Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan man kvitter seg med forumitter


Gubbe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kjell Iver skrev:

Og hvilken strategi vil du foreslå for forumets beste? Tror du dette nettstedet drives på luft og vann?

Jeg mente strategien med å gjøre bakgrunnsopplysninger som ligger til grunn for at man ber om betaling utilgjengelig for de som bes om å betale.

Henger ikke helt på greip. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her håper jeg alle skjønner at det ikke er noen som tjener penger på dette forumet, snarere tvert om. Det det er snakk om er å faktisk DEKKE direkte kostnader som @Kjell Iver har med å drifte dette forumet. Egentlig ganske vanskelig å fatte at noen som ikke er interessert i gitar i det hele tatt gidder dette, i hvert fall med tanke på de tilbakemeldingene som kommer her. Jeg er i hvert fall takknemlig, og syntes det er rart ikke flere er enige - og villige til å betale noen få kronestykker for dette. Er tross alt snakk om det et par sett med strenger eller en god drink på byen koster.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pledrik skrev:

Her håper jeg alle skjønner at det ikke er noen som tjener penger på dette forumet, snarere tvert om. Det det er snakk om er å faktisk DEKKE direkte kostnader som @Kjell Iver har med å drifte dette forumet. Egentlig ganske vanskelig å fatte at noen som ikke er interessert i gitar i det hele tatt gidder dette, i hvert fall med tanke på de tilbakemeldingene som kommer her. Jeg er i hvert fall takknemlig, og syntes det er rart ikke flere er enige - og villige til å betale noen få kronestykker for dette. Er tross alt snakk om det et par sett med strenger eller en god drink på byen koster.

Det har jeg forståelse for. Min bekymring her er allikevel at slik det gjøres nå kan oppleves som en barriere mot rekruttering av nye medlemmer. 

 

Det kan bli litt som å pisse i buksa for å holde seg varm. det kan bli en kortsiktig gevinst ved at en del eksisterende medlemmer blir støttemedlemmer, men uten tilstrømning av nye medlemmer vil det uansett etterhvert dø ut. 

 

Er det mulig å få dette til ved å bruke gulrot i stedet for pisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gubbe skrev:

Henger ikke helt på greip. 

Det er helt korrekt som @Æljen skriver at "noen andre" har dekket for driften av dette forumet. Det har gått med dundrende underskudd, og det kan bare ikke fortsette.

Jeg spiller med åpne kort om realitetene, men jeg ønsker ikke å legge økonomien i forumet og realitetene for å holde dette i gang offentlig i alles påsyn. Det håper jeg dere skjønner. 

Jeg har gitt det rause tilbudet at om vi ikke klarer å dekke utgiftene så skal jeg betale tilbake det gjenstående for de som er Støttemedlemmer fra min egen lomme om det ikke går veien, men dette er sjansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den Kjell men jeg tror det vil bli medlemsflukt, og i tillegg vanskelig å få nye medlemmer til gruppa ved å skjule bilder og lenker for ikkebetalere.
Hvis noen søker hjelp o.l men må betale ved å vise til bilder eller lenker så søker de opp hjelp andre steder på nettet hvor det ikke koster noe.

Jeg forstår at det koster penger å drifte men tror ikke dette er riktig strategi for å få tak i de kronene.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, shv skrev:

Det kan bli litt som å pisse i buksa for å holde seg varm. det kan bli en kortsiktig gevinst ved at en del eksisterende medlemmer blir støttemedlemmer, men uten tilstrømning av nye medlemmer vil det uansett etterhvert dø ut. 

 

Det er ett problem med forumet, og det er at vi ikke lager nye emner. Jeg har sagt det før, men jeg sier det gjerne igjen. Om all posting bare blir i disse monsteremnene, og om vi ikke lager nye emner, ja,  så får vi ikke nye medlemmer! 

Det er vanskelig for nye medlemmer å engasjere seg om man skal ha alle slags diskusjoner og avsporinger i de store emnene.

Google klarer ikke å sortere ut emnene korrekt her, og vi ligger langt nede i søkeresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke mulig, men spør alikavel. Det er ikke mulig å få til en ordning med X antall "gratis" i uka/måneden el. På den måten vil førstagangsbesøkende/googlere få en hyggeligere inngang til et potensielt medlemsskap. Eventuelt bare en cookiegreie som tester på om dette er din første gang.

I tillegg kunne jeg ønsket meg at studentmedlemsskapet også gjelder de i førstegangstjeneste, innsatte + andre like grupper. Hvordan en skal sjekke dette blir fort en alt for vanskelig/umulig sak, men alikavel.

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Æljen skrev:

Jeg ser den Kjell men jeg tror det vil bli medlemsflukt, og i tillegg vanskelig å få nye medlemmer til gruppa ved å skjule bilder og lenker for ikkebetalere.
Hvis noen søker hjelp o.l men må betale ved å vise til bilder eller lenker så søker de opp hjelp andre steder på nettet hvor det ikke koster noe.

Jeg forstår at det koster penger å drifte men tror ikke dette er riktig strategi for å få tak i de kronene.
 

Jeg er 100% enig i det, men det tror jeg vi leve med en periode.

Jeg skjønner ikke helt problemet heller.

Her klager dere på at dere ikke kan se innhold, bilder lenker og vedlegg, men hva er alternativet om dette ikke går. "Noen andre" (også trofaste Støttemedlemmer) har dekket kostnadene, men det kan ikke fortsette slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Jeg er 100% enig i det, men det tror jeg vi leve med en periode.

Jeg skjønner ikke helt problemet heller.

Her klager dere på at dere ikke kan se innhold, bilder lenker og vedlegg, men hva er alternativet om dette ikke går. "Noen andre" (også trofaste Støttemedlemmer) har dekket kostnadene, men det kan ikke fortsette slik..

Ingen klaging fra min side, tror bare det er fruktbart med en liten diskusjon for å vurdere hvilke(n) metode(r) som er mest bærekraftig på lengre sikt. Tror kanskje en hybrid løsning hadde vært bedre som noen foreslår, f.eks. prøvemedlemskap eller gratis inntil en viss mengde pr mnd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.