Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Om kravet for å være med i denne tråden er å uforbeholdent si ja til å kjøpe gitaren uansett hva det måtte bli, så melder jeg meg av. Beklager forstyrelsen.

Da har du nok misforstått. Jeg har ikke fullmakt til å sette krav for deltagelse i trådene på dette forumet.

Men jeg tror det er ønskelig at de som kommer med forslag ikke bastant forkynner at de ikke skal kjøpe hvis gitaren ikke blir sånn og sånn. Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv at vi ikke kan lage alles yndlingsgitar i en.

Dessuten er jo nesten alle gitarene solgt allerede. "Tvangssalg" fordi man har deltatt i tråden blir nok ikke så aktuelt. Det å si at "Jeg kjøper en hvis det blir sånn og sånn" har liten verdi. Sier man "Jeg kjøper 100 hvis det blir sånn.. " har mye større verdi.

Men la nå innspillene, helst saklige sånne, gå sin gang, og så får vi se hva det ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekre ferdig og få opp pollen allerede! Spent! :D

Har non skattepenger på vent som jeg gledlig skal blåse av på dette (skulle egentlig gå for en strat, men dette virker mer spennende, og jeg håper også at det blir en strat ut av dette her og :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv det for et par hundre innlegg siden, og jeg skriver igjen.... ;)

Tele, twangy sc i bridge, minibøkker i mid, P90 i neck, 4+2 headstock, tummy- og forearmcut. Kongeøks !! :D

En slik gitar, forutsatt at den består av greie kvalitetsdeler, vil aldri bli dusinvare. Den vil være permanent annerledes, og dekke et bredt spekter av behov. Gitarene fra det første partiet vil sannsynligvis heller aldri forringes særlig i verdi, fordi det ikke vil være mulig å få kjøpt slikt noe, annet enn ved å bestille fra fremtidige partier, og da sannsynligvis til en høyere pris.

Sign me up... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Tele-droddling :)

gitarnorgegitar2.jpg

Jeg følger denne diskusjonen litt fra sidelinjen, men med stor entusiasme. Dersom gitaren blir noenlunde i den gaten som Rocktrond her foreslår, har dere nok en kunde til! Jeg synes nemlig at denne modellen virkelig begynner å bevege seg i rett retning, både fordi den ser fantastisk kul ut og (kanskje mest) fordi den blir et unikt produkt som ikke så mange andre har og har spesifikasjoner som lager en ny nisje. Rett og slett en supertele!

Jeg ser at det er flere som har uttrykt begeistring for dette designet, så kanskje Rocktrond skulle bestilt noen slike gitarer for salg til andre interesserte om GNG skulle bli seende radikalt annerledes ut? Jeg ville nok kjøpt en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv det for et par hundre innlegg siden, og jeg skriver igjen.... ;)

Tele, twangy sc i bridge, minibøkker i mid, P90 i neck, 4+2 headstock, tummy- og forearmcut. Kongeøks !! :D

En slik gitar, forutsatt at den består av greie kvalitetsdeler, vil aldri bli dusinvare. Den vil være permanent annerledes, og dekke et bredt spekter av behov. Gitarene fra det første partiet vil sannsynligvis heller aldri forringes særlig i verdi, fordi det ikke vil være mulig å få kjøpt slikt noe, annet enn ved å bestille fra fremtidige partier, og da sannsynligvis til en høyere pris.

Sign me up... B)

Jeg er faktisk ikke helt fremmed for ideen din! ;) Hvordan det i praksis vil låte, er jeg mer usikker på. :) Hvordan tenker du switch og wiring på denne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke helt fremmed for ideen din! ;) Hvordan det i praksis vil låte, er jeg mer usikker på. :) Hvordan tenker du switch og wiring på denne da?

Er litt usikker sjøl, på hvordan en minbøkker låter i mid. Det låter fett i neck, men der tror jeg P90 bør sitte. Så da blir det enten litt gambling, evt. kan man gjennomføre et forsøk.

Switching tror jeg med fordel bør være en såre enkel 3-veis. Ser ikke noe behov for å splitte en minibøkker til en tassen sc i mid, når det står en kvass en i bridge.

Wiring har jeg ikke noe godt svar på. Er ikke noe sterk på den biten. Utfordringen blir antagelig å huke opp pu's med forskjellige behov på samme potter. Men, jeg veit at de dro til månen i -69, så jeg ser ikke bort fra at en eller annen luring på GN kan finne en grei løsning... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker sjøl, på hvordan en minbøkker låter i mid. Det låter fett i neck, men der tror jeg P90 bør sitte. Så da blir det enten litt gambling, evt. kan man gjennomføre et forsøk.

Switching tror jeg med fordel bør være en såre enkel 3-veis. Ser ikke noe behov for å splitte en minibøkker til en tassen sc i mid, når det står en kvass en i bridge.

