Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan man kvitter seg med forumitter


Gubbe

Anbefalte innlegg

Skal vurdere det... egentlig holder jeg på å kutte masse slike småutgifter (liten å gjør stor bekk eller noe sånt)... 

Når så DET er sagt så vil jeg si meg enig med trådstarter. Jeg ser dette lett kan bli en klikk med en liten gjeng støttemedlemmer og lite annet. Hadde jeg kommet over dette forumet i dag så hadde jeg bevegd meg greit videre... men jeg skjønner det koster å drifte.

Som nevnt, jeg skal vurdere det, men jeg må ha tro på at forumet kan forbli en åpen for alle før jeg åpner Vipps appen. Akkurat nå er jeg i tvil. Er planen å tvinge alle som vil benytte seg av forumet å bli støttemedlem ved å nekte de se bilder og annet?

Hvorfor ikke tilby egen «tittel» for 200/året eller noe mer positivt ladet?

edit: ser jeg bare repeterer ting som er nevnt allerede. Det var bare første siden på dette emnet som var oppe når jeg begynte å kommentere 🤔

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitarrelaterte forumkategorier er åpne, og intet blir skjult der. Kun i den Generellt tråden blir bilder og lenker skjult. Det finnes helt sikkert mer elegante måter å gjøre det på, men dette var en gratisplugin som gjør jobben. 

17 minutter siden, Griffin skrev:

Som nevnt, jeg skal vurdere det, men jeg må ha tro på at forumet kan forbli en åpen for alle før jeg åpner Vipps appen. Akkurat nå er jeg i tvil. Er planen å tvinge alle som vil benytte seg av forumet å bli støttemedlem ved å nekte de se bilder og annet?

Hvorfor ikke tilby egen «tittel» for 200/året eller noe mer positivt lade

Jeg er enig i at kommunikasjonen rundt dette kan være noe hard, og det vil jeg fikse på, men jeg er ikke redd for å tråkke folk på tærne når alternativet er hvit side.  

Nå har noen i den harde kjerne støttet opp og driften er sikret fremover. Det er bedre at realitetene kommer på bordet slik at de som er aktive her vet at det er et reelt valg, men det er ikke noe jeg gjør av glede. 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en enkel måte å føre rett over på Vipps ? Tel nummer og skrive brukernavn ?

Et problem er at det er kjipt å betale for så å bli bannet på forumet 6 mnd - i så fall bør vedkommende slippe å betale tiden han er utestengt .

Er det virkelig så galt fatt at det er umulig å få noen musikkrelaterte sponsorer/reklame ?

Jeg er vanligvis tilbakeholden med å lage nye tråder . Trodde dette ble uglesett......så jeg poster en god del , men gjør det nesten alltid i eksisterende tråder .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Er det en enkel måte å føre rett over på Vipps ? Tel nummer og skrive brukernavn ?

 

Hvis man ønsker å donere til driften er det best å benytte PayPal - altså knappen på forsiden av forumet. 

Hvis man ønsker å bli Støttemedlem gjør man det her https://forum.gitarnorge.no/store/ - da kan man betale med Vipps eller direkte til konto. Har man dårlig råd, student, pensjonist eller av andre grunner ikke klarer beløpet på 200, så velg student og betal 100,-

Jeg godkjenner da faktura manuelt, og om ett år kommer den opp automatisk til fornying.

7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

 Et problem er at det er kjipt å betale for så å bli bannet på forumet 6 mnd - i så fall bør vedkommende slippe å betale tiden han er utestengt .

Dette er et ukjent problem for meg, men det høres veldig fornuftig ut. 

7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

 Er det virkelig så galt fatt at det er umulig å få noen musikkrelaterte sponsorer/reklame ?

Ja. De fleste benytter google eller fb til målrettet reklame. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden jeg har hatt stor glede og nytte av forumet, velger jeg å kjøpe et støttemedlemskap . 200 pr år er ikkeno å snakke om. Pluss man slipper reklame.  Så får vi håpe at det opprettholder seg. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samne. Ha en fin dag der ute.

Endret av arneK
  • Liker 5
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt - og dette tror jeg er det første jeg noensinne har betalt for på nett . Men forumet her er morsomt , nyttig og en slipper mesteparten av de " høye på seg selv" folka som er på Gear Cafè .

Det er i hvert fall en fin tone her inne nå for tiden . :bort:

 

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 12
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 12.17, Kjell Iver skrev:

Og hvilken strategi vil du foreslå for forumets beste? Tror du dette nettstedet drives på luft og vann?

Jeg tror Gubbe her sikter til at De økonomiske realitene er grundig beskrevet her ikke kan leses av ikke-betalende medlemmer.

Det er vel mer fornuftig å la folk FØRST få vite hvorfor de skal betale og hva betalingen går til for så å kunne vurdere om dette er noe de ønsker.

For alt vi vet kan det jo hende at i De økonomiske realitene er grundig beskrevet her inneholder et punkt om at 90 % av betalingen går rett i lomma på moderatorene, men det får man jo ikke vite før man betaler...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare for å understreke Gubbe sitt poeng med at det er en dårlig strategi av Gitarnorge å si at du må betale før du får vite hvorfor du skal betale. Jeg tror ikke 90 % av betalingen går i lomma på moderator altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.