Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nei"-gitarer og deres turn-offs...


GummiTZ

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er ikke sikker på hvorfor du mener jeg skal bry meg. Modellene under betegnelsen RG er ikke entydige. Om jeg skal ramse opp alt du finner pÃ¥ ulike RG modeller sitter du ikke igjen med nok deler til Ã¥ lage en gitar. :P Men det har du selvfølgelig tenkt over. Regner med du vet hva du snakker om, og ikke bare slenger ut et utsagn for Ã¥ provosere. Det kan være dumt, for hvis utsagnet er helt teit kan du bli oppfattet som en person som ikke har særlig god greie pÃ¥ hva du snakker om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff... Gibson har komt med mykje oppgulp i det siste, reverse Flying V, Robot gitar, Reverse Firebird osv...

Dette her med å snu heile kroppen rundt det funker rett og slett ikkje for meg, og dette med Robot-gitarer, stemmer seg sjølv.. nahh... ikkje noko for meg det heller (og for å sei det sånn, finishen på disse robot-gitarene... nei).

Liker heller ikkje superstrater. Det blir litt vanskeleg å forklare kvifor eg ikkje liker dei, men eg liker ikkje noko særleg spissegitarer som det kom mykje av i den andre halvdelen av 80-talet.

Ellers så kan eg kanskje sei at eg har fått ein liten Floyd Rose-fobi.

Endret av Toften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikser ikke Les Pauls i det hele tatt, rett og slett fordi de ser helt jævlige ut. Har markert det verste aspektet med den type gitar med røde linjer.

Du tenker på det faktum at den ikke er symmetrisk i formen? Jeg digger ihvertfall den formen der, og er nesten et minimum når jeg skal ha gitar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk med glitter (goldtop kan være fint på Les Pauls derimot), spisse kanter og alt som går utover funksjonaliteten for utseendes skyld (bl.a reverse headstock og rare former).

Quilt og flame top på gitarer som ikke passer det eller som har knæsje farger. Typiske eksempler er alt av superstrats, og farger som sterk rød, grønn, blå osv.

Quilt top generelt synes jeg er ganske glorete, men kan være fint i noen tilfeller. Skal ikke mye til for at flame top blir det heller.

Hvite gitarer med svart hardware er også rimelig stygt. Helt hvite og helt svarte gitarer må ha noe "ekstra" for at det ikke skal bli sinnsykt kjedelig.

Stygg headstock er sinnsykt ødeleggende. Ville hatt store problemer med å bruke en G&L gitar, uansett hvor bra den var.

Må også si meg noe enig i at signaturgitarer og at det meste som er "moderne" er stygt. Det som kan bli spesielt stygt er blanding av vintage og moderne.

Type Les Paul med floyd o.l. Er også en del fargekombinasjoner som er stygge, og selvfølgelig en del farger også, men her gidder jeg ikke liste opp.

Er derimot unntak til så godt som alt dette. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.