Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Tror aldr jeg har bidratt noe her, men uansett, slik ser mitt ut og slik har det vel sett ut de siste fire årene. Novaen tror jeg må være det beste price to preformance-produktet man kan plukke opp på finn. Ikke bransjens beste lyder, men god damn, man kan plukke opp en nova til under 2k. IMG_20191101_111831.thumb.jpg.4f7227cc82b449aeb306950a8f9242d6.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
3 timer siden, GreenMan skrev:

Har nettopp fått lånt meg en gammel TC electronic chorus/pitcher/flanger så da blei det veldig trangt på brettet. Gikk derfor til innkjøp av flate patchkabler og da blei det plutselig masse plass på brettet.

Flate patchkabler er genialt. Kjøpte noen forleden, og de gjorde brettet langt mer effektivt. Bytter ut resten ved første anledning. Var faktisk utsolgt på 4Sound i Trondheimsveien her om dagen, så det er nok flere som har oppdaget disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vant en Instagram-konkurranse fra Barefoot Buttons for noen uker siden, så nå har mine sarte fotsåler det bedre 😆

Ellers ingen forandringer. RevivalDrive Compact har endelig stabilisert oppsettet mitt litt og stoppet det evige jaget etter overdrives. Sier ikke at dette er permanent, men er endelig fornøyd med "kjernelyden"

VQXcb2f.jpg

  • Liker 4
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 13.40, WelhavenT skrev:

Valgets kvaler. Phaser og flanger (som er litt i samme gata), eller flanger og delay (bruker ikke veldig ofte delay). 

B5CFB04D-FAA7-4BD1-A89E-98F2F2AFA54E.jpeg

Du har vel plass til begge deler der vel. Sett Delay som du bruker minst øverst til venstre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en slik før jul, da den var billig, og jeg har kun brukt en daisy chain på det lille brettet mitt. Fikk plass med et nødskrik etter litt modifisering.spacer.png

 

Fikk klemt den mellom og borret hull til strøm inn. Ulempen nå er at de vinklede pluggene står i psu og ikke i pedalene. Har også lagt en lang utstikker til høyre for pedalbrettet til en wah, den måtte kjøres på batteri når jeg brukte daisy chain. 

Er på ingen måte et veldig spennende eller estetisk pent pedalbrett, men fungerer utmerket til formålet. Passer i tilleg perfekt oppi en biltema alu koffert sammen med resten av utstyret.

IMG_20200106_200320_934.jpg

IMG_20200106_200337_857.jpg

IMG_20200106_200454_911.jpg

Endret av Endt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 12.31, Slashaxl skrev:

Du har vel plass til begge deler der vel. Sett Delay som du bruker minst øverst til venstre. 

Flangeren tar to av fem utganger (18v), men beholdte uansett phaser’n. Bruker veldig sjelden delay.

9E188241-DFE9-4B18-ADF1-5E8FAFAFA698.jpeg

Endret av WelhavenT
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vet fortsatt ikke hvorfor jeg driver og påstår at ting har stabilisert seg 😄

Har nedskalert, både for å finansiere ny gitar og etter en liten faktisk evaluering av behov. Har også endelig "turt" å dykke dypere ned i HX Stomp sine muligheter, noe som etter hvert ekskluderte behovet for eksterne overdrives.

Vel... for denne gang i alle fall. Er vel ikke permanent dette oppsettet heller 😄

Noe skal man jo bruke tiden på, tross alt.

EWB02kL.jpg

Endret av Naigewron
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde et kjempeenkelt brett her om dagen.

Brukte en bit av ei list på 40 cm, og to 40 cm biter brun lyslist fra ei gammel kjøkkeninnredning og et par kiler laget av en bit plank.

Board3.jpg.c379a6cc2c70d56a13710483543bbdb1.jpg

Forborra for at det ikke skulle sprekke før jeg skrudde sammen det. Borra også hull-i-hull 4 - 5 ganger for å lage spor til bærebåndet. Hadde en skvett sort maling som jeg mala på det ubehandlete treet.

Board2.jpg.8fa99568b4cf2c12f608914a9f91750c.jpg

Brukte et sånt gammeldags "jetski-bånd" til å bære i, og borrelås fra Jula under pedalene.

Pedalene er fra NUX eller NU-X som det hette før. Helt greit billige Kina-pedaler perfekt til mitt bruk.
De drives av et NUX strømadapter, med en daisychain fra Ibanez. Patchkablene er type Klotz fra Clas Ohlson.
board1.thumb.jpg.6d27ce08fcb5d7d3f63ab94dc2809a27.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel poste status etter at Ceriatone Horsebreaker er på plass :)
MXR Isobrick strøm, og alt unntatt tuner og looper går via Gigrig.
Euphoria har vært, og er fortsatt, "allways on", men det har Horsebreakeren blitt også gitt.
Clean: Euphoria + Klon.
Semi-clean Strat eller mild overdrive humbucker: Euphoria + BB
Bluesrocka crunch: Euphoria + Klon + BB. Soloboost på toppen: venstre side (TS9) av Strymon Sunset i tillegg.
Barnslig 80-talls jokking: Euphoria + BB + høyre side av Strymon Sunset (OCD).  Soloboost på toppen: Klon i tillegg.

IMG_4685.jpg

IMG_4686.jpg

IMG_4688.jpg

  • Liker 5
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, vim skrev:

Må vel poste status etter at Ceriatone Horsebreaker er på plass :)
MXR Isobrick strøm, og alt unntatt tuner og looper går via Gigrig.
Euphoria har vært, og er fortsatt, "allways on", men det har Horsebreakeren blitt også gitt.
Clean: Euphoria + Klon.
Semi-clean Strat eller mild overdrive humbucker: Euphoria + BB
Bluesrocka crunch: Euphoria + Klon + BB. Soloboost på toppen: venstre side (TS9) av Strymon Sunset i tillegg.
Barnslig 80-talls jokking: Euphoria + BB + høyre side av Strymon Sunset (OCD).  Soloboost på toppen: Klon i tillegg.

IMG_4685.jpg

IMG_4686.jpg

IMG_4688.jpg

Hehe, jeg har klin like settings på Euphoria’n som deg:). Fett brett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Midlertidig fornøyd med dette oppsettet. Måtte det vare en stund. Det tør framgå at jeg ikke spiller metall.

A: Fuzz Factory > Polytune (buffer) > Hypergravity > Octaver > ABY > Envelope > Nux Horseman > OCD > Superfuzz > Flashback mini > Flashback (buffer) > Fender Twin Reverb Custom 15

B: Fuzz Factory > Polytune (buffer) > Hypergravity > Octaver > ABY > C9 (buffer) > Burn (med kabinettsimulator) > PA

Strømforsyning er Voodoo Lab Mondo. Fantastisk bra, endelig er oppsettet fullstendig fritt for strømrelatert støy. Lavere støygulv (eller hva det nå måtte hete på norsk) har jeg aldri hatt.

B-kretsen brukes til orgelsimulator (og gitar gjennom rotary, som også har god vreng). Egentlig ganske skuffa over EHX C9, men jeg har til slutt funnet nøyaktig én lyd og én innstilling som funker for meg.

grxDJoQ.jpg

Endret av Arkadian
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.