Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Prosjekt 'kompakt brett' tar tilsynelatende aldri slutt..

Til høyre: et nærmest kompakt nødbrett.. wah - tuner - oktaver - OD - tremolo - delay.. (har skrinlagt planer om volumepedal.. trenger fortsatt en mindre bryter for tap tempo)..

Til venstre: 'nødamp' (sim) Ethos - reverb. Til steder der amp mangler. 

 

 

 

 

IMG_20190310_215332541.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, skela said:

På eBay tilbys en vaskeekte Mosky-switch for en snau hundrelapp.. med frakt.. 

 5x5cm.. 

Noen som har bedre tips? 

https://www.ebay.com/itm/1X-MOSKY-TAP-SWITCH-Guitar-Effect-Pedal-Tap-Tempo-Switch-Guitar-Pedal-Full-O3X6/283316937046

MXR Tap switch er enda mindre - 5 x 3.5 cm, men de skal vel ha en drøy femhundrelapp for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Naigewron said:

MXR Tap switch er enda mindre - 5 x 3.5 cm, men de skal vel ha en drøy femhundrelapp for den.

Har sett det 🙂 Ernie Ball har også en variant.

Mye av Kina-varene man finner på eBay virker.. en stund.. kanskje like greit å finne noe kvalitet med en gang.. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sikkert noen lei av stadige oppdateringer om det samme brettet.. men her skjer det spennende endringer i lagoppstillingen.. 

Ny justisminister.. unnskyld tap switch: Mosky (100kr på eBay med frakt).. virker faktisk helt fint @Naigewron..

Og inn med noe jeg har savnet lenge: flatt digitalur (49kr på Kjell & Company).. Det ser ikke bra ut på scenen å se på klokke eller telefon for å sjekke når settet (eller den kjedelige gigen) er ferdig.. her kan man enkelt telle ned mens man stemmer (eller setter delaytiden)..  🙂

Neste skritt: montere et taksameter.. med ulike takstgrupper som "ta med egen backline", "lydsjekk" osv.. som øker prisen hver gang jeg må kore eller spille tangenter.. 🙂

IMG_20190330_053230887.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Peaceandloveandrocknroll said:

Fine greier, @skela, men er det egentlig et pedalbrett der og ikke bare pedaler og kabler kasta oppi en bag? (jf trådtittelen) 😜 

Det sitter et Pedaltrain Mini under pedalene.. flere av pedalene er selvfølgelig ikke festet med borrelås eller strips.. de bare skrangler rundt.. planen er å skvise inn en volumepedal et sted der også.. 

Og nei, jeg orker ikke ta brettet ut av bagen mellom jobber (eller øvinger). 🙂

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden jeg har postet pedalbrettet mitt nå, så jeg vet ikke hvor mange pedaler som er byttet ut siden sist. Here it goes:

IMG_20190408_071215.thumb.jpg.d675404e69338cd381e386b42b7ca142.jpg

...og, ja, det er for bass. 😉

Siste anskaffelse er forresten EHX Bass Soul Food. Overraskende god pedal i det viktige grenselandet mellom boost og overdrive. Den gir ganske subtil overdrive om man vil, men også som boost gir den en karakter som gjør at bassen kommer bedre fram i miksen. Ute av brettet er Boss BassOverdrive ODB-3 som fylte rollen lenge, men som jeg alltid syntes ble litt skarp (den føltes alltid mer som en distortion enn en overdrive, om det gir mening). 

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en liten oppdatering jeg også... jeg skjønner jo at dere holder på å sprekke av spenning på hva jeg holder på med... 😏

Ser ikke så voldsomt annerledes ut etter sist revisjon, men fjernet wireless og satt inn en P-split etter ES5 for å kunne kjøre wet/dry oppsett samt enkelt kunne velge å ha mod/Delay foran amp eller i loop. Også gjort klart for at ES5 kan styre kanal og/eller Tremolo/reverb på amp(ene) og gjort klart for King of Tone med ekstra jacks (to kanaler) som jeg regner med blir bestilt i år... OG gjort plass til evt. Strymon Volante om jeg bestemmer meg for å skifte it Flight Time Delay’n. Men den siste sitter langt inne altså. Skulle helst hatt begge.

Orket ikke skreddersy lengden på kablene denne gangen. Får jeg heller gjøre den dagen jeg bare «fuck it, dette brettet blir slik til jeg dauer»... eller evt. får ånden over meg 😏

B748AFCC-B4CC-4883-B2E3-B32158C49B20.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Griffin said:

Kjører en liten oppdatering jeg også... jeg skjønner jo at dere holder på å sprekke av spenning på hva jeg holder på med... 😏

Ser ikke så voldsomt annerledes ut etter sist revisjon, men fjernet wireless og satt inn en P-split etter ES5 for å kunne kjøre wet/dry oppsett samt enkelt kunne velge å ha mod/Delay foran amp eller i loop. Også gjort klart for at ES5 kan styre kanal og/eller Tremolo/reverb på amp(ene) og gjort klart for King of Tone med ekstra jacks (to kanaler) som jeg regner med blir bestilt i år... OG gjort plass til evt. Strymon Volante om jeg bestemmer meg for å skifte it Flight Time Delay’n. Men den siste sitter langt inne altså. Skulle helst hatt begge.

Orket ikke skreddersy lengden på kablene denne gangen. Får jeg heller gjøre den dagen jeg bare «fuck it, dette brettet blir slik til jeg dauer»... eller evt. får ånden over meg 😏

 

Romstasjon. I like it! Ikke noe fan av reverb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Naigewron skrev:

Romstasjon. I like it! Ikke noe fan av reverb?

Jo da... er fan av reverb, dog bare litt subtilt bruk. Litt av innsalget til Volante for min del. Delay-messig så blir det ikke bedre enn Flight Time, bare annerledes. Volante har en reverb som beskrives som den samme som en finner hos Strymon Flint... som tilfeldigvis er den nydeligste reverben jeg har hørt i pedalform og følgelig savner bittelitt.
Når det er sagt, så får jeg fjær-reverb i den nye ampen jeg har kjøpt og plukker opp i påska. Victory V40 Deluxe. Pedalbrettet er satt opp for å styre reverb og tremolo på denne 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.