Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan man kvitter seg med forumitter


Gubbe

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Rødvin skrev:

Det var bare for å understreke Gubbe sitt poeng med at det er en dårlig strategi av Gitarnorge å si at du må betale før du får vite hvorfor du skal betale. Jeg tror ikke 90 % av betalingen går i lomma på moderator altså :)

Du kan si. Jeg vil tro du ville ha fått høre det om det siste var tilfelle.

Jeg ønsker ikke å legge ut økonomien for forumet i en åpen post. At gubbe eller noen medlemmer ønsker at dette skal være offentlig informasjon lever jeg med. Jeg mener selv det er merkelig å forlange at slikt skal være offentlig så lenge man selv ikke deltar i spleiselaget. Ville dere selv gjort det om dere drev dette, åpent for alle i hele verden? 

Forumet drives ikke på luft og vann. Jeg har sagt at om ikke forumet ikke går rundt økonomisk, så skal jeg betale tilbake hver eneste krone som hvert eneste Støttemedlem har til gode, før jeg legger det ned. Et slikt tilbud innebærer ingen risiko - jeg har selv hele risikoen.

Men det motsatte har skjedd. Det er en masse folk som har støttet opp om forumet og driften er sikret i lang tid fremover. Heldigvis.

Men de holdningene som mange har av at alt er gratis må man bare legge bak seg. Det har alltid vært fordeler å være støttemedlem her, og en mellomvei i forhold til påminning om dette får de som er gratispassasjerer godta. De holdningene som vises i slike innlegg gjør meg ikke noe mindre stemt for det egentlig. 

Når jeg får roen over meg skal justere på hva man kan se og ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite hva jeg er med på å betale. Som andre har nevnt, er det medlemmene som investerer tid og ressurs ved å dele erfaringer og bidra med kunnskap. Uten det tror jeg at det ikke er liv laga. At det er kostnader med drift er jeg innforstått med, men hva legger man i dette? Hva innebærer driftskostnader og hvor omfattende er de?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske aktiv på forumet her for noen år siden å hadde veldig mye moro av diskusjoner og ikke minst lærte jeg meg veldig mye her.. Er dog ikke så mye innom her lenger,men når jeg er her leiter jeg som regel igjennom gamle tråder for å finne svar på spørsmål jeg har ang gitarer/amper og lignende + at finn tråden kan være ganske underholdende😀. Jeg må først og fremst si at jeg forstår veldig godt at ting koster penger, men ser trist på fremtiden til fora av dette slaget da jeg tror det vil være kroken på døra å innføre dette her,da bare den harde kjernen vil betale for dette i lengden, og ikke nybegynneren som lurer på hvorfor ikke gitaren hans holder seg stemt. Jeg for min del er ikke NOK her inne lenger til at jeg kommer til å betale,men håper forum som dette ikke forsvinner i fremtiden pga bla facebook grupper og lignende..🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tarzan skrev:

Jeg må først og fremst si at jeg forstår veldig godt at ting koster penger, men ser trist på fremtiden til fora av dette slaget da jeg tror det vil være kroken på døra å innføre dette her,da bare den harde kjernen vil betale for dette i lengden, og ikke nybegynneren som lurer på hvorfor ikke gitaren hans holder seg stemt.

Det er ingen restriksjoner på gitar-relaterte kategorier. Emner under generellt, som ikke er emner som omhandler forumets grunnemner, er noe informasjon sperret. 

2 timer siden, nikotro skrev:

Som andre har nevnt, er det medlemmene som investerer tid og ressurs ved å dele erfaringer og bidra med kunnskap. Uten det tror jeg at det ikke er liv laga. 

Jeg tror motsatt av deg. Når folk faktisk betaler for å delta i forumet får de et mye sterkere eierskap til forumet enn de ellers ville hatt. De siste dagenes store støtte til fortsatt forumdrift gjør at jeg er veldig positiv til forumets fremtid. 

Vi må bare knekke koden på å få ny aktivitet, og det får vi kun ved at det blir laget nye gode emner.

På 23.4.2019 den 21.07, Gubbe skrev:

Jeg ser nå at det forlanges betaling for å få full tilgang til dette forumet. Sett i lys av de siste års aktivitet her vet jeg ikke hvor lurt det er. For å rekruttere nye medlemmer til forumet i den yngre og sprekere garde er vel betaling en litt kjei vei å gå...