Wiring har jeg ikke noe godt svar på. Er ikke noe sterk på den biten. Utfordringen blir antagelig å huke opp pu's med forskjellige behov på samme potter. Men, jeg veit at de dro til månen i -69, så jeg ser ikke bort fra at en eller annen luring på GN kan finne en grei løsning... B)

Det er nok ikke noe problem å få til, men jeg lurte bare på om man f.eks. kunne bruke en 5-veis switch med samme wiring som en Strat. Dvs. med mellom pos. 2 og 4 der du kombinerer bru og mid og mid og hals. Jeg tipper likevel da at utfordringen blir å finne pickuper som står bra til hverandre, både med hensyn til lydkarakteristikk og output. Men igjen: Tanken er ikke helt dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noe problem å få til, men jeg lurte bare på om man f.eks. kunne bruke en 5-veis switch med samme wiring som en Strat. Dvs. med mellom pos. 2 og 4 der du kombinerer bru og mid og mid og hals. Jeg tipper likevel da at utfordringen blir å finne pickuper som står bra til hverandre, både med hensyn til lydkarakteristikk og output. Men igjen: Tanken er ikke helt dum.

Satt nettopp og tenkte det samme.... kan jo bli spennende med en 5 veis, og det vil vel ikke gjøre noe utslag på prisen. Krona på verket ville jo vært en stetsbar, men da fyker jo prisen til himmels.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hva vi klarer å komme frem til. Jeg for min del kicker ikke særlig på ideen om tele med minihumbucker i middle og p90 i neck (ei heller vanlig single coil i bridge), men det er nå meg. Om en poll kan klare å lure frem noen indikasjoner på hvor Folket er i forhold til f.eks pickupconfig, så kommer gitaren til å ha Folket på sin side.

Jeg har i hvert fall lagt fram mitt forslag. Tele med humbucker i bridge og vanlig single coil i neck, enten strat eller televarianten. Tremolo hadde også vært kult, siden dette ikke er noe man forbinder med en tele, men ser at det kan bli rimeligere å gå for hard tail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hva vi klarer å komme frem til. Jeg for min del kicker ikke særlig på ideen om tele med minihumbucker i middle og p90 i neck (ei heller vanlig single coil i bridge), men det er nå meg. Om en poll kan klare å lure frem noen indikasjoner på hvor Folket er i forhold til f.eks pickupconfig, så kommer gitaren til å ha Folket på sin side.

Jeg har i hvert fall lagt fram mitt forslag. Tele med humbucker i bridge og vanlig single coil i neck, enten strat eller televarianten. Tremolo hadde også vært kult, siden dette ikke er noe man forbinder med en tele, men ser at det kan bli rimeligere å gå for hard tail.

Sjekk minibøkker i neck på tele... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt initiativ dette, håper 'komiteen' kommer frem til et godt forslag som mange kan like.

Personlig er jeg veldig for Tele med humbucker i neck, gjerne med trem av noe slag..

Har jo denne selv, og det er en utrolig allsidig gitar, skikkelig trøkk i neck pickupen der, og teletwang fra bridgen. Og jeg er en av de få som liker Bigsby... Er en Fender..

post-3965-0-34957200-1306266558_thumb.jp

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 1 del idéen til rocktrond og 1 del min egen idé for å lage en moderne supertele med litt gitarnorge.no -stuk. Se vedlegg. Pickupene er jeg ikke sikker på, mange muligheter der - måtte bare legge inn noe.

Ansvarsfraskrivelse: Tegningen ses på eget ansvar. Det gis ingen garantier for tegningens anvendelighet på noe som helst område. Tegneren tar ikke ansvar for skader eller tap som oppstår som følge av bruk av tegningen. Tegningen er kun ment som tankefór og innebærer ingen krav, løfter eller fornektelser ;-)

DJ

--

post-7454-0-85884700-1306270917_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, helxxxes kranglete kjøkkenskap. Råd- aldri sett inn en ny ventilator i et gammelt skap på kjøkkenet. Derfor blir det ikke noen poll i kveld, og dessuten kan det kanskje diskuteres hvor nyttig den er i forhold til hva vi ønsker.

Jeg tror vi ønsker "så mye gitar for pengene som mulig", og da vil vi kanskje få en kalddusj når vi skal bestille hvis vi krever at man skal skru og fikle for mye på malene på CNC- maskinene, eller forlanger deler der produsenten ikke har gode avtaler. Derfor kan det kanskje være en minst like god framgangsmåte å få noen tall på bordet fra produsenten før vi setter i gang.

Slik jeg ser det, er det her enten snakk om enten en Tele- eller en Strat- skabelon av en eller annen type. Selv om en LP/necktru- gitar sikkert hadde vært like greit kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.