Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nei"-gitarer og deres turn-offs...


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Med "signatur-gitarer" menes jo der produsenter lager gitarer der de får lov å sette en kjent gitarist sitt navn på, men det vet dere vel? Å si at en Les Paul er en signaturgitar i den forstand blir litt feil?

Å? Hvordan da? Tviler på at Gibson har stjålet navnet til Les Paul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Reverse Firebird kom FØR non reverse (begge tidlig på 60-tallet.), bare så det er sagt, og jeg synes den er mye penere enn non-reverse, men det er så. Ellers er jeg helt enig, og du kan ta med Dark Fire Les Paul'en som også er helt på trynet! Jeg elsker Les Paul og Gibsons generelt, men dette blir bare altfor mye!

Reverse Explorer er heller ikke vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Hvordan da? Tviler på at Gibson har stjålet navnet til Les Paul?

Se edit. Jeg er enig med deg i prinsippet. Les Paul var/er en kjent gitarist. Men da må vi si at f.eks. en Les paul Slash signature er en Signatursignatur-gitar? I denne sammenheng er det jo snakk om "moderne" markedsføring der kjente gitarister godkjenner et produkt, og får betalt for å sette navnet sitt på gitaren. Les Paul ble bedt om å være med på å utvikle noe som var helt nytt på den tiden. I tillegg til å være gitarist, var han også gitar-designer.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe galt med G&L ?

Ugh, jeg har aldri sett den før, men jeg kan si meg enig i at det var en lite pen headstock.

Kall meg gjerne "shallow", men en pen og estetisk headstock er et must for meg. Pent design er generelt viktig (men ikke viktigst) for meg uansett produkt-type. Merkevare derimot er IKKE viktig. Det vil si at jeg liker headstocken til Gibson, men det kan gjerne være en Edwards som har samme headstock-form. Jeg synest Diesel lager kule klær, men jeg kjøper klær som ser fete ut fra H&M.

Meeen tilbake til topic: Alt for mange produsenter opererer med grelle headstocks...

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, jeg har aldri sett den før, men jeg kan si meg enig i at det var en lite pen headstock.

Kall meg gjerne "shallow", men en pen og estetisk headstock er et must for meg. Pent design er generelt viktig (men ikke viktigst) for meg uansett produkt-type. Merkevare derimot er IKKE viktig. Det vil si at jeg liker headstocken til Gibson, men det kan gjerne være en Edwards som har samme headstock-form. Jeg synest Diesel lager kule klær, men jeg kjøper klær som ser fete ut fra H&M.

Meeen tilbake til topic: Alt for mange produsenter opererer med grelle headstocks...

G&L - George Fullerton og Leo Fender var jo karene bak strat'en, så det er jo litt merkelig at akkurat de må endre headstock for å slippe unna søksmål fra Fender.. Leo Fender blir saksøkt av.. Fender.. Det er ..

Hvis du ikke klarer å venne deg til en så liten variasjon på det klassiske må du IKKE kjøpe deg en Tyler i alle fall..

dsc_0002-1_9048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G&L - George Fullerton og Leo Fender var jo karene bak strat'en, så det er jo litt merkelig at akkurat de må endre headstock for å slippe unna søksmål fra Fender.. Leo Fender blir saksøkt av.. Fender.. Det er ..

Hvis du ikke klarer å venne deg til en så liten variasjon på det klassiske må du IKKE kjøpe deg en Tyler i alle fall..

Det er nesten så jeg kaster opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.