroppen, gripebrettet og hodet ulike finisher. Det er riktignok en del lekre gitarer som har samme finish på hodet som på kroppen, men for GN-gitaren tror jeg ikke det er DET vi skal legge pengene i. Og da går stemmen min heller til en "ren" lønnehals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Noen spesiell grunn til at vi har gripebrett i lønn og ikke rosentre? Orker ikke å lese gjennom hele tråden for å finne ut hvor det ble diskutert :P

Svaret her er at lønn var/er den typen tre fabrikken har tilgang til av høy kvalitet. Kan se på det som at lønn generelt har høyere kvalitet enn rosentre (mye dårlig rosentre bilr farget for å være mer innbydende).

Ser at dere har gått over til å presentere personlige fargevalg på kolleksjonen, dette er ikke den rette tråden for den diskusjonen. Men opprett gjerne en ny tråd, så kommer nok alle til enighet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret her er at lønn var/er den typen tre fabrikken har tilgang til av høy kvalitet. Kan se på det som at lønn generelt har høyere kvalitet enn rosentre (mye dårlig rosentre bilr farget for å være mer innbydende).

Et slikt type svar var det jeg var ute etter. Det gir jo en god, enkel og rasjonell forklaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med en Les Paul type gitar med Floyd? :P

Neida, fra spøk til alvor, tror de fleste spesifikasjonene er spikret nå, det har tross alt vært en lang vei for å komme dit vi er i dag. Jeg har ikke bidratt, men har tillit til vurderingene som er gjort av de flinke folkene som har dratt lasset her, og kommer nok til å bestille en når vi kommer dithen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.