Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Griffin skrev:

Sykt nysgjerrig på FX8 selv, men frykter at det skal være så dritbra at det kurerer GAS’n... hva skal en finne på om en ikke GASer på pedaler lengre da? 🤔

He, he....ja, si det! kanskje noe av tiden som går til sikling på nye pedaler da blir brukt til å spille 😀....FX8 levde i hvert fall opp til alle mine forventninger og vel så det, ikke bare leverer den top notch effekter men gir deg også all den fleksibiliteten du måtte ønske deg. Første oppsettet jeg har hatt der switching mellom to amper (7CM) og kanalswitching har fungert knirkefrit og helt uten støy.

 

Endret av EvenKnudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EvenKnudsen skrev:

He, he....ja, si det! kanskje noe av tiden som går til sikling på nye pedaler da blir brukt til å spille 😀....FX8 levde i hvert fall opp til alle mine forventninger og vel så det, ikke bare leverer den top notch effekter men gir deg også all den fleksibiliteten du måtte ønske deg. Første oppsettet jeg har hatt der switching mellom to amper (7CM) og kanalswitching har fungert knirkefrit og helt uten støy.

 

Prøvd Helix? Altså, hva synes du i tilfelle om Helix kontra FX8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Griffin skrev:

Prøvd Helix? Altså, hva synes du i tilfelle om Helix kontra FX8?

Nei, har ikke prøvd helix men har lest/sett en del tester av begge og de fleste heller vel mot at at Fractal Audio sine effekter er hakket kvassere mens de ellers scorer ganske likt. Noen liker brukergrensesnittet på Helix bedre, men det blir uansett en smakssak og jeg har vent meg til Fractal Audio over mange år (hadde Axe FX II før denne). Nå er nok AX8 mer sammenlignbar med Helix enn FX8 er, siden FX 8 er en ren effekt enhet og ikke har forsterkermodellering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Naigewron skrev:

Veldig fornøyd med dette utvalget. Mulig denne versjonen faktisk varer i mer enn en måned.

IMG_20190411_202229_611.jpg

Pent... Du får sette opp ett sånn skilt med "X dager siden sist endring på pedalbrettet" :) Tror jeg at jeg kanskje skal gjøre når jeg er ferdig med den revisjonen jeg jobber med nå.
Forrige revisjon holdt i ett halvår faktisk... mest fordi jeg tok pause fra bandet og ble småbarnspappa på fulltid for alvor når no.2 ankom...
Litt vanskelig å se Volum/Gain innstillingene på Rockaway. De blanke knottene gir ikke no gratis de...

(er det rart av meg at jeg driver å ser og sammenligner innstillinger andre har på brettene sine på de pedaler jeg også har når jeg vet det ellers er ganske irrelevant da jeg må finne det som passer for meg?) :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Griffin said:

Pent... Du får sette opp ett sånn skilt med "X dager siden sist endring på pedalbrettet" :) Tror jeg at jeg kanskje skal gjøre når jeg er ferdig med den revisjonen jeg jobber med nå.
 Forrige revisjon holdt i ett halvår faktisk... mest fordi jeg tok pause fra bandet og ble småbarnspappa på fulltid for alvor når no.2 ankom...
Litt vanskelig å se Volum/Gain innstillingene på Rockaway. De blanke knottene gir ikke no gratis de...

(er det rart av meg at jeg driver å ser og sammenligner innstillinger andre har på brettene sine på de pedaler jeg også har når jeg vet det ellers er ganske irrelevant da jeg må finne det som passer for meg?) :D 

Ja, tror jeg må lage en slik counter 😂

Rockawayen har gain på klokken 8 og volume et sted mellom 11 og 12. Littegrann hår, littegrann boost, masse kremete mids fra equaliseren. Tumnusen er satt med mye mer hår og mye mer low-end, og sammen er de rock&roll central.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæggern... nå er det bare å få nyampen i hus og begynne å skru tonez... som tidligere nevnt ikke stor forskjell fra forrige revisjon sånn layoutmessig men har fjernet wireless og lagt inn en Lehle P-Split etter Boss ES5 for wet/dry oppsett om jeg ønsker kjøre to amper... og kan enkelt veksle mellom mod/delay i front av amp eller i loop. Har også rigget slik at jeg kan sette inn en tokanals King of Tone den dagen det blir min tur (står på ventelista) og evt. bytte Flight Time med Volante hvis fristelsen blir for meget. Sist, men ikke minst... godt lastet med reserveplektre 😁

Tror jeg begynner å nærme meg noe nå...

Dager siden sist endring: 0

ED73A38D-AE4C-4094-97A2-062ADA45DD75.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
4 minutter siden, elektronaut skrev:

Fikk du Broadcasten til å funke? 😀

Joggu.
Jeg la den fra meg i fjor sommer og har ikke giddi å sett på den siden, men i går natt fikk jeg ånden over meg og fikk lyd relativt kjapt ja.
Brukt dagen på å finjustere inn gainpotsa på innsiden og nå syns jeg den låter ganske krem, dog ikke aleine men med enten BD eller SD1 i front.
Med de 3 pedalene får jeg mye forskjellig vreng nå.
Kan se ut som jeg kjører mye lowcut med har kobla et par ledninger feil så den funker mot klokka, men det shiter jeg i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.