Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

9 timer siden, el_roffo skrev:

Nå ser jeg mange brett uten en eneste Boss-pedal. Hvor går verden hen?

Jeg har hatt Boss-pedaler på brettet siden alltid. Men i sommer forsvant den siste (OD-3), og jeg må innrømme at det tørre signalet har hatt godt av det. Boss' bufre overdriver, og gjør lyden tynnere og svakere enn signalet jeg får om jeg plugger rett inn i forsterkeren. Slik høres det iallfall ut for meg. Nå har jeg en TC Electronic BonaFide-buffer (i en Polytune 3) rett etter Fuzz Factory, og resten true bypass. Endelig helt fornøyd med basislyden, gjennom tolv avskrudde pedaler låter det klin likt som rett inn. Det er flere Boss-pedaler jeg gjerne skulle brukt (savner særlig BF-2), men de kødder rett og slett for mye med signalet, etter min mening.

Endret av Arkadian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skullkrusher skrev:

Elsker DM-2W-en min.

Waza Craft-pedalene skal ha langt bedre buffertrinn enn de klassiske Boss-boksene. Har litt lyst på en DM-2W sjøl. Min aller første pedal var nemlig en DM-2, savner å leke med den. Men den griste til lyden noe fryktelig, mens DM-2W er ganske rein og klar for en BBD-krets. Det hjelper nok med tre chiper der originalen hadde én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, el_roffo skrev:

Nå ser jeg mange brett uten en eneste Boss-pedal. Hvor går verden hen?

Hvis vi set bort i fra at loopswitcheren (ES5) er fra Boss så kan det nevnes at jeg hadde ett par Boss pedaler for en del år siden. Opplevde egentlig at de kvalte livet ut av tonen jeg hadde med min daværende amp... spesielt om de var avslått... så er jeg nå skrudd sammen slik at om ett merke gir meg dårlig førsteinntrykk så skal det mye til før jeg prøver de igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til pedaler i vinduskarmen:

Ser mer ut som et "pedalvinduskarmbrett".

Kanskje et fuglebrett hadde fungert bedre?

 

Jeg har aldri hatt en Bosspedal.

Slik jeg ser det så er det et masseprodusert produkt som "alle" har.

Det er mulig at de har god lyd, men de ser også fordømt kjedelige ut.

Jeg liker å ha en mer unik pedalsamling.

 

 

Endret av Gitarcowboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.