Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nei"-gitarer og deres turn-offs...


GummiTZ

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da rocker du ikke hardt nok ass. Uansett hva du spiller skal du alltid avslutte med en vill bend + litt vibbarm på 24 bånd.

Pickinghånda skal for øvrig være langt oppe i lufta og ansiktet skal være vendt litt til siden og nedover.

Lyse toner er for jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Razorback, den gir inntrykk av å være designet for fjortenåringer som prøver å være så "br00tal" som mulig.

Du burde ikke skjære alle over en kam. Eller, du burde gjøre kammen større. Det er en del av oss nærmere 30 som vil være så brutale som mulig også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da rocker du ikke hardt nok ass. Uansett hva du spiller skal du alltid avslutte med en vill bend + litt vibbarm på 24 bÃ¥nd.

Pickinghånda skal for øvrig være langt oppe i lufta og ansiktet skal være vendt litt til siden og nedover.

Alexi-style?

Just guessing :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff... Gibson har komt med mykje oppgulp i det siste, reverse Flying V, Robot gitar, Reverse Firebird osv...

Dette her med å snu heile kroppen rundt det funker rett og slett ikkje for meg, og dette med Robot-gitarer, stemmer seg sjølv.. nahh... ikkje noko for meg det heller (og for Ã¥ sei det sÃ¥nn, finishen pÃ¥ disse robot-gitarene... nei).

Liker heller ikkje superstrater. Det blir litt vanskeleg å forklare kvifor eg ikkje liker dei, men eg liker ikkje noko særleg spissegitarer som det kom mykje av i den andre halvdelen av 80-talet.

Ellers så kan eg kanskje sei at eg har fått ein liten Floyd Rose-fobi.

Vil si at Firebirden ikke er i samme klasse som de andre. Jeg liker dog non reverse bedre, men denne er også ok i denne fargen:

8752.jpg

http://0o2471.net/8752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk med glitter (goldtop kan være fint på Les Pauls derimot), spisse kanter og alt som går utover funksjonaliteten for utseendes skyld (bl.a reverse headstock og rare former).

Quilt og flame top på gitarer som ikke passer det eller som har knæsje farger. Typiske eksempler er alt av superstrats, og farger som sterk rød, grønn, blå osv.

Quilt top generelt synes jeg er ganske glorete, men kan være fint i noen tilfeller. Skal ikke mye til for at flame top blir det heller.

Hvite gitarer med svart hardware er også rimelig stygt. Helt hvite og helt svarte gitarer må ha noe "ekstra" for at det ikke skal bli sinnsykt kjedelig.

Stygg headstock er sinnsykt ødeleggende. Ville hatt store problemer med å bruke en G&L gitar, uansett hvor bra den var.

Må også si meg noe enig i at signaturgitarer og at det meste som er "moderne" er stygt. Det som kan bli spesielt stygt er blanding av vintage og moderne.

Type Les Paul med floyd o.l. Er også en del fargekombinasjoner som er stygge, og selvfølgelig en del farger også, men her gidder jeg ikke liste opp.

Er derimot unntak til så godt som alt dette. =p

Oi.... akkurat det eg ville fram til, men eg greite ikkje å forklare det. +1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke mye av Ibanezene fra NAMM som ble vist på en annen tråd her.

Jeg kommenterte i den tråden at det så ut som gitarene hørte hjemme på TOYS'R US.

En eller annen moderator???? slettet innlegget fordi tråden skulle inneholde informasjon

fra NAMM og ikke noe synsing om gitarene. Men jeg kan vel synse litt om det her?

Det var det de mest glorete farger og fasonger fantasien kan bringe. Så ut som plastikkgitarer.

Fullstendig turn-off for meg.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson Les Paul. Hvorfor? De er store, har en cutaway for lite, altfor mange knotter, altfor stor og stygg headstock, et uutholdelig plekterbrett (bare på noen fÃ¥ da), mongo plassert pickup switch og fæle blokk innlegg pÃ¥ gripebrettet.

(og de mangler en streng :ninja: )

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt som går utover funksjonaliteten for utseendes skyld (bl.a reverse headstock og rare former).

Du er ikke alene om å vise til dette, men du skrev det så fint. Reverserte hoder har faktisk en funksjonalitet. Det totalet spennet til den dype E strengen blir lengre, og det påvirker den klingende lengden. På samme måte som du kan endre tension på en LP ved å heve og senke den bakerste delen av en TOM bro. Reversehoder har større effekter, da lengden mangedobles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.