Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Tiden for å komme med innspill er nok over. Ting er nok rimelig spikret, og vi pønsker på måter å få produsenten til faktisk å følge opp de endringene vi ber om. Selv om jeg ikke er "sjef, tillater jeg meg med å komme med en grov oppdatering over hva vi er fornøyde og ikke så fornøyde med:

Vi liker headstock, og halsen som helhet. Inlays og logo blir nok endret. Er det fornuftig i forhold til hva fabrikken fikser, snus trussrod muligens. Lockingtuners er bra.

Vi liker ikke fargen på kroppen. Kommenterer ikke noe videre der.

Elektronikk oppgraderes om mulig.

Hvis fabrikken har kunnskap, muligens to- punkts tremolo

Vi ønsker oss lettere tre i kropp.

Det er vel hovedsaken av vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er for det første, sånn på sidelinjen inne i prosjektet. Videre er dette min første erfaring med å forsøke å bestille noe fra Kina.

Merkelig egentlig, at de lager så mye, når det virker som de bare bryr seg om de spesifikasjonene de liker, og fikser greit, og så overser resten glatt.

Får litt respekt for at folk klarer å få produsert noe de har spesifisert. Trolig er det andre felter de er flinkere på enn gitarer, men læll, da gut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt.... :) Jeg synes det er veldig bra at vi får en prototyp 2. Da får det heller være at det tar litt tid. Blir denne gitaren så bra som jeg håper og såpass billig som vi antar, er dette vel verdt å vente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt erfaring med det der...

Pappa importerer i mye musikkutstyr fra Kina, og får ting laget på spec. Han godkjente en prototype av en mikrofon, og når han fikk varene var noen deler i innmaten byttet ut.

Han klaget, og viste til delenr. osv.

Svaret fra "Kina" var: "It's the same."

Han la så ved bilder hvor en helt tydelig ser at det ikke er samme komponentene. "it's the same"...

Noen ganger er de håpløse å forholde seg til, men som regel går det bra. Mener han fikk fikset det til slutt, men tror han måtte sitte og lodde om hele bestillingen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt erfaring med det der...

Pappa importerer i mye musikkutstyr fra Kina, og får ting laget på spec. Han godkjente en prototype av en mikrofon, og når han fikk varene var noen deler i innmaten byttet ut.

Han klaget, og viste til delenr. osv.

Svaret fra "Kina" var: "It's the same."

Han la så ved bilder hvor en helt tydelig ser at det ikke er samme komponentene. "it's the same"...

Noen ganger er de håpløse å forholde seg til, men som regel går det bra. Mener han fikk fikset det til slutt, men tror han måtte sitte og lodde om hele bestillingen selv...

Hansen mikrofoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prototype#1 er nå tilbake på fabrikken i Kina med HSS og to-punkts tremolo fra Guitarfetish montert.

Vi ber om å få den laget slik den er nå, men med de ekstra forandringene Castor nevner.

Så må vi bare håpe at Prototype#2 blir produsert litt fortere enn den første.

Dette prosjektet er spennende, og jeg vurderer å hive meg på når den tid kommer. Har noen i komiteen en bingolotto ullen magefølelse mht når milepæler videre kan komme til å inntreffe? Muligens ufint å spørre om siden dette vel i stor grad dikteres av produksjons-slot'er, tidsregningen og virkelighetsoppfatningen på den andre siden av jordkloden - og den er forståelig nok ikke akkurat slik som på våre lengde og breddegrader.

Tråden er såpass lang at jeg har knasket meg gjennom etappevis, og som et middels representativt medlem av kortidsminneforeningen går kronologi og detaljer i diskusjonen litt i surr, så det er ikke helt klart for meg hvilke spec man så langt har landet på. Planlegger dere å poste en oppsummert oversikt over spec'en slik den p.t. ser ut til å bli, sånn mens vi venter på proto#2 i retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.