Jeg har plassert meg på gjerdet inntil videre. 

Dine betenkeligheter er nå diskutert på 5 sider her. Mange mange medlemmer har nå tilbakevist at vi kvitter oss med forumitter ved å betale støttemedlemskap, så forumet er sterkere enn før, og tonen er god.

Forumet har gått med dundrende underskudd i mange år. "Noen andre" har dekket driften, og slik kunne det ikke fortsette. Det var ikke med lett hjerte jeg gjorde dette, men alternativet var nedleggelse.

Jeg mener hele emnet er utdebattert, og jeg vuderer derfor å stenge dette emnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Det er ingen restriksjoner på gitar-relaterte kategorier. Emner under generellt, som ikke er emner som omhandler forumets grunnemner, er noe informasjon sperret. 

Jeg tror motsatt av deg. Når folk faktisk betaler for å delta i forumet får de et mye sterkere eierskap til forumet enn de ellers ville hatt. De siste dagenes store støtte til fortsatt forumdrift gjør at jeg er veldig positiv til forumets fremtid. 

Hva mener du med at du tror motsatt av meg? Jeg skjønner ikke hva du mener. Svarte du på en annen post enn min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Det var noe med tro på liv laga som du skrev, der jeg trodde noe annet.

Jeg svarte på flere poster.

Vil det si at du ikke har tro på at det er helt nødvendig at medlemmene deler sin kunnskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nikotro skrev:

Vil det si at du ikke har tro på at det er helt nødvendig at medlemmene deler sin kunnskap? 

Selvsagt - det er jo kjernen av det vi holder på med i slike fora. 

Men her kan jo folk sitte og dele sin kunnskap så mye de bare vil. Det dekker bare ikke kostnadene for driften - noen må betale, og om ingen betaler så er det ikke noe sted man kan dele sin kunnskap. Sånn er det bare. 

Jeg kjenner veldig på at dette emnet er rimelig gjennomdiskutert nå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene... Dette er jo enkel matematikk. Å dele kunnskap og informasjon kan man jo selvfølgelig gjøre mot betaling hvis man har et yrke som rådgiver for et eller annet. Det betyr jo ikke at det genererer penger hvis man gjør det på et forum ala dette. Kunnskap har selvsagt en verdi, men man kan ofte ikke betale regninger med kunnskap alene. Det er da vel ikke så vanskelig å forstå at det koster penger å drifte dette forumet? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om det er meg du svarar, men eg har ingen problem med å forstå at det kostar pengar. Men det er litt spesiell holdning til diskusjonen her, det går jo faktisk an å tenke to ting samtidig: vi må ha pengar til drift, og vi må  ha kontinuerlig rekruttering.

Skal vi stenge tråden fordi folk er kritiske? Litt rart å definere en diskusjon som gjennomdiskutert?

Syns det er ein arroganse ref. problematikken som Gubbe og Rødvin tar opp som blir ignorert, og rart å true med å stenge ein tråd som engasjerar på eit diskusjonsforum.

Blir for eksempel nevnt ein allergi mot google ads, og løysingar som kanskje er dyrare enn vi har råd til?

Har alltid følt GN som et fellesskap, men no er det litt KrF her...

  • Liker 3
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner egentlig veldig veldig veldig på at dette ikke er noe jeg ønsker å bruke fritiden min på. Ting som ikke gir energi skal man styre unna, og her kjenner jeg litt på det.

 

1 time siden, Telemann skrev:

Blir for eksempel nevnt ein allergi mot google ads, og løysingar som kanskje er dyrare enn vi har råd til?

Inntektene her på dette forumet fra annonser var forsvinnende lite. Kanskje max en hundrings i måneden. De fleste hadde ad-blocker og få medlemmer klikket på annonser og kjøpte noe. Det var mer til forstyrrelse enn glede og de puppedamene som folk allikevel klagde på.... Generellt mener jeg at google og face har alt for stor makt i mediebildet og det var egentlig med lettelse jeg stengte ned google ads.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, nikotro skrev:

Jeg ønsker åpenhet om økonomien her, spesielt fordi det har kommet påstander om at den er dårlig og at man trenger støtte.

Når forumeier "kommer med påstander om dårlig økonomi" ser du da for deg at du skal få framlagt regnskap?

Måten du ordlegger deg på er lite konstruktiv, for å si det forsiktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.