Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nei"-gitarer og deres turn-offs...


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Bigsby tremolo (Ser ut som en tumor, ondartet sådan), Telecastere generelt pga plekterbrettet som ser !"#%&& ut, knottegreia som ser enda værre ut og formen som er mindre appelerende for Ã¥ si det mildt. Semihollow er ogsÃ¥ stygt og det samme med pÃ¥malte f-hull. Her er en relativt lite appelerende gitar:

post-4073-1235685732_thumb.jpg

Forøvrig er sånne helsymmetriske gibson-økser utrolig kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Innimellom virker det som om gitarister forsøker Ã¥ fÃ¥ alle andre til Ã¥ forstÃ¥ at det de liker best, er det beste for alle andre ogsÃ¥. Heldigvis er det ikke slik.

Jeg trives med det aller meste innen gitar, faktisk så synes jeg det er morsomt og koselig å eie en rekke veldig forskjellige gitarer, med forskjellig lyd, form farge og bruksområde. Jeg kan faktisk tenke meg å opptre med alt fra neon plastgitarer til møbelgitarer, og alle variasjoner innimellom. Til og med med gitar formet som et maskingevær..

Jeg må innrømme at det er en dings jeg sliter veldig med. Det avhenger selvsagt litt av gitartypen, men det styggeste jeg vet er en Bigsby. Det er det mest ubrukelige jeg kan tenke meg. Den er stygg, ikke fungerer den skikkelig som en vibrato, det er metall nok i den til en halv tråsykkel- altså- helt pyton.

Der. Det var godt å få det ut. Nå skal jeg ta tabletten min :P

Vil du se ut hvordan du vil se ut med en, sjekk her:

http://www.avp-r.com/US/ecard/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff... Gibson har komt med mykje oppgulp i det siste, reverse Flying V, Robot gitar, Reverse Firebird osv...

Reverse Firebird kom FØR non reverse (begge tidlig på 60-tallet.), bare så det er sagt, og jeg synes den er mye penere enn non-reverse, men det er så. Ellers er jeg helt enig, og du kan ta med Dark Fire Les Paul'en som også er helt på trynet! Jeg elsker Les Paul og Gibsons generelt, men dette blir bare altfor mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at det er en dings jeg sliter veldig med. Det avhenger selvsagt litt av gitartypen, men det styggeste jeg vet er en Bigsby. Det er det mest ubrukelige jeg kan tenke meg. Den er stygg, ikke fungerer den skikkelig som en vibrato, det er metall nok i den til en halv trÃ¥sykkel- altsÃ¥- helt pyton.

Der. Det var godt å få det ut. Nå skal jeg ta tabletten min :P

He he :-)

Her må jeg nok påvise at du tar feil Castro.

Bigsby er et gammelt og klassisk design. Altså det eneste som er riktig av utseende :-)

/...til og med svarte gitaren kan bli pene med slik sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt on topic: Gitarer med en pup. Det ser ..feil ut.

Nei. Du tar feil. :P

Klarer ikke helt å komme pÃ¥ hva jeg synes er stygt, liker ikke formen pÃ¥ RG-gitarene for some reason, selv om den ikke er milevis unna Fender-formen, som jeg liker. Stygge ting er ofte kult i mine øyne, og liker ogsÃ¥ gitarer som ser litt rare ut. McSwain har vel kanskje et par design jeg kan styre meg for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dean: Alt de lager ser ut som noe fra enten Star Trek eller en dårlig slasher-film.

Jackson Rhoads Series: Stygge(!!), generelt sett kjipe å spille på og overpriset(+ at det er en signaturmodell)

V-gitarer(Gibson's orginale ekskludert, den er snasen..): De fleste av punktene fra delen over her gjelder + at enkelte av dem ser ut som drapsvåpen.

EMG humbuckere: Ødelegger det meste; utseende(en EMG vil ALDRI se bra ut i noen gitar), lyd(fjerner det meste av karakteristikk en god gitar har, låter ganske flatt når du først prøver å skru fram noe annet en metal og har ahaaalt for høy output til å spille pent)

ESP's twister på klassiske gitarer: Ok, ganske greie gitarer, men ESP på en LP-headstock - come on..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at RG og SG modellene er særdeles lite pene, noe som ødelegger litt. Grunnen til det er nok at jeg misliker formene, men for all del- gode gitarer. Ellers generelt overprisete gitarer hvor man betaler for merket og ikke kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kaster jeg rett og slett parafin pÃ¥ bÃ¥let, men her kommern:

TELECASTER

Siden jeg solgte min har jeg aldri i livet tenkt å kjøpe en ny. ;D kthxbai

Eller bensin? ^_^

Neida, hver sin smak. Jeg husker at Telecaster-formen var den første jeg syntes var ordentlig tøff. Synes jeg vel forsåvidt fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig i det CastorFiber skrev over her. Variasjon i gitarer er fint!

Jeg har egentlig ingen gitarer jeg ikke liker. Før var det mange gitarer jeg ikke likte. Les Paul, Telecastere, Generelt alle Gibson gitar, reversed headstock gitarer, gitarer med binding. Men nå er det eneste jeg ikke liker Bigsby. Det ser forferdelig ut.

OG så er jeg ikke glad i BCRich warlock med 6 in line headstock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke pÃ¥ en ting ang. signaturgitarer og deres upopularitet...

De fleste her er klar over at Les Paul er en signaturgitar?? ;)

Hehe, satt akkurat og tenkte på det. Noen av folka her som sier at de hater signaturgitarer er også noen av de første som lovpriser Les Pauler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, satt akkurat og tenkte på det. Noen av folka her som sier at de hater signaturgitarer er også noen av de første som lovpriser Les Pauler.

Med "signatur-gitarer" menes jo der produsenter lager gitarer der de får lov å sette en kjent gitarist sitt navn på, men det vet dere vel? I ytterste konsekvens kan man si at Les Paul er en signatur-gitar, men Les designet og utviklet, sammen med Gibson, en helt ny gitar som ikke hadde vært på markedet før, som svar på den eneste solid body elektriske gitar som ble masseprodusert på den tida. (Fender "Telecaster") Sånn sett kan man kanskje si at Fender også er en signatur-gitar?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.