Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nei"-gitarer og deres turn-offs...


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Finnes en tråd her om generelt stygge gitarer, men jeg er litt interessert i Ã¥ høre hvilke enkeltdetaljer pÃ¥ en gitar som er "turn-off" for deg? Hvilken detalj kan gjøre en gitar fullstendig uaktuell, selv om resten av gitaren kanskje er tipp topp?

For min del er det head-stocken på en del Dean-gitarer. Jeg vil ikke bli sett DØD med en slik headstock i hendene engang...

RZV255-EXPL_headstock-front.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du vet at en sånn hodeform etter sigende gir bedre sustain i gitaren enn "normale" hodefasonger?

Det er mulig, men fy faen som det ser ut! Den vanlige fasongen til Dean kan jeg leve med, men akkurat på Razorbackene ser det helt mongo ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en tråd her om generelt stygge gitarer, men jeg er litt interessert i Ã¥ høre hvilke enkeltdetaljer pÃ¥ en gitar som er "turn-off" for deg? Hvilken detalj kan gjøre en gitar fullstendig uaktuell, selv om resten av gitaren kanskje er tipp topp?

For min del er det head-stocken på en del Dean-gitarer. Jeg vil ikke bli sett DØD med en slik headstock i hendene engang...

RZV255-EXPL_headstock-front.jpg

MÃ¥ si meg enig med den der. Det samme gjelder superstrat og til dels stratformen. Takler det bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen signaturmodeller som tiltaler deg på noen som helst måte?

Mange av dem er jo fine gitarer jeg liker, men da vil jeg heller ha dem i vanlig utgave, og i hvertfall ikke signert.

Hadde jeg hatt en, så hadde jeg fjernet signatur og alt annet som avslørte at det var en signaturmodell.

Men da hadde jeg jo fjernet det som utgjør en vesentlig del av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig er alt som er "moderne" stort sett stygt.. Eller i alle fall mindre pent.

Jeg kan f.eks godt like de originale V og E gitarene til Gibson, men alt som er laget siden er forferdelig. Noen "superstrater" ser ok ut, men de blir aldri like pene som "klassikerne" i original støpning faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med GunnarpåMo ang. signatur-modeller. Har sett mange signatur-modeller som ser interessante ut (spec-wise), men så har dem selvsagt ett eller annet spesielt med designet som ikke kan fjernes (hodeskalle-inlays e.l.) som gjør det fullstendig uaktuelt. Fint for fjortis-fans. Ikke så fint for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.