Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Som beskrevet lenger oppe:

DSM Noisemaker - OmniCabSim Mini, a tiny power amp and cab sim pedal.

Hva en power amp egentlig er aner jeg ikke.

Det er uansett kjedelig å ha kjøpt den og ikke få brukt den til noe...

 

Det er to aktive høyttalere på jobben som jeg kan prøve den med. De er nok PA/aktive monitorer som du skriver om.

Endret av Gitarcowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Gitarcowboy said:

Som beskrevet lenger oppe:

DSM Noisemaker - OmniCabSim Mini, a tiny power amp and cab sim pedal.

Hva en power amp egentlig er aner jeg ikke.

Det er uansett kjedelig å ha kjøpt den og ikke få brukt den til noe...

 

Det er to aktive høyttalere på jobben som jeg kan prøve den med. De er nok PA/aktive monitorer som du skriver om.

Den pedalen er en power amp *simulator*, ikke en faktisk power amp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nytt ‘reisebrett’: Pedaltrain Mini med en Korg Pitchblack tuner, Wampler Ego Compressor, Xotic EP Booster (på 18v), en MP Sweet Honey, EWS Arion Chorus og en Mxr Carbon Copy delay. Strøm fra daisy chain og et Roland adapter.. (burde sikkert kostet på meg en Volto.. men brettet er stort sett støyfritt slik det er). 

Det finnes garantert bedre overdrives til et slikt oppsett.. men blir ikke kvitt MP SH så lett ser det ut som.. den returnerer fort til ‘nødpppsettet’ (type gymbag) så fort den erstattes..  Tror en Jetter Red Shift ville passet utmerket med de er ikke lette å oppdrive. 🙂 

Volume og wah kan legges til om nødvendig. Booster kan plasseres etter overdrive eller erstattes med en reverb avhengig av oppsettet (f.eks i møte med en VOX). 

99FC71A7-80F7-4054-B67B-F3DC38CEF1E3.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering: 

Dette oppsettet vil dekke de fleste behov (innen kategorien kompakt løsning);

Tuner - wah - preamp - volume (i effect loop) - tremolo - delay (m/tap tempo). 

 

Neste skritt er å finne en mer plassbesparende volumpedal, en mer kompakt tuner (har en Polytune mini liggende) og muligens sette inn en analog delay i stedet for DD-7.. 🙂 

 

rsz_img_20190228_133436617.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider ferdig med Boss-brettet mitt, Blues driver’n var siste brikken. Har ikke fått testa det ennå fordi jeg glemte strømkabelen på øvingslokalet. Om en uke eller to så blir musikkrommet pussa opp til nytt barnerom også, så det ligger an til at det får støve ned noen måneder. Artig lell! 

A3B58ADC-8531-46B5-904E-0BC95886A6D5.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blix skrev:

En DD og en RV så er du i mål! :)

Hadde en DD-7, knall den. Reverb bruker jeg knapt, men joda. Må til med ekstra strøm og sånt da, så tror nok dette holder. Det er jo ikke sånn at jeg får spilt hver uke lenger 😆  #tobarnsfar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering: 

Forsøker med en Blackstone booster (vellykket). Tremolo er flyttet til etter delay (som er en bedre plassering i signalkjeden). Inn med en reverb. 

Neste skritt: isolert strømforsyning, mindre tuner, mindre volumpedal. Det finnes også mer kompakte tap tempo brytere. 

IMG_20190302_121028511.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi lett litt i kjellerenens esker.. og funnet isolert strømforsyning, en Polytune Mini og en EWS Subtle Volume. Ikke helt i mål ennå men det begynner nå å likne et reisebrett. 🙂

Det finnes mindre strømforsyninger med isolerte utganger.. (deriblant Mooer Micro Power).. og et par av de andre pedaler kan med fordel 'slankes'. IMG_20190302_221040163.thumb.jpg.751a355099d5e2587abd1a2314d6864c.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.