Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nei"-gitarer og deres turn-offs...


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Sier bare Ibanez generelt jeg. Makan til stygge, ufasinerende, kjedelige og sjel-løse gitarer skal du lete lenge etter. Ville tatt en Razorback foran en Ibanez nÃ¥r som helst.

For Dean har så fine gitarer... jadda..

dean-razor-v-255.jpg

Spørr du meg er dette en litt STYGG, UFASINERENDE, Kjedlig, sjel-løs og ganske primitiv gitar shape.

Det er knapt design.. viss det kan kalles det.

Ironisk nok er jeg sjukt glad i gitarer som Jackson RR24 osv, som heller ikke er veldig advanserte i formen, men de er orginale,

spørr dere meg ser Dean ut som en morphed kopi av alt eldre.

De eneste fine gitarene de har laga må være Rusty cooley, mustaine og kansje cadillac modellene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ah, jeg blir glad når jeg kan legge til nye brukere pÃ¥ listen over folk som virkelig har øynene Ã¥pne. :D Men det er jo sant, Ibanez har jo fÃ¥tt kritikk for Ã¥ lage gitarer som er sÃ¥ og si identiske pÃ¥ papiret med Gibson LP og Strat. Kan jo godt skjønne at du ikke liker noe av det. :lol: Kan si det igjen. Skader ikke Ã¥ ha egne meninger, langt ifra, men gjør deg selv en tjeneste ved Ã¥ finne ut hva du egentlig mener, sÃ¥ du ikke fremstÃ¥r som en komplett idiot, som nÃ¥.

Regner nesten med at han mente slike som den som er avbildet på siden foran. Hadde du lagt til godvilja hadde du sikkert skjønt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis de bruker "You asked, we listened"-prinsippet så lurer jeg pÃ¥ hva som skjer i verden nÃ¥r folk faktisk vil ha en sÃ¥nn gitar :huh: men men, hver sin smak :)

Får håpe det var bare en som spurte ;) Noe må de vel skrive for å rettferdiggjøre...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner nesten med at han mente slike som den som er avbildet på siden foran. Hadde du lagt til godvilja hadde du sikkert skjønt det...

"Sier bare Ibanez generelt jeg." Trenger ingen godvilje for å se sneverheten i uttrykket. Altså, jeg har ikke noe imot at folk misliker Ibanezgitarer eller noe som har med Ibanez å gjøre i større eller mindre grad. Men om man ikke liker merket kan man heller si det, ettersom han tydeligvis ikke har særlig oversikt over hva Ibanez har produsert. Hadde ikke blitt forundret om han hadde lagt til "Jeg elsker alt av Fender!" Noe som er like teit, særlig ettersom Ibanez har produsert gitarer for Fender. Men nuvel. Jeg ønsker bare at folk skal ha en litt mer nyansert oppfatning av hva det er de ikke liker. Samme med de som hater alt av telecastere, BC Rich, Fender, Gibson. De har sannsynligvis ikke fullstendig oversikt over alt som faller inn i de kategoriene. Dog, det er jo tøft å mene noe. Enda tøffere om man vet hvorfor man mener noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog, det er jo tøft å mene noe. Enda tøffere om man vet hvorfor man mener noe.

Det som er så flott er jo at en ikke trenger mene det samme om en måned siden vi alle vet at individet tar avgjørelser og stanpunkt utifra den kunskapen dem besitter på det tidspunktet utalelsen blir uttalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så flott er jo at en ikke trenger mene det samme om en mÃ¥ned siden vi alle vet at individet tar avgjørelser og stanpunkt utifra den kunskapen dem besitter pÃ¥ det tidspunktet utalelsen blir uttalt.
Eller mangel på kunnskap. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å vise til dette, men du skrev det sÃ¥ fint. Reverserte hoder har faktisk en funksjonalitet. Det totalet spennet til den dype E strengen blir lengre, og det pÃ¥virker den klingende lengden. PÃ¥ samme mÃ¥te som du kan endre tension pÃ¥ en LP ved Ã¥ heve og senke den bakerste delen av en TOM bro. Reversehoder har større effekter, da lengden mangedobles.

Ja, man må vel hente inn igjen andre steder når man bruker pencilneck... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...særlig ettersom Ibanez har produsert gitarer for Fender....

Når rett skal være rett så har ikke Ibanez produsert gitarer for Fender. Derimot ble Japan Fenderne/Squierne produsert på samme fabrikk som produserte for Ibanez. Det riktigste er vel å si at Greco lagde Fendere om man først skal knytte det til et merke og ikke en fabrikk.

Men nå tror jeg vi lar hele "Ibanez er stygt" debatten ligge. Dette er en tråd om hva vi ikke liker så godt og da må vi regne med at vi blir uenige om ett og annet. OG at vi ikke kan endre på hva andre folk liker eller ikke.

Men det er ingen grunn til å gni det inn folkens.. Utrykk dere heller litt mer forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the record: Siktet til Heartfield Talon modellene.

Fra Heartfield Central:

Heartfield guitars were introduced in 1989 and were produced up to 1993 (approximately). They were produced in the high-profile Fujigen Gakki factory in Japan, which also made the high-end Ibanez guitars. Fender used the Heartfield brand name and started producing guitars for the Japanese market there. This resulted in guitars labelled "Heartfield", "Heartfield by Fender" and even "Fender"

I tillegg har FujiGen laget gitarer for både Fender (Japan), Orville, Greco, Yamaha, Gretsch, Epiphone og som nevnt, Ibanez.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.