Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nei"-gitarer og deres turn-offs...


GummiTZ

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Var på Fender og så på Relic benken og der stor de å slo på helt strøkne gitarer med nøkkelkniper og what not. Det ble bare helt merkelig for meg. Eller er jeg generelt glad i gitarer og kunne godt tenkt meg en av hver. Så lenge gitaren har god å spille på og har en lyd som jeg er ute etter driter jeg i hvordan den ser ut. I tillegg har jeg en Tyler så jeg skal vel kanskje holde kjeft, men som Jim sier:

Either you know or you don't.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker INGENTING som er laget av B.C. Rich, det ser jo ut som noen har gått løs pÃ¥ dem med en motorsag!! Og headstocken ser jo bare helt forferdelig ut.....

Jeg liker ikke sånne relic-gitarer, for det blir bare feil, synes jeg...

Når det kommer til signaturmodeller synes jeg disse kan være fine, men jeg vil ikke kjøpe en, for jeg synes det blir litt fjortis å ha en signaturmodell. Kan heller kjøpe en "vanlig" gitar og kalle den min egen signaturmodell ;)

BTW, må jeg si at Jackson headstocken er helt fantastisk! Elsker den! Finnes ingen finere headstock for meg..

EDIT: Er heller ingen stor fan av caparison headstockene. Følte bare for å få sagt det..

EDIT2: Enda en ting jeg glemte å fortelle dere er at jeg misliker sterkt det maste Gibson har kommet med i nyere tid, slik som Holy V og reverse flying V o.l. Jeg synes det er så lite kreativt at de de snur gitarene i stedefor å lage nye, spennende former. Og det å lage masse hull i gitaren kan vel ikke være bra for sustainen, vel?? Og ikke blir de veldig "hellige" heller..

Endret av Vegskret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør nevnes at en riktig utført relic gitar kan bli noe av det deiligste man kan spille pÃ¥ siden

halsen da gjøres "ferdig innspilt og slitt". Noen vil si at det er faktisk alene er verd noen ekstra lapper.

En annen sak er at de første 3-5 hakkene i din nye gitar gjør alltid "vont". De blir heller

ikke speielt pene, og vil nok ikke ansees som pene på enda 15-20 år :-) Med en relic er

en slike bekymringer ikke noe man tenker på. Har man unger i hus som liker leke

med gitarene dine er det deilig å slippe og mase på at dem skal være forsiktig.

Har du noengang eiet en ny bil vet du hva jeg mener ^_^

Jeg er definetivt en omvent relic "hater". Jeg liker i utgangspunket ikke svarte gitarer,

men favorittgitaren min er for tiden en svart relic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker INGENTING som er laget av B.C. Rich, det ser jo ut som noen har gått løs pÃ¥ dem med en motorsag!! Og headstocken ser jo bare helt forferdelig ut.....

Generelt sett enig - men dem har da laget noe som ser greit/normalt/pent ut, f.eks:

assassin_px3t.jpg

EDIT: Er heller ingen stor fan av caparison headstockene. Følte bare for å få sagt det..

Vi skal feire våre forskjeller, og jeg synes Caparison "devil tail" headstockene er kanskje mine absolutt favoritt headstocker (let's celebrate)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Axcess-gitaren er bare så jævlig feit den, feiteste LP'en gibson har produsert ever! :ninja:

Forøvrig er Tyler det feteste du finner, headstocken er 'in-your-face' til alle konservative vintage-entusiaster der ute.

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